Jak wymienic synchronizator 2-giego biegu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- tomek200x
- Ma gadane
- Posty: 161
- Rejestracja: ndz sty 13, 2008 15:48
- Lokalizacja: Elbląg i okolice (NEB...Rasca)
- Kontakt:
Jak wymienic synchronizator 2-giego biegu
jak w temacie przyszedł czas na synchronizator ale jak go wymienic
Ostatnio zmieniony czw kwie 23, 2009 19:06 przez tomek200x, łącznie zmieniany 1 raz.
Poszukiwania Vento i swap na 150 KM TDI ARL czy to możliwe?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 895
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Re: Jak wymienic synchronizator 2-giego biegu
trzeba wyjąc skrzynie z auta i ja rozebrać !tomek200x pisze:jak w temacie przyszedł czas na synchronizator ale jak go wymienic
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
czyli bedziesz robił to sam ??tomek200x pisze:jak w temacie przyszedł czas na synchronizator ale jak go wymienic
mysle ze tak jak kolega wyzej pisze, lepeij znalezc skrzynie uzywana z dobrym synchronem
sama czesc nie kosztuje wiele podobno , aeele wyjecie skrzyni , remont skrzyni rozebranie jej , nowy olej ( wypadałoby ) zlozenie , wlozenie do auta , to wszystko moze wyniesc wiecej jak dwie czy trzy uzywane skrzynki
moze wymien na poczatek olej ? ja w sumie nie mialem problemów, ale po wymianei oleju biegi chodza jak w masle , lekko , jednym paluszkiem, nie ma prawa nawet zgrzytnac synchronizator przysz szybszym wrzuceniu II biegu , co do oleju to polecany jest 75W 90 , o klasie GL4 lub GL4/5 , nie polecane jest uzywanie olejów mineralnych i takich z klasa GL5 , niszcza mosiezne synchronizatory w naszych starszych skrzyniach. Byl niedawno temat, jeden sie puytal jaki olej wlac, drugi mu napisalal ze jakis GL5 , a jak poszukalem to ten któru mu radzil zeby wlac GL5 ma problem z synchoronizatorami
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- tomek200x
- Ma gadane
- Posty: 161
- Rejestracja: ndz sty 13, 2008 15:48
- Lokalizacja: Elbląg i okolice (NEB...Rasca)
- Kontakt:
silnik ze swojego golfa wyciagałem już pare razy jak coś robie to jade od podstaw , a poza tym nie wiele robot jest przy wyciągnięciu silnika jak sie ma odpowiedzni sprzet i mejsce
składałem już wiele części kak że i z tą nie bedzie problemu tylko jest jedno bardzo ważne pytanie, jak ? . a tak szczerze w moim przypadku nie jest to konieczne ale warto to zrobić,
akórat synchronizator 2giego biegu w mk2 to jest rzecz która bardzo często sie zdarza
a to już moja 3-cia skrzynia
więc ciągne dalej jak to zrobić tak żeby nic nie uszkodzić?
składałem już wiele części kak że i z tą nie bedzie problemu tylko jest jedno bardzo ważne pytanie, jak ? . a tak szczerze w moim przypadku nie jest to konieczne ale warto to zrobić,
akórat synchronizator 2giego biegu w mk2 to jest rzecz która bardzo często sie zdarza
a to już moja 3-cia skrzynia
więc ciągne dalej jak to zrobić tak żeby nic nie uszkodzić?
Poszukiwania Vento i swap na 150 KM TDI ARL czy to możliwe?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 895
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
i tu dobrze kolega pisze przerabiałem ten temattwardy pisze:a może taniej i lepiej byłoby wymienić całą skrzynie , jak rozbieżecie swoje to na bank okaże sie że do wymiany jest nie tylko synchronizator ale więcej części,
Moja rada poszukać i kupić sprawna skrzynke z jakiegoś rozbitka i wymienić.
i do wymiany 3 łożyska od różnicowego i na wałku głównym duża oznaka zniszczenia na zębach wstecznego + synchronizator !!
wiec składać nie było co a części sporo kosztują!
a tak ogólnie skrzynia chodziła OK oprócz 2jki
- ŁukaszMan
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
- Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
- Kontakt:
To niestety chodzi o mnieByl niedawno temat, jeden sie puytal jaki olej wlac, drugi mu napisalal ze jakis GL5 , a jak poszukalem to ten któru mu radzil zeby wlac GL5 ma problem z synchoronizatorami
Olej wymieniona na GL4 i jest lala
Co do synchro kolego to jak rozłożysz skrzynie i wyjmiesz wałki na których masz poszczególne biegi musisz znaleść dwójke. A nastepnie po kolei wszysko rozłożyć i wymienić synchro. Nic ciężkiego ale liczy się wielka precyzja, duża ilość wolnego czasu i wszystko dokładnie i jeszcze raz dokładnie. Robiłem podobne rzeczy w trzech skrzyniach i szczerze stwierdzam nie opłaca się.
Remont skrzynki jest o wiele droższy niż kupno drugiej.
Ale jeśli sie podejmiesz tej naprawy to opisz co i jak robiłeś.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 298 gości