swiecaca kontrolka oleju i brzeczenie podczas jazdy mk2 1,3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ben29
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 23:55
Lokalizacja: Znad Jeziora Roznowskiego
Kontakt:

swiecaca kontrolka oleju i brzeczenie podczas jazdy mk2 1,3

Post autor: ben29 » pt sty 06, 2006 20:08

Witajcie.
moj kolega ma problem, podczas jazdy czasami zaswieca sie kontrolka cisnienie oleju i brzeczyk, kumpel wymienil dwa czujniki przy silniku , mimo to nic sie nie poprawilo.
Co to moze byc??? HELP



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt sty 06, 2006 20:17

może ma zamały poziom oleju i na zakretach mu spod smoka pompy ucieka olej i chwilowo ma za małe ciśnienie


:-k ...

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » pt sty 06, 2006 21:59

albo ktoras z wsowek jest luzna i nieraz nie laczy i tak sie dzieje sprawdz wszystkie wsowki na czujmikach oleju

no i poziom oleju podstawa jak za niski to na zakretach zasysa powietrze i tez znika cisnienie ale jak buczy to znaczy ze brak impulsu byl dlugi ( a nie chwilowy na zakrecie chyba ze naprawde jest bardzo malo oleju) i stawiam na wsowki i kabeli orzy ich czesto nie lacza

pozdrawiam



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt sty 06, 2006 22:36

Bondas pisze:a nie chwilowy na zakrecie chyba ze naprawde jest bardzo malo oleju
jak miałem za mały poziom to też wchodził mi buczek


:-k ...

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » pt sty 06, 2006 23:00

mozliwe :)



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » sob sty 07, 2006 03:42

Może ma już zupę zamiast oleju to też będzie bzyczał i zaraz go zatrze lub też paliwo w oleju .



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob sty 07, 2006 10:07

Ja bym wymienił olej, a jak nie przejdzie to trzeba by zmierzyć ciśnienie oleju bo faktycznie ja pisze Tomasz Żaguń, można zakończyć kariere silnika pięknym zatarciem


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
ben29
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 23:55
Lokalizacja: Znad Jeziora Roznowskiego
Kontakt:

Post autor: ben29 » sob sty 07, 2006 17:56

Sek w tym, ze wczesniej byl to moj MK2 i mialem ten sam proble, stan oleju jest ok, niedawno zmieniany, wiec to nie to, ale w takim razie byc moze beda to styki.


Kupię listwy boczne na tylne błotniki z napisem GT
wersja 3d.

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob sty 07, 2006 18:15

ben29 pisze:Sek w tym, ze wczesniej byl to moj MK2 i mialem ten sam proble, stan oleju jest ok, niedawno zmieniany, wiec to nie to, ale w takim razie byc moze beda to styki.
To nie wygląda to dobrze.....chyba trzebaby jakąś diagnostyke silnika walnąć bo może się kończy (pomiar ciśnienia oleju napewno trzebaby zrobić).
A tak na marginesie - po to jest kontrolka i brzęczek, aby jak się zaświeci to zakończyć czemprędzej jazde i nie rozpoczynać jej bez znalezienia i usunięcia przyczyny. Niestety kto nie smaruje ten nie jedzie i tak to tylko mozna załatwić silnik i niec więcej



jusci
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw paź 07, 2004 18:25
Lokalizacja: Zamość LZ
Kontakt:

Post autor: jusci » sob sty 07, 2006 18:23

Ja tak miałem...
Niestety panewki na wale były wywalone. Trzeba było szlifować wał i wsadzić nowe panewki.
Niezbyt to przyjemne szczególnie ze względu na koszty.
Sprawdź ciśnienie oleju!!!


pozdro!

Awatar użytkownika
ben29
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 23:55
Lokalizacja: Znad Jeziora Roznowskiego
Kontakt:

Post autor: ben29 » sob sty 07, 2006 19:12

kogut pisze:Miałem taka samą sytuacje. Nadmienie, ze olej był jakies 2tys.km po wymianie, stan na bagnecie 3/4, wiec niemało, a brzeczyk chodził, no i nie było rzadnych przechyłow.Sytuacja powtórzyła sie kilka razy, zwiększyłem obroty, teraz ma ok1000 obr/min. i jest ok. Auto przejechało od tamtego czasu jakies 5000km, i niema innych dolegliwosci, oleju tez nie ''bierze''.Moze to ''słaba'' pompka olejowa? Tłumaczyłoby to ,po zwiekszeniu obrotów( wieksze cisnienie-lepsze smarowanie) , ze przyczyna ustała?
tak, byc moze to pomka, oby nie panewki, az strach pomyslec: (



Awatar użytkownika
cysiek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 22:29
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: cysiek » sob sty 07, 2006 19:26

Ja jak kupywałem golfika w lipcu to gość powiedział że potrafi właśnie te dziadostwo sobie pobrzęczeć. W pażdzierniku wymieniłem olej do tego czasu załączyło mi sie jakieś 5-10 razy podczas wkręcania go w obroty. potem miałem jakieś 2-3 miesiace spokoju i na początku grudnia tak sie ten brzeczyk na mnie uwzią że denerwował mnie przez jakiś tydzień i to po pare razy dziennie (niewiedziałem co mam robic poprostu głupiałem i kontrolowałem cały czas stan oleju choc czasem sprawdzałem go pare minut wczesniej)
Pojechałem wiec do elektryka i niestety niemógł dojść co to moze być.
Od kiedy skończył sie tamten pechowy tydzień mam spokuj, ale wydaje mi się ze juz natchodzi znowu czas brzeczenia.
-------------------------Dlamnie jest to dziwactwo.


----------mk1 Cabrio----------

Awatar użytkownika
esterbeek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 05, 2005 00:07
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

Post autor: esterbeek » sob sty 07, 2006 22:29

Wiecie co, taki brzęczyk miałem przy ogórku i co sie okazało że pompa jest walnięta - a dokładnie padał zaworek regulujący ciśnienie na pompie. A tak prawde powiedziawszy od pierwszego brzęczyka do ustalenia przyczyny przejechałem jakieś 20 tyś tyle że później objawy były dużo gorsze bo zaczęło wywalać olej spod filtra (nadciśnienie w układzie smarowania).

Jeden gość swpomniał że trzeba by sprawdzić ciścnienie w układzie smarowania. Jeśłi przyczyną jest pompa takie badanie jest wskazane.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » ndz sty 08, 2006 00:11

Jak auto jest na gaźniku, to sprawdź też czy olej nie capi paliwskiem, nie jest rzadki, a silnik nie pracyje ciut głośniej niż zwykle. Jak paliwo jest w oleju, to na 90% poszła membrana w pompie paliwa.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 88 gości