Pomiar kompresji. Na zimno czy na ciepło?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 204
- Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pomiar kompresji. Na zimno czy na ciepło?
Siemanko.
Mimo że na forum można wyszukać co nieco na ten temat, to jednak nie znalazłem jasnej odpowiedzi.
W jaki sposób zmieżyć prawidłowo sprężanie silnika (mój to 1.8 ABS)?
Kilka miesięcy temu walczyłem ze spalaniem stukowym. Elektromechanik poradził mi zmienić paliwko (na 98). Przy okazji zmierzył ciśnienie ( na ciepło). Na1 i 4 cyl pokazywało od 10 do 11.5 a cylindry 2 i 3 od 12 do 12,5. Powiedział że to może być wina nagaru a 98oktanowe paliwo ma szanse z nim powalczyć.
Spalanie stukowe ustało (po 98). Od tego czasu przejechałe około 2tys km.
Wczoraj mój inny mechanik (bardziej zaufany)także zmieżył mi kompresje (tyle że na zimno). Mówił, że na ciepło nawet nie mierzy "bo to głupota". Jemu wyszło praktycznie w każdym po 13,7 a po dolaniu oliwki do cylindrów wzrosło jeszcze o 1 atm.
Już zgłupiałem.
Albo ultimate 98 robi cuda albo pomiar na ciepło i zimno to całkiem odmienne próby?!
Tylko wtedy którym się sugerować?
Pozdrawiam.
Mariusz
Mimo że na forum można wyszukać co nieco na ten temat, to jednak nie znalazłem jasnej odpowiedzi.
W jaki sposób zmieżyć prawidłowo sprężanie silnika (mój to 1.8 ABS)?
Kilka miesięcy temu walczyłem ze spalaniem stukowym. Elektromechanik poradził mi zmienić paliwko (na 98). Przy okazji zmierzył ciśnienie ( na ciepło). Na1 i 4 cyl pokazywało od 10 do 11.5 a cylindry 2 i 3 od 12 do 12,5. Powiedział że to może być wina nagaru a 98oktanowe paliwo ma szanse z nim powalczyć.
Spalanie stukowe ustało (po 98). Od tego czasu przejechałe około 2tys km.
Wczoraj mój inny mechanik (bardziej zaufany)także zmieżył mi kompresje (tyle że na zimno). Mówił, że na ciepło nawet nie mierzy "bo to głupota". Jemu wyszło praktycznie w każdym po 13,7 a po dolaniu oliwki do cylindrów wzrosło jeszcze o 1 atm.
Już zgłupiałem.
Albo ultimate 98 robi cuda albo pomiar na ciepło i zimno to całkiem odmienne próby?!
Tylko wtedy którym się sugerować?
Pozdrawiam.
Mariusz
-
- Ma gadane
- Posty: 204
- Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
ale sam widzis po pomiarach jak ci wyszło i jak sie powinno mierzyc....ten silnik ma stan normlany 10-13 tobie na zimnym wyszło 13,7 i to jeszcze rowno na wszystkich garach co sie rzadko zdarza podczas mierzenia kompresji.....ja mierze tylko i wyłacnie na cieplo!!
Pomiary ciśnienia sprężania w cylindrach należy wykonać wg metodyki:
Warunki graniczne:
1. temperatura silnika co najmniej 70 oC. przez cały czas pomiaru
2. odłączony układ zapłonowy
3. sprawdzone luzy zaworowe
4. w pełni naładowany akumulator(gdyz na ostanim garze moze juz słabo krecic i kompresja moze wyjsc za słaba-tak było w moim przypadku)
Pomiary ciśnienia sprężania w cylindrach należy wykonać wg metodyki:
Warunki graniczne:
1. temperatura silnika co najmniej 70 oC. przez cały czas pomiaru
2. odłączony układ zapłonowy
3. sprawdzone luzy zaworowe
4. w pełni naładowany akumulator(gdyz na ostanim garze moze juz słabo krecic i kompresja moze wyjsc za słaba-tak było w moim przypadku)
ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6
Ciśnienie sprężania
Witam.
Instrukcja pomiaru ciśnienia zawiera jeszcze konieczność naciśnięcia pedału gazu do oporu
, ma to ułatwić dopływ powietrza do cylindrów.
Pozdrawiam.Andrzej.
Instrukcja pomiaru ciśnienia zawiera jeszcze konieczność naciśnięcia pedału gazu do oporu
, ma to ułatwić dopływ powietrza do cylindrów.
Pozdrawiam.Andrzej.
-
- Ma gadane
- Posty: 204
- Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
najlepiej by było porównać tym samym przyrządem na ciepło i na zimno. Ciekawe jak by wyszło? Tylko niestety nie znam mechanika który zrobił by mi takie 2 pomiary (zimny i ciepły)
Zauważyłem że dostają szału jak wspominam im o innych o odmiennym zdaniu na temat pomiaru kompresji.
Nie ma co. Drazliwa kwestia
Zauważyłem że dostają szału jak wspominam im o innych o odmiennym zdaniu na temat pomiaru kompresji.
Nie ma co. Drazliwa kwestia
- hanti
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
- Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
- Kontakt:
chłopaki kto wam głupot naopowiadał, że kompresję mieży sie na ciepłym silniku jeszcze przy temp. 70 st. C
istnieje coś takiego jak rozszerzalność temperaturowa metali i niestety ćwikła nie masz racji jako przykład moge podać sytuację przy sprzedaży auta. silnik był TRUP ale facet przywiózł "dobrego mechanika" który sprawdził kompresję ale na ciepłym silniku, według niego slnik chodzi super pozatym masz DIESLA i ważniejsze jest dla ciebie żeby to właśnie na zimnym silniku miał dobre ciśnieniećwikła pisze:na zimnym silniku olej ma gesty wiec uszczelnienie jest lepsze....kompresje mierzy sie zawsze w warunkach w jakich auto sie porusza...czyli silnik majacy przynajmniej 70stopni
-
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:14
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
ja nie wiem jak to byc powinno,alejak mierzone miałem ciśnienie to najpierw na ciepłym,potem postał noc,i na zimnym,mam popekana głowice miedzy zaworami,i nie wiemdziałem czy rzypadkiem jak sie rozgrzeje to nie ma przedmuchów,czy jakoś tak,wiec wg.mnie dobrze sprawdzic i na ciepłym i na zimnym,jeśli nie zchodzi poniżej pewnych wartości minimalnych to sie cieszyc i jeździć:)hanti, kolega nie ma diesla, dieslu przy kompresji 12-13 nie uruchomiłby silnika.
pozrawiam
pozrawiam
Jest: Passat B4 1.8 +lpg '94
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]
było: MB W124 300E
golf 2 gtd JR '90
sierra 2.9 24V6 cosworth
golf 2 D JP '86
[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/26W5p1.png[/img][/url]
ćwikła, masz rację. Przeprowadza się jeszcze próbę olejową. A to link :
http://www.auto-repair.pl/content/view/87/141/
http://www.auto-repair.pl/content/view/87/141/
test robi sie na zimno!!
a ten link - no cóż pozostawie bez komentarza!!! Juz samo to co piszą o preparacie Auto-repair powinno dac do myslenia!!!! jak by tak było to najwieksze rafinerie powinny juz dawno zaprzestac produkcji olejów a rynek naftowy powinien sie załamac skoro są takie Cuda!!
Hanti ma 100% RACJI - CHODZI O ROZRUCH!!! a na ciepłym silniku zawsze jest lepiejhanti pisze:istnieje coś takiego jak rozszerzalność temperaturowa metali i niestety ćwikła nie masz racji jako przykład moge podać sytuację przy sprzedaży auta. silnik był TRUP ale facet przywiózł "dobrego mechanika" który sprawdził kompresję ale na ciepłym silniku, według niego slnik chodzi super pozatym masz DIESLA i ważniejsze jest dla ciebie żeby to właśnie na zimnym silniku miał dobre ciśnienie
a ten link - no cóż pozostawie bez komentarza!!! Juz samo to co piszą o preparacie Auto-repair powinno dac do myslenia!!!! jak by tak było to najwieksze rafinerie powinny juz dawno zaprzestac produkcji olejów a rynek naftowy powinien sie załamac skoro są takie Cuda!!
Ostatnio zmieniony sob sty 07, 2006 14:09 przez Arcturus, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 500 gości