Wysokie ciśnienie i temperatura

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bigu888
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pn sie 08, 2005 00:30
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Wysokie ciśnienie i temperatura

Post autor: bigu888 » sob sty 07, 2006 02:29

Witam.
Słuchajcie panowie i panie: Jezdze golfem 1.6td JR. Jakiś czas temu pękła mi głowica. wymieniłem ją, uszczelkę, przy okazji rozrząd i termostat. No i mam taki problem:

1. Bardzo wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym. Wody nie ubywa, nie kopci na biało, a mimo to ciśnienie jest bardzo wysokie. Nie wiem może takie ma być???

2. Ciśnienie to raz, poza tym temperatura. Przed pęknieciem głowicy zawsze trzymała środek skali. Przy korkach czy szybkiej jeździe troche sie wychylała ale zaraz wracała do pionu.Teraz wybiega znacznie poza jak tylko troche przycisne. Termostat jak pisałem nowy, sprawdzony. Czujniki kilka razy przekladalem z innych glowic.

3. A właśnie, ktory czujnik daje wskazania na wskaźnik temperatury??

Z gory dzieki za wszystkie sugestie i pozdrawiam
marcin



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » sob sty 07, 2006 03:11

Podejrzewam uszczelke pod głowicą.Planowałeś ją?



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » sob sty 07, 2006 03:18

Może korek w zbiorniczku szlak trafił, może być brak planowania głowicy jak kolega sugeruje, może być blok pęknięty .Na biało dymi także jak jest zimno i silnik jest zimny to normalne.



bigu888
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pn sie 08, 2005 00:30
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Hmmm

Post autor: bigu888 » sob sty 07, 2006 04:25

Korek ok, uszczelka nowa a głowica była sprawdzana na prostolinijność gładzi - ponoć nie wymagała planowania. Wiec o co tu chodzi??



Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Ciśnienie

Post autor: Andrzej1 » sob sty 07, 2006 08:59

Witam.
Odkręć korek ze zbiorniczka wyrównawczego,odpal silnik i sprawdż.
Jeśli zacznie Ci bąbelkować w zbiorniczku to coś z głowicą.
Takie same objawy są przy uszkodzonym termostacie.
Pozdrawiam.Andrzej.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » sob sty 07, 2006 09:34

Albo blok jest krzywy albo pęknięta w środku głowica lub blok no chyba że żle była dokręcana głowica i ją mechanik wykrzywił



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » sob sty 07, 2006 09:47

Tomasz Żaguń pisze:Albo blok jest krzywy albo pęknięta w środku głowica lub blok no chyba że żle była dokręcana głowica i ją mechanik wykrzywił
Tomasz nie strasz chłopaka tak od razu trzeba poszukać lżejszych przyczyn( a potem ew. te najgorsze).
BIGU sprawdż czy nie masz zatkanej rurki od odpowietrzenia chłodnicy.
sprawdź czy termostat puszcza na chłodnice ( nowy nie zawsze znaczy ok.)
czy nie ma śladów oleju w płynie i czy ne pojawiają się bombelki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym (to dopiero może wskazywać na walniętą głowicę)

POZDRO


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob sty 07, 2006 10:39

Po wymianie głowicy i termostatu tez mialem spore cisnienie. Niby uklad powinien sie sam odpowietrzyc, ale ja mialem chyba slaby korek czy cos. Spróbuj go sam odpowietrzyc, rozgrzej mocno silnik, wlacz ogrzewania na maxa i odkrec ostrożnie korek. Jak woda sie zacznie mocno podnosic i wylewac to pewnie byl zapowietrzony. Jak idą bombelki to pewnie coś nie tak z tą uszczelką. Sprawdz jeszcze cienki wężyk idący z chłodnicy do zbiorniczka czy leci nim płyn


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » sob sty 07, 2006 23:23

zaprzal jak go mocno zagrzeje i odkręci korek to w każdym przypadku podniesie się płyn i zacznie wrzeć także to nie ta metoda.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz sty 08, 2006 00:26

Tomasz Żaguń, a jaka jest metoda na odpowietrzenie? u mnie pomoglo


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » ndz sty 08, 2006 00:52

Niema metody golfy same sie odpowietrzają jak robie w tym fachu to nigdy żadnychn jaj niemiałem z wymianą płynu także niewidze problemu.To moje zdanie a to forum więc pisze co wiem i myślę bez urazy dla innych.



bigu888
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pn sie 08, 2005 00:30
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Więc co się wkońcu dzieje???

Post autor: bigu888 » ndz sty 08, 2006 02:19

No to Tomaszu co to według Ciebie jest??? Pomóż mi skoro jesteś ekspertem bo się boje że go przegrzeje czy cos, albo mi coś od tej temperatury i ciśnienia popęka!!!



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » ndz sty 08, 2006 02:40

Ejjj bez przesady ekspertem nie jestem poprostu staram sie pomóc na ile mi wiedza pozwala i na ile mogę.Piszesz że głowica była sprawdzana na prostolinijność.To za mało wg mnie aby być pewnym tej głowicy że jest ok.Dobra -po pierwsze czemu twierdzisz że ciśnienie w układzie jest za duże po czym poznajesz???.Po drugie głowica powinna być także sprawdzona na szczelność raptem 70 pln ale wtedy masz gwarancję .Po trzecie to że masz duże ciśnienie w układzie chłodzenia to nic innego jak uszczelka pod głowicą, lub głowica krzywa , blok krzywy ,pęknięta głowica, pęknięty blok silnika. lub korek w zbiorniczku wyrównawczym.No niewiem co więcej za dużo niewiadomych.No zawsze trzeba sprawdzić głowicę nawet proforma na szczelnośc i już jedno odejdzie potem po kolei reszta i napewno problem zniknie jak to wszystko będzie git.Może być coś jeszcze ale narazie nic mi więcej z takich podstaw nie przychodzi do głowy.Pozdrawiam i czekam na odpis.



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » ndz sty 08, 2006 03:27

Witam

Tomasz Żaguń ma racje w golfie nie mozna odkrecac korka do odpowietrzania, jest to instalacja cisnieniowa i uklad jest zamkniety, jak odkrecimu korek to wyleci plyn w glowicy bo zrobi sie poduszka powietrzna ( im wieksze cisnienie tym woda wrze w wyzszej temperaturze) i po glowicy jak zagrzejemy za mocno

glowica powinna przejsc test szczelnisci i wlasciwie powinno sie ja dokrecic, uklad odpowietrza sie sam

a co do wezy to w VW zawsze sa one twarde no chyba ze az pekaja w szwach :)

ale od tego jest korek w zbiorniku wyrownawczym zeby popuscil to cisnienie

zobacz czy w oleju nie masz wody i czy plyn chodniczy nie ubywa i jest czysty i nie czuc w nim spalin i czy silnik rowno pracuje

pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 242 gości