ale to już było... czujnik ??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ale to już było... czujnik ??
Witam! Wymieniłem termostat na Wahler i temperaturka wskazuje mi 80st( jak sie juz dogrzeje do tej temperatury to wskazówka ani drgnie.) Poprzez dotykanie dolnego przewodu chciałem wybadać kiedy otwiera się termostat i wyszło ze rura robi się ciepła właśnie koło 80st. Nie wiem czy to znowu termostat winny czy może czujnik temperatury. Wentylator się włącza troszke za 90st.
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Własnie ostatnio wymieniałem w moim vento i golfie żonki termostaty. Oba mają te same silniki 2e. Termostaty Wahlera kupiłem na raz dwa identyczne. W golfie pokazuje 90 stopni, a w Vento ciut ponad 80. Zakładam że w Vento trochę wskaźnik przekłamuje, wentylator się włącza tuż ponad 90, a powinien przy 95 . Kupię termometr i pomierzę faktyczne temperatutry jakoś żeby się przekonać.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Ludzie to nie apteka i to wszystko niebedzie działać co do 2 miejsc po przecinku ,margines błędu jest zawsze i w działaniu i w odczytywaniu przez nas.Zasada jest jedna ma się szybko nagrzać do około 90 ,potem otworzyc termostat i tak ma trzymac około 90 cały czas czy lato czy mróz no i jak jest za ciepło to wentylator ma schłodzić silnik .Proste .
I niby proste, ale pomiędzy 80 a 90 stopni jest zbyt duża różnica aby ja przypisac błedowi paralaksy, albo miejscami po przecinku, teraz według mnie mozna się zastanowić czy koszt zakupu i wymiany termostatu będzie mniejszy czy większy od zysków z podniesienia temp. o 10 stopni. Fakt, faktem, że 80 to jeszcze nie tragediaTomasz Żaguń pisze:Ludzie to nie apteka i to wszystko niebedzie działać co do 2 miejsc po przecinku ,margines błędu jest zawsze i w działaniu i w odczytywaniu przez nas.Zasada jest jedna ma się szybko nagrzać do około 90 ,potem otworzyc termostat i tak ma trzymac około 90 cały czas czy lato czy mróz no i jak jest za ciepło to wentylator ma schłodzić silnik .Proste .
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
u mnie na zegarach jest napisane 70, 90 i 110 i jeśli miedzy nimi wystepują w takich samych dległosciach kreski wiec są to odpowiednio 80 i 100 stopni więc nie wiem o co ci chodziTomasz Żaguń pisze:Wszystko jest spoko ale gdzie jest na wskażniku na zegarach napisane że jest 80 st albo 90 st ?Zresztą na tamte czasy te urządzenia były w miarę dokładne a jednak bardzo niedokładne.Chyba się zgodzicie prawda?
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Witam.
ja dzis zmienilem termostat na Wahlera (najcieplejszy 87 st) i pupa jest tak jak było..
czyli:
auto rozgrzewa sie po kilku kilometrach - w sensie ogrzewanie wewnątrz działa a temperatura ledwo co dochodzi pod 70 st na wskazniku.
Ogrzewanie pracuje niezwykle wydajnie moim zdaniem i przy jezdzie na trasie nie da rady wytrzymac z gorąca nawet jak jest regulacja na pionowo - czyli na pół..
W sumie przed wymianą stwierdziłem że poprzedni termostat dział poprawnie ale co tam był jakiś made in france załozony na silikon a teraz mam wahlera
W ogóle wymiana termostatu w TDI ze wspomaganiem wymaga odkręcenia pompy wspomagania i troszke trzeba sie napocić...
jedyny plus tego jest taki ze podciagnałem naciąg paska wspomagania - teraz juz nie piszczy przy maksymalnie skręconych kołach ... BTW jest jaks norma na naciagh tego paska?
Ale dalej o termostacie przejechałem kilka kilomterów i to samo auto super grzeje w środku (czyli układ nie jest zapowietrzony) a wskaźnik leży na 60 st.
Woda w wyrównawczym na oko i palec gorąca po przejechaniu dalszych 10 km.. rura dolna zimna czyli termostat OK
Teraz jeszcze gorzej bo nawet pod 70 nie podchodzi ale to moze dlatego ze -10 st... na dworze wiec licze na to ze wskaźnik przekłamuje o 25 st...
Mam pytanko planuje teraz wymienic czujnik - czy są rózne czujniki do diesli i benzyn a moze do róznych liczników? nie chce popadac w kolejne koszty a sie juz tyle naczytalem o róznych wersjach ...
Aha i jak sprawdzic ze jest dobry podobno trzeba podać 12V i sie wychyla - tylko są 4 przewody po wyjęciu kostki i nie wiem które zewrzeć?
no chyba że to nie jest czujnik
ja dzis zmienilem termostat na Wahlera (najcieplejszy 87 st) i pupa jest tak jak było..
czyli:
auto rozgrzewa sie po kilku kilometrach - w sensie ogrzewanie wewnątrz działa a temperatura ledwo co dochodzi pod 70 st na wskazniku.
Ogrzewanie pracuje niezwykle wydajnie moim zdaniem i przy jezdzie na trasie nie da rady wytrzymac z gorąca nawet jak jest regulacja na pionowo - czyli na pół..
W sumie przed wymianą stwierdziłem że poprzedni termostat dział poprawnie ale co tam był jakiś made in france załozony na silikon a teraz mam wahlera
W ogóle wymiana termostatu w TDI ze wspomaganiem wymaga odkręcenia pompy wspomagania i troszke trzeba sie napocić...
jedyny plus tego jest taki ze podciagnałem naciąg paska wspomagania - teraz juz nie piszczy przy maksymalnie skręconych kołach ... BTW jest jaks norma na naciagh tego paska?
Ale dalej o termostacie przejechałem kilka kilomterów i to samo auto super grzeje w środku (czyli układ nie jest zapowietrzony) a wskaźnik leży na 60 st.
Woda w wyrównawczym na oko i palec gorąca po przejechaniu dalszych 10 km.. rura dolna zimna czyli termostat OK
Teraz jeszcze gorzej bo nawet pod 70 nie podchodzi ale to moze dlatego ze -10 st... na dworze wiec licze na to ze wskaźnik przekłamuje o 25 st...
Mam pytanko planuje teraz wymienic czujnik - czy są rózne czujniki do diesli i benzyn a moze do róznych liczników? nie chce popadac w kolejne koszty a sie juz tyle naczytalem o róznych wersjach ...
Aha i jak sprawdzic ze jest dobry podobno trzeba podać 12V i sie wychyla - tylko są 4 przewody po wyjęciu kostki i nie wiem które zewrzeć?
no chyba że to nie jest czujnik
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 340 gości