wysoki przód

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob kwie 25, 2009 13:31

italiano_83 pisze:A tak nawiasem jak Ci troszeczkę tył siada to automatycznie przód sie podnosi
tak by się działo gdyby auto było po środku podparte (na zasadzie kołyski)
wojtas4589 pisze:wyobraźcie sobie jak leży ta spręzyna na amortyzatorze po obcięciu pierwszego zwoju
zdięcia nie widzę (nie wiem co pokazałeś), ale w MK2 i 3 dolne zwoje sprężyny są tej samej średnicy co cała reszta (poza górnym zwojem który ma dużo mniejszą średnicę zewzględu na mniejszy tależyk oporowy)

[ Dodano: 09-04-25, 13:35 ]
AHA I ŻEBY NIE BYŁO -- NIGOGO NIE NAMAWIAM DO CIĘCIA SPRĘŻYN


:-k ...

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » sob kwie 25, 2009 13:38

misiek10111, ale dolny zwój jest tak wyprofilowany żeby leżał całą powierzchnią na amortyzatorze (prawda?) a po ucięciu dolnego zwoju sprężyna opiera się już tylko w jednym punkcie, co za tym idzie, będzie się wyginała na boki przy jej obciążeniu
Zgadzasz się z tym czy nie?

a o spawaniu napisałem że nie polecam tej metody ale wiem że tak robią niektórzy, czy ja gdzieś napisałem że to jest bezpieczne??? :bajer:

[ Dodano: 25 Kwi 2009 13:40 ]
misiek10111 pisze:zdięcia nie widzę (nie wiem co pokazałeś),
na zdjęciu jest spręzyna z mk3 dokładnie ta sama co pod tym linkiem http://www.allegro.pl/item619022870_spr ... przod.html
Ostatnio zmieniony sob kwie 25, 2009 13:43 przez wojtas4589, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob kwie 25, 2009 13:45

tak by się działo gdyby auto było po środku podparte (na zasadzie kołyski)
No praktycznie masz racje, ale wizualnie będzie to tak wyglądało :bajer:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob kwie 25, 2009 13:45

wojtas4589 pisze:czy ja gdzieś napisałem że to jest bezpieczne???
tego nie twierdzę


:-k ...

Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Gr@rM! » sob kwie 25, 2009 16:21

wojtas4589 pisze:misiek10111, ale dolny zwój jest tak wyprofilowany żeby leżał całą powierzchnią na amortyzatorze (prawda?) a po ucięciu dolnego zwoju sprężyna opiera się już tylko w jednym punkcie, co za tym idzie, będzie się wyginała na boki przy jej obciążeniu
Może nie leży tak idealnie jak ory ale wcale nie opiera się w jednym punkcie (widziałem, bo kumpel obciął 1 zwój z przodu i 2 z tyłu, jeździ tak już 2 lata i nic się nie dzieje)


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » sob kwie 25, 2009 17:13

wcale nie musicie się ze mną zgadzac, ja napisałem tylko co o tym myśle :bajer:

a swoją drogą może niedługo ktoś założy temat w dziale Faq "jak dobrze obciąc sprężyne", ale ja napewno z tego nie skorzystam. Niedługo dojdzie do tego że będziemy ciąć amortyzatory i gwintować od góry :goof:



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob kwie 25, 2009 17:47

wojtas4589 pisze:ja napisałem tylko co o tym myśle
no i oto tu chodzi
Gr@rM! pisze:wcale nie opiera się w jednym punkcie
bo resztę bierze 1 zwój na siebie

[ Dodano: 09-04-25, 19:58 ]
wojtas4589 pisze:wyobraźcie sobie jak leży ta spręzyna na amortyzatorze po obcięciu pierwszego zwoju
ta sprężyna wygląda dokładnie tak samo jak po obcince :bajer:
Ostatnio zmieniony sob kwie 25, 2009 20:00 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


:-k ...

Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Gr@rM! » ndz kwie 26, 2009 11:31

wojtas4589 pisze:Niedługo dojdzie do tego że będziemy ciąć amortyzatory i gwintować od góry :goof:
Z tym się też spotkałem :bajer: ale co najlepsze widziałem, to przespawane wahacze przednie jak i tylne po to, ażeby uzyskać większe pochylenie kół. :bigok: Jeździłem tym autem, i przy takim pochyleniu kół to auto "połyka" zakręty.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

cyberkamil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 10:57
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: cyberkamil » ndz kwie 26, 2009 11:59

Witam!

Najlepiej jednak jest wymienić sprężyny na nowe krótsze. Najczęściej są to sprężynki sportowe. Można obciąć tak jak koledzy radzą, ale ja wiem po sobie, że obcinane sprężyny to nie to samo co nowe. Kiedyś obcinałem w Cintku i fajnie wyglądał obniżany, ale jak wszedło do niego 4 osoby i sie jechało to samochód był za nisko i tarło o nadkola szczególnie jak była jakaś dziura na drodze. Sprężyn się nie spawa bo to totalna gupota zaraz by się rozleciało i dodatkowy kłopot.

Pozdrawiam
Kamil

GG 8004926



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 107 gości