1.8 16V PL podłączenie pompy paliwa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
un86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn gru 10, 2007 00:16
Lokalizacja: Lublin

1.8 16V PL podłączenie pompy paliwa

Post autor: un86 » ndz kwie 26, 2009 15:57

Witam,

zrobiłem swapa silnika do mojego caddy mk1 z 1.6d na 1.8 16V PL i zaczęły się małe schodki, mianowicie paliwo nie dochodzi mi na wtryski, co jest jak mniemam wynikiem złego podłączenia pompy paliwa. Pompa paliwa jest ok, nowa, sprawdzana na krótko. Wiązka jest też od nowego silnika prawie cała, skrzynka bezpieczników też jest ta nowego typu.

Jak powinna być podłączona ta pompa paliwa ? Obiło mi się o uszy, że przekaźnik odpowiadający za pompę odpowiada także za "elektro-zawór" na rozdzielaczu paliwa.

Wtrysk to KE-Jetronic.
Iskra jest, silnik kręci, wydaje mi się, że do odpalenia brak tylko paliwa.
Słabo się znam na tym więc jak gdzieś walnąłem błąd to sorry :)

pomóżcie Panowie bo już nie wiem co robić, każda wskazówka mile widziana.

pozdrawiam



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz kwie 26, 2009 16:36

skoro jest iskra to zespol sterowania zaplonu musi byc zasilany
przekaznik od pompy dziala?
zdejmij oslonke z przekaznika od pompy paliwa i zewrzyj o palcem, jezeli pompa zacznie chodzic to brak sterowania przekaznika, jezeli pompa nie bedzie chodzic to na przekaznik nie dochodzi napiecie z akumulatora lub jest przerwa pomiedzy przekaznikiem a pompa
przekaznik jest zasilany z jednej strony przez stacyjke a z drugiej strony z zespolu sterowania zaplonu
zespol sterowania zaplonu podaje minus na cewke przekaznika - sprawdz czy do cewki przekaznika dochodzi plus ze stacyjki i minus z zespolu strowania (pin 10 na wtyczce od zespolu sterowania)



Awatar użytkownika
un86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn gru 10, 2007 00:16
Lokalizacja: Lublin

Post autor: un86 » ndz kwie 26, 2009 16:53

już idę to sprawdzić, jeszcze może dodam, że na kablu od pompy, jak sobie sprawdzałem (czerwono/żółty u mnie) po włączeniu stacyjki pojawia się jakiś impuls 0.01 i przy pstryknięciu przekaźnika znika. Jak kręciłem rozrusznikiem to prądu nie było na tym kablu.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz kwie 26, 2009 17:02

Obrazek
moze schemat ci pomoze
po przekreceniu kluczyka w stacyjce w pozycji gdzie zapalaja sie kontolki na desce przekaznik pompy podaje na nia zasilanie przez jakies 2 sek, pozniej dopiero jest zalaczana pompa przez przekaznik gdy obroty walu przekrocza ok 200 obr/min
cewka przekaznika ma zasilnie z jednej strony ze stacyji a z drugiej z pinu 10 ze sterownika - byc moze sterwonik nie jest podpiety do przekaznika
sprawdz czy jak zewrzesz przekaznik palcem to pompa zacznie chodzic



Awatar użytkownika
un86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn gru 10, 2007 00:16
Lokalizacja: Lublin

Post autor: un86 » ndz kwie 26, 2009 20:46

człowiek który mi to robi, właśnie sprawdził to o czym pisałeś, i wychodzi na to, że na przekaźnik od pompy nie dochodzi prąd, jedyny prąd i to chyba stały plus jest na dziurce nr. 2 - z manuala wyczytałem, że właśnie to ten przekaźnik, nr 80 lub 67

pompa nie działa jak się zewrze przekaźnik.

Obrazek

skrzynka przód:
Obrazek
skrzynka tył:
Obrazek

a tak to mniej więcej wygląda na tą chwilę w całości:
Obrazek

może ktoś mógłby zrobić fotki swojej skrzynki cobyśmy mogli to porównać.. może wogóle mam to wszystko źle podpięte, lub przekaźniki są złe...
btw. spróbowałem go dzisiaj jarnać na samostarcie i odpalił praktycznie od ręki



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn kwie 27, 2009 07:28

Używasz określenie "pompa", tak gwoli ścisłości 16V ma dwie pompy.

A jeśli chodzi o "elektrykę" to tak: pompa zasilana jest (z linii 30 czyli "akumulator") przez przekaźnik i bezpiecznik (15A), w nowej skrzynce bezpiecznik ma nr.18 w starej nr.5 , o masie pompy nie wspominam bo masa to masa.
Sterowanie przekaźnika :
plus to "plus po stacyjce (na schematach to linia 15)
masa na przekaźnik podawana jest z pinu 10 sterownika zapłonu (nie mylić z wzmacniaczem zapłonu!) - tego, który oryginalnie znajduje się na podszybiu od strony pasażera (dochodzi do niego wężyk podciśnienia).


P.S
Skoro piszesz, że naciskanie palcem przekaźnika nie uruchamia pompy to wniosek taki, że na trasie : akumulator-styki przekaźnika-bezpiecznik-pompa paliwa-masa.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn kwie 27, 2009 17:45

plus ze stacyjki jest na pinie 2 tak jak piszesz
na 4 powinien byc minus z pinu 10 ze sterownika zplonu (ale tylko przez 2 sek po wlaczeniu zaplonu i gdy silnikmpracuje)
na pinie 6 powinien byc plus z akumulatora
pin 4 to zasilanie pompy paliwa przez bezpiecznik nr 18
sprawdz czy tak jest
sprwdz czy do skrzynki podpiete sa z tylu wtyczki M 2 i M 1 - sa to wtyczki ktore zasilaja pompe
sprawdz czy jest podpieta wtyczka G1 - jest to minus do sterowania przekaznika pompy ze sterownika
sprawdz tez czy piny 30 i 30B sa zwatre za pomoca zwory - czerwony przewod 2,5mm2
sprawdz tez czy pompa ma mase
sprawdz te wtyczki bo na zdjeciu widze ze nie wszystkie sa podpiete i tu pewnie jest przyczyna nie dzialajacej pompy

[ Dodano: 27 Kwi 2009 18:04 ]
skoro pompa nie chodzi po zwarciu przekaznika palcem to albo brak masy na pompie albo brak czerwonej zwory na pinach 30 i 30B
Ostatnio zmieniony pn kwie 27, 2009 17:47 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
un86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn gru 10, 2007 00:16
Lokalizacja: Lublin

Post autor: un86 » pn kwie 27, 2009 23:14

dobra panowie, posprawdzane i udało się, nie było mostka zwory na pinach 30 i 30B i okazało się, że wiązka była trochę dłubana przez poprzedniego właściciela, wszystko działa teraz :)

jeszcze nie pali, bo paliwo coś się na wtryskach nie pojawia, ale obstawiam, że trzeba po prostu przewody przeczyścić nowym paliwem i trochę pokręcić, żeby zassało wszystko. Jak się mylę to wyprowadźcie mnie z błędu :)

ponadto mam jeszcze kilka pytań:
1. co to może być za dźwięk, jakby łyżeczka stukała o metalowy kubek ? Dzieje się to w okolicach rozdzielacza paliwa, albo nawet w środku rozdzielacza. takie stuk stuk stuk stuk podczas kręcenia rozrusznikiem.
2. co to za rureczka ?
Obrazek
3. czy silniczek krokowy powinien wydawać z siebie różne śmieszne dźwięki, zgrzyta i ogólnie dosyć zdrowo go słychać ? :)
4. czy jest jakaś metoda na sprawdzenie tego ustrojstwa ?
Obrazek
tudzież czy to się czyści ? jeśli tak to jak to zrobić coby tego nie rozwalić :)


wielkie dzięki agrala i zodiak za pomoc, bez Was pewnie bym oddał to do elektryka i zdrowo zabulił :)

pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 263 gości