MFA

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
llukasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pn lut 13, 2006 19:15
Lokalizacja: >GS<->KPL<
Kontakt:

MFA

Post autor: llukasz » pt kwie 24, 2009 21:24

Czy moze mi ktos powiedziec z czego szczytuje "komputer pokladowy" MFA spalanie ??


Teeeeeemperamencik....

figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Re: MFA

Post autor: figurel » pt kwie 24, 2009 21:43

llukasz pisze:Czy moze mi ktos powiedziec z czego szczytuje "komputer pokladowy" MFA spalanie ??
Nie ma miernika zużycia paliwa, to tylko matematyczne i teoretyczne wyliczenie na podstawie różnych parametrów.



Awatar użytkownika
llukasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pn lut 13, 2006 19:15
Lokalizacja: >GS<->KPL<
Kontakt:

Re: MFA

Post autor: llukasz » pt kwie 24, 2009 21:46

figurel pisze:
llukasz pisze:Czy moze mi ktos powiedziec z czego szczytuje "komputer pokladowy" MFA spalanie ??
Nie ma miernika zużycia paliwa, to tylko matematyczne i teoretyczne wyliczenie na podstawie różnych parametrów.
Ale czego uzywa MFA do pomiarow?? Czasu wtrysku?? W sumie jakies nam spalanie pokazuje, tzlko z czego je szczytuje??


Teeeeeemperamencik....

figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » pt kwie 24, 2009 22:20

Z niczego nie sczytuje, wylicza w oparciu o aktualne parametry pracy silnika: kąt początku wtrysku, temperaturę paliwa, płynu powietrza, obroty, obciążenie, żądanie kierowcy, ciśnienie i może jeszcze jakieś inne. Jest tam w sterowniku jakiś algorytm wyliczania zużycia paliwa..



greg

Post autor: greg » pt kwie 24, 2009 23:20

sterownik silnika + prędkościomierz



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob kwie 25, 2009 00:02

Poprawcie mnie jeśli źle rozumuje, ale ciśnienie w układzie paliwowym jest stałe, inaczej ciśnienie wtrysku, tak??? więc skoro komp zna ciśnienie wtrysku, to wystarczy że bezie liczył czas otwarcia wtryskiwacza, bo chyba od czasu otwarcia wtryskiwacza zależy "ilość dostarczonego paliwa- dawka??? Bo jak inaczej jest zwiększ na dawka paliwa???
figurel pisze:Z niczego nie sczytuje, wylicza w oparciu o aktualne parametry pracy silnika: kąt początku wtrysku, temperaturę paliwa, płynu powietrza, obroty, obciążenie, żądanie kierowcy, ciśnienie i może jeszcze jakieś inne.
A na podstawie tych danych to chyba komp dawkę określa, czy nie??


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

greg

Post autor: greg » sob kwie 25, 2009 00:10

tak tylko sam odczyt ilości wtryskiwanego paliwa to mało.. bo jeszcze do tego musi być prędkość pojazdu



greg

Post autor: greg » sob kwie 25, 2009 08:18

figurel, nie dyskutujemy dlaczego daje daną dawkę paliwa tylko skąd MFA bierze dane



figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » sob kwie 25, 2009 10:10

greg pisze:figurel, tylko skąd MFA bierze dane
Hmm.... Ciekawe... A nie jest tak, że MFA to tylko wyświetlacz, ekran, na którym wyświetlane się dane, które opracowywane są, przechowywane i przesyłane ze sterownika samochodu. Wszystko co ma znaleźć się na wyświetlaczu znajduje się w sterowniku. Może się mylę ale przez analogię: MFA to tylko monitor komputera a przecież monitor nic nie ma do tego co na nim będzie wyświetlane, o tym decyduje komputer. Jeśli chcemy wyświetlić średnie spalanie to nie każemy to zrobić MFA (jako niezależnemu urządzeniu) a faktycznie dajemy polecenie sterownikowi, aby to sobie policzył i wyświetlił na ekranie.
Ostatnio zmieniony sob kwie 25, 2009 10:14 przez figurel, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » sob kwie 25, 2009 13:25

figurel pisze:A nie jest tak, że MFA to tylko wyświetlacz,
chyba sei mylisz skoro mogę skorygować w zegarach zużycie paliwa

[ Dodano: Sob Kwi 25, 2009 1:27 pm ]
a zęby było ciekawiej w zegarach z immo 3 na tym samym aucie i w zegarach z immo 2 np na postoju inne są wskazania (immo 3 może pokazywać 0 lub ostatnie wskazanie) a więc nie jest to tylko głupi wyświetlacz

[ Dodano: Sob Kwi 25, 2009 1:28 pm ]
immo 2 na postoju nadal pokazuje litry na km a immo 3 potrafi pokazywać litry na godzinę :bigok:

[ Dodano: Sob Kwi 25, 2009 1:31 pm ]
a na dodatek na podstawie średniego i chwilowego spalanie przelicza dystans do przejechania na tym co masz w baku



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 103 gości