WYCIEKA MI PłYN ZIMOWY Z POD POMPY A ZWYKłA WODA NIE.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

romek126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
Lokalizacja: Kraków

WYCIEKA MI PłYN ZIMOWY Z POD POMPY A ZWYKłA WODA NIE.

Post autor: romek126 » sob sty 07, 2006 20:04

Jeździłem na zwykłej wodzie z kranu i było dobrze. Odkąd zmieniłem na płyn zimowy dwa dni później z pod pompy wodnej zaczęło się lać jak z cebra. Uzupełniałem przez następne dwa dni wodą i przestało jakby czary jakieś. To znowu spuściłem wodę i zalałem płynem, po dwóch dniach objaw się powtórzył. Zalałem wodą i dosypałem opiłków dwa dni temu i dziś już przestało wyciekać. Ale mrozy nie dają spokoju. Wiem że pompę muszę robić. Nie wiem czy wystarczy uszczelnić czy wymienić na nową? Czy trzeba zdejmować rozrząd by dostać się do pompy? Tylko czemu płyn wycieka a woda nie? Przenikalność? Czy co?
Kto podpowie?



Imbrykus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 192
Rejestracja: czw sty 05, 2006 19:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Imbrykus » sob sty 07, 2006 20:16

Czary jakieś...



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob sty 07, 2006 20:42

płyn chłodniczy jast bardziej agresywny czyli jak miałeś jakąś nieszczelność zarośniętą kamieniem z wody to płyn kamień rozpuścił, wlej płyn i wsyp uszczelniacz do układów, powinno pomóc( na chybe że nieszczelność jest tak duża że uszczelniacz nie da rady to trzebe będzie robić pompę, wode wylej bo zapowiadali mroży--szkoda by było śilnik rozwalić, taniej wyjdzie pompę zrobić niż silnik


:-k ...

endriu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lis 07, 2004 14:57
Lokalizacja: bogatynia
Kontakt:

Post autor: endriu » sob sty 07, 2006 20:45

typowa prawidłowość-często po zalaniu płynu po wodzie wychodzą nieoczekiwane wycieki.



Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » sob sty 07, 2006 21:58

wniosek prosty stosować płyny a nie kranówe


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob sty 07, 2006 22:34

Płyn ma inne właściwości niż woda więc to normalne, a najpierw napisz jaki masz silnik to wtedy Ci napiszemy jak się do niej dostać. A co to za opiłki co dosypałeś do wody ???!!!???



romek126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romek126 » sob sty 07, 2006 22:52

To Golf III 1.4 jednopunktowy 8 zaworów. 92'
Wsypałem mu taki proszek/opiłki niewiem jakiego metalu/ fiolka za 4 złote.
Tylko płyn zimowy chyba te opiłki wyżera.



greg

Post autor: greg » sob sty 07, 2006 23:15

a nie taniej nową pompę?? ja ostatnio zapłaciłem 80zł -



romek126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romek126 » sob sty 07, 2006 23:33

greg,
Już raz skorzystałem z Twojej porady. Ten temat został zdjęty z forum z oczywistych względów. Dostałem się do samochodu bez kluczyka. Dzięki.
Racja. Zbieram się do wymiany pompy. Tylko chciałbym się dotego przygotować. Widziałem że pompę zakrywa rozrząd, nie wiem jeszcze czy trzeba zdejmować jakieś kółko zębate? Może ktoś zna na pamięć jak wymienić pompę wody w 1.4 92' jednopunktowy wtrysk 8 zaworów. Oczywiście Golf III.



greg

jeśli masz silnik ABDto załączam instrukcję .

Post autor: greg » ndz sty 08, 2006 00:05

zaraz zaraz zakrywa rozrząd? Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie koło zębate przykręcane jest na 3 śruby do wałka pompy wiec odkręcenie nie sprawiło mi żadnego problemu. A jednak w dieselku łatwiej jest wymieniać bo nie ruszam rozrządu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz sty 08, 2006 01:02

Pompy nie zakrywa rozrząd, tylko przechodzi przez nia pasek rozrządu który ja napędza. Najważniejsze to nie przestawić rozrządu przy wymianie pompy. A jeżeli leje to nie czekaj tylko kup nową i pamiętaj aby była z uszczelką. Jak będziesz czekał to nawet pasek możesz załatwić....


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

romek126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romek126 » ndz sty 08, 2006 01:24

greg, Dzięki za szybką radę.
A jeszcze jedno. Wąż dolny od chłodnicy do termostatu nie jest rozgrzany podczas gdy górny wąż jest prawie gorący. Czy to świadczy o wadzie termostatu?



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz sty 08, 2006 01:31

romek126 pisze:greg, Dzięki za szybką radę.
A jeszcze jedno. Wąż dolny od chłodnicy do termostatu nie jest rozgrzany podczas gdy górny wąż jest prawie gorący. Czy to świadczy o wadzie termostatu?
Przy jakiej temp. to się dzieje? Bo jak <<90 stopni to masz wszystko sprawne



greg

Post autor: greg » ndz sty 08, 2006 01:38

Adamtd nie uwierzysz ale prawie w tym samym czasie podbnie odpowiedzieliśmy tylko ze ja na priv



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 313 gości