wymiana termostatu w mk 3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt gru 16, 2005 21:32

MarcinM pisze:A skąd ten brak zapału? :) Wiadomo, ze wyleci ale w zbiorniku jest sporo plynu, ktory caly pewnie wycali a zostanie tylkop to ponizej termostatu. Jak zbiornik bedzie ponizej termostatu to nic z niego nie wyleci i w efekcie wycieknie tylko troche plynu z przewodow gumowych przy termostacie ( a glownie z jednego, tego powyzej.

To sie sprawdzilo w Felicji (patent czeskich mechanikow). Myslalem, ze to powszechna sztuczka a tu sie wszyscy dziwia.

A w ogole moze ktos odpowie ile tego plynu wyleci (nawet bez ruszania zbiornika wyrownawczego) Jedna micha wystarczy???:)
No niestety, w bloku i przewodach jest sporo płynu. I musiałby być duuży zbiornik bo wg "patentu" powinno spłynąć max płynu do zbiornika, a w VW to co? W ten okrągły nie wejdzie nawet literek. I przełóż go koło skrzyni na dół, nie zawsze jest taka możliwość, zwłaszcza przy np. ABS-ie, klimie i wspomaganiu kiery.
W skodzie może się da, ale w VW to wg mnie zapomnij. Tym bardziej, że termostat jest w najniższym miejscu w układzie (w benz. MK3 1.8 i 2.0) lub innym wrednym (1.4 i większość 1.6). Musi zlecieć i tak b. dużo płynu, więc raczej nie ma się co certolić.

Ps. próbowałeś to kiedyś sam zrobić w różnych silnikach vw?


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

MarcinM
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 23:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MarcinM » pt gru 16, 2005 23:33

Nie probowalem tego robic w roznych silnikach vw ale pewnie sprobuje w 1,6. Wydaje mi sie ze zejdzie ze 2 l jak ktos tu pisal bo termostat jest pod aparatem zaplonowym a to nie jest az tak nisko. Zobaczymy. Termostat wahler juz zakupiony...szkoda, ze nie od razu i teraz trzeba wywalac jakis inny chlam, pewnie francuski.

[ Dodano: Sob Gru 17, 2005 12:14 ]
OK i juz po wymianie. Wymienilem termostat na Wahlera. Faktycznie byl jakis francuski chłam wsadzony. Przy wymianie w ABU plynu wylatuje ok 2.5 litra. Z pierwszych obserwacji nic nie cieknie (nowa uszczelka). W pierwszej chwili po jakichs 2 km temperatura wzrosla do 95-100 stopni ale potem zaczela spadac. Pewnie sie wiec zaczal odpowietrzac. Zdecydowanie teraz silnik trzyma nizsza temperature niz na tym francuskim. Teraz sie tak buja w okolicach 90. Nie bylem jeszcze na trasie ale w miescie nawet w tym bujaniu jest bardziej ponizej 90. Opada czasem prawie do kreski 80 ale nigdy nie dochodzi. Pewnie z 83-84 ma i wzrasta minimalnie ponad 90. Tak sie buja. Mam nadzieje ze to juz jest norma. Napewno sie otwiera termostat.

Jeszcze uklad nie jest do konca odpowietrzony, bo plynu w zbiorniczku jest ciagle powyzej max wiec jeszcze sadze ze sie i te wahania ustabilizuja. Faktycznie to zajmuje kilkanascie minut tylko. Polecam. Ale tylko Wahler termostat!



MISIEK_MT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt cze 14, 2005 09:51
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: MISIEK_MT » pn gru 19, 2005 13:44

Ja też po wymianie i rewelacja. Na trasce trzyma w okolicy 90 stopni, a jak ciepło. Hmm i spalanie zjechało o 1 L / 100km. Wcześniej było 10,5 L a teraz max 9,5 L przy prędkości 120 km/h. Zaczyna mi siem podobać.



MarcinM
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 23:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MarcinM » pn gru 19, 2005 14:18

Hmm. Mi sie w sumie trzyma blizej 80 stopni ale to chyba przekłamanie wskaźnika, bo termostat Wahlera wsadzilem a te raczej sie nie zdarzaja wadliwe od nowości poza tym wiatrak mi sie włącza jak wskazowka dojdzie do 90, co tez jest zbyt wczesnie jesli wierzyć wskaźnikowi. Dalego tez sądze, że i termostat i wiatrak działają dobrze tylko wskazówka troche zaniża. Co oznacza, ze na francuskim Vernecie przegrzewal mi sie silnik jeszcze bardziej nic myslalem. Dobrze, ze wymieniłem.

Niestety mam teraz inny problem Autko unieruchomione, cos z zaplonem dziwnego, obroty wariują i nawet na forum nikt mi na to nie odpowiedzial. Zalamac sie mozna. W dodatku tlumik mi sie urwal. W tym momencie mam golfa DOOOOOŚĆ!!!!



vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

Post autor: vaclavo » sob gru 24, 2005 00:47

Do ku_bi - heh ja nie mam wspomagania :D więc nie wiedziałem że przeszkadza :) Ale przy Golfiku bez wspomagania to kwestia kilku chwil i gotowe (dodam że mam silnik ABD - a jeśli chodzi o 1.6 to miałem na myśli ABU ABD i ABU są podobne :) ) POZDRO


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » sob gru 24, 2005 16:31

vaclavo pisze:Do ku_bi - heh ja nie mam wspomagania :D więc nie wiedziałem że przeszkadza :) Ale przy Golfiku bez wspomagania to kwestia kilku chwil i gotowe (dodam że mam silnik ABD - a jeśli chodzi o 1.6 to miałem na myśli ABU ABD i ABU są podobne :) ) POZDRO
no własnie nie brałem pod uwage tego :panna: to rzeczywiście 10 min :okej:



frytek43
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pn gru 12, 2005 10:04
Lokalizacja: Jastrzebie zdrój
Kontakt:

Post autor: frytek43 » sob gru 24, 2005 19:11

a moze mi ktos powiedziec gdzie w MK3 1.8 jest ten termostat bo wsazowka podczas jazdy nic nie pokazuje a jak stoje na postoju to temperatura rosnie kompoter pokazuje mi 18l/100km spalania wiec moze to byc wina termostatu? :balwan:



Barnej20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: śr gru 14, 2005 12:33
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: Barnej20 » śr gru 28, 2005 13:16

to nie termostat tylko czujnik temperatury o jest na wężu wychodzącym z głowicy

[ Dodano: Sro Gru 28, 2005 12:42 ]
MarcinM, sprawdz sonde lambde lub silnik krokowy

[ Dodano: Sro Gru 28, 2005 12:42 ]
MarcinM, sprawdz sonde lambde lub silnik krokowy



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr gru 28, 2005 14:28

aby odkręcić pompę wspomagania bez kanału i dostać się do termostatu nie jest prosto. 15 zł powtarzam nie jest dużo wolę dać taka małą kwotę niż sam na mrozie wymieniać i sie ubabrać.... mechanikowi to zajeło ponad 20 min.....
tak stary masz rację hahahhahha bez kanału dobre sobie



pawell
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr paź 12, 2005 18:47
Lokalizacja: Gdańsk&Warszawa
Kontakt:

Post autor: pawell » śr gru 28, 2005 14:46

W ostatnia sobote wymieniłem termostat, straciłem moze jakies pół litra płynu i tyle. Podniosłem samochód od strony kierowcy, a potem odkreciłem waz w najnizszym punkcie i spusciłem jakies 2 litry do wiaderka. Wymieniłem termostat, przykreciłem przewód i wlałem płyn. Zajeło mi to około godziny! (Oczywiscie wszystko w garazu.) A u mechanika to kosztowałoby jakies 20 zł plus termostat. Oczywiscie co jakis czas kontroluje stan płynu Pozdrawiam



tongpo22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob gru 31, 2005 11:04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: tongpo22 » sob gru 31, 2005 11:48

ja przd wymiana termostat moałem niecale 70C teraz temperatura podnisła sie na ok 80C jaki termostat to niewiem bo szwagier mi go wymienial ale on sie uperał ze tamten byl dobry bo jego a4 cały czas ma 70C. cos mi sie wydaje ze i u niego tez trzeba termostat wymienic ale on jest mechanikiem i wydaje mu sie ze na wsztskim sie zna-hehehehhe jego niepregadasz
po wymianie jeszcze zuzycia nie badalem. wciąz zastanawiam sie czy te 80c wystarczy?

[ Dodano: Sob Gru 31, 2005 10:50 ]
aha przy wymianie termostatu mile widziany kanał jest prosciej :)



pawell
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr paź 12, 2005 18:47
Lokalizacja: Gdańsk&Warszawa
Kontakt:

Post autor: pawell » sob gru 31, 2005 17:56

Prawdopodobnie powinno byc 90C, jak wskazówka dojdzie do tego pola nie ma prawa
sie ruszyc w zadna strone w czasie jazdy. (Przynajmniej u mnie tak jest!)

Pozdrawiam

Zycze Dobrej Zabawy Na Sylwestra I Szczęsliwego Nowego Roku!!



vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

Post autor: vaclavo » pt sty 06, 2006 14:36

pawell pisze:Prawdopodobnie powinno byc 90C, jak wskazówka dojdzie do tego pola nie ma prawa
sie ruszyc w zadna strone w czasie jazdy. (Przynajmniej u mnie tak jest!)

Pozdrawiam

Zycze Dobrej Zabawy Na Sylwestra I Szczęsliwego Nowego Roku!!
Jeśli wg Ciebie niema sie prawa ruszyć - to instrukcja do VW Golfa kłamie :grin: bo pisze w niej wyraźnie że może sie wychylać w obie str - to normalne :jezor: a jeżeli ttobie stoi w miejscu na 90C nawet przy minusowych temp to sie ciesz POZDRO


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 243 gości