Kierunkowskazy. Prawy działa lewy nie.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Kierunkowskazy. Prawy działa lewy nie.

Post autor: ŁukaszMan » sob kwie 25, 2009 13:09

Panowie mam tego typu problem:
Włączam prawy kierunek jest git. Włączam lewy to albo świeci tak na 10% albo zaczyna przygasać silnik i wszystkie kontrolki na liczniku, a teraz przy włączonym zapłonie i włączonym lewym kierunku zaczyna buczeć buczek od świateł. Dodam że wyciągłem wszystkie żarówki bo myślałem ze problem może byc na gniazdach(wtykach) ale dalej jest to samo. Bezpiecznika nie pali. Czy brak masy??
Doradzcie co robić.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob kwie 25, 2009 13:31

wyglada na to ze w prawym kierunku jest gdzies zwarcie
jezeli wyciagnales wszytskie zarowki od kierunkow i przy wlaczeniu prawego kierunku przygasaja zarowki w liczniku to jest gdzies zwarcie
mozliwe ze w manetce od kierunkow



Awatar użytkownika
carrion
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 874
Rejestracja: wt sie 28, 2007 19:40
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: carrion » sob kwie 25, 2009 13:42

agrala pisze:w manetce od kierunkow
Słyszałem kiedyś, że zwykły kurz potrafi w manetce narobić niezłego spustoszenia :grin: Możesz spróbować przeczyścić.



Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » sob kwie 25, 2009 14:44

Manetke rozebrałem, wyczyściłem. Wszystko tam było ok.
Czyli co teraz??
Pomysłów mi juz brakuje.....



Awatar użytkownika
arielo87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 28, 2007 16:01
Lokalizacja: Iwięcino/Koszalin
Kontakt:

Post autor: arielo87 » sob kwie 25, 2009 14:52

A spróbuj wyciągnąć przerywacz i spróbować jak to działa "na krótko" czyli jak się wsadzi zworę. Ja bym jeszcze sprawdził miernikiem czy nie ma przebicia na kablach od żarówek. Ja tak znalazłem przyczynę palących sie bezpieczników w mk1.


O:o===vw===o:O

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob kwie 25, 2009 15:19

arielo87 pisze:A spróbuj wyciągnąć przerywacz i spróbować jak to działa "na krótko" czyli jak się wsadzi zworę. Ja bym jeszcze sprawdził miernikiem czy nie ma przebicia na kablach od żarówek. Ja tak znalazłem przyczynę palących sie bezpieczników w mk1.
z miernikiem to dobry pomysl ale co do wyciagania przerywacza i robienia zwory to nie ma sensu
rozdzial na na strony jest w manetce wiec jezeli jeden kierunek jest dobry a drugi nie to problem jest w instalacji miedzy manetka a zarowkami a nie przy przerywaczu
jezeli problem bylby przy przerywaczu bylby problem z kazda strona a nie z jedna



Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » sob kwie 25, 2009 15:34

Dodam jeszcze taki fakt:
Włączam kierunek na prawa strone jest OK.
Włączam na lewo i zaczyna buczeć buczek od świateł a żarówki w kierunkach świecą na stałe(nie migają) i świecą tak na 40%.

[ Dodano: 25 Kwi 2009 15:47 ]
Wziąłem miernik i przy wyłączonym zapłonie, dzwignia zmiany kierunków w położeniu 0, wszystkie żarówki odpiete, a w wtyczkach jest przejście. Napięcia nie ma ale przejscie jest tak jakby kable były zwarte. Czy tak ma być?? gdyby była chociaz jedna żarówka włożona to rozumiem takie zachowanie, ale gdy ich nie ma czy tez ma przewodzić??



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob kwie 25, 2009 15:58

rozumiem ze mierzysz pomiedzy wtyczka od manetki (raz lewa strone kierunkow raz prawa) a masa auta i wyciagnales wszystkie zarowki
czy aby napewno wszystkie wyciagnales? co z kontrolka w desce?
ustawiajac manetke w pozycji 0 i wyciagajac wszystkie zarowki miernik nie powinien pokazac przejscia
nie musisz odpinac wtyczki od manetki, wystarczy zmierzyc rezystancje w gniezdzie zarowki
moze masz zwarcie w desce, odepnij ja i wtedy pomierz lub wlacz kierunek



Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » sob kwie 25, 2009 16:36

Wyjałem licznik. odłączyłem go zupełnie. Przejścia na żarówkach nie ma.(Zapomniałem o tej w liczniku) a co do tego buczka to po dokładnym obejrzeniu to nie jest buczek tylko przekaznik kierunkowskazów. Wydaje taki dźwięk gdy przełącze na kierunki w lewo, w prawo działa normalnie. I teraz nasunęła mi się taka myśl że może byc coś z napięcie w skrzynce bezpieczników. Może napiecie dochodzi z prawej strony ok, a z lewej jest słabe. Nie mam pojęcia jak to jest tam podłaczone.

Przekaznik chyba się nie spalił skoro prawa str. działa ok, a jak włącze awaryjne to działają obie strony super. Tylko z tą lewą są jaja :crazy:



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob kwie 25, 2009 16:41

Posługując się poniższym rysunkiem tyłu skrzynki - odepnie Kolega wtyk K (to jest tył lewy) i sprawdź a później wtyk A1 (to lewy przód). Będzie wiadomo gdzie szukać zwarcia = z przodu czy z tyłu.
Natomiast sprawdzenie po odpięciu wtyku H 2pokaże coś jeszcze innego: czy nie ma zwarcia w samej skrzynce, bo H 2to wtyk wejściowy dla obu stron, kable idą prosto z manetek.
Obrazek



Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » sob kwie 25, 2009 16:49

Mierzyć na kablach czy na wtykach w skrzynce?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob kwie 25, 2009 16:54

kierunki sa tak zrobione ze prad plynie przez przeywacz i idze do manetki a tam jest przelaczany na praw lub lewa strone auta
wiec odcinek pomidzy przerywacem a manetka jest wspolny dla obu stron wiec uszkodzenie przerywcza odpada
zrob tak jak pisal kolega wyzej to bedzie wiadomo czy jest zwarcie z przody lub z tylu auta
moze gniazdo od haka jest uskodzone, moze zwarcie w alarmie

[ Dodano: 25 Kwi 2009 17:00 ]
jezeli chodzi o przod tyl to mierz na kablach
jezeli wyciagnales wszytskie zarowki a manetka byla na 0 i nie bylo przejscia to jest cos nie tak z manetka a instalacja jest ok
czasi wycieraja sie styki w manetkach
u mnie ak bylo ale objawem bylo buczenie przekaznika i ciagle palenie sie kierunkowskaza
mocniejsze ruszenie manetki powodowalo poprawna prace kierunkow
odepnij kostke przy manetce i sprawd wkladajac jakis kawalek przewod zamiast manetki czy bedzie ok (oczywiscie w odpowiednie styki)



Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » sob kwie 25, 2009 20:00

Na chwile obecną wygląda to tak:
Włożyłem zwore zamiast przerywacza żeby pomierzyć napiecie, a chciałem żeby było stałe dlatego założyłem ta zwore. I jak zacząłem mierzyć napięcia i przejscia to wszystko wydawało się że jest OK. W pewnym momencie nie wiedziałem co myśleć Założyłem żarówki i zarówno prawa strona jak i lewa zeczęły działać. Włożyłem przerywacz i jest OK. Teraz już wszystko poskładane i jak na razie działa...
Rozebrałem całą manetke kierunków i wycieraczek i wyglądałą dobrze.

Ale martwi mnie to ze jak już wszystko zaczęło działać to chciałem podłączyć kierunki z lusterka i tu niespodzianka. Robiło się zwarcie. Podłączone je miałem pod kierunek w błotniku. Z lusterka wychodzą tylko dwa kable od LED plusowy i minus. Nic skomplikowanego żeby to podłączyć a niestety robiły zwarcie... Może to przez te lusterka coś się pomotało.

Mimo wszystko dzięki wam za pomoc i zainteresowanie tematem:) :pub:
Mam nadzieje że nie bede muszał do niego wracać :)



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob kwie 25, 2009 20:13

Albo zwiera samo lusterko albo gdzieś kable są przyszczypywane drzwiami. Dobrze sprawdź jak będzie dobre oświetlenie - teraz już ciemno.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 479 gości