Nierowna praca silnika 1.4 16v

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jordanek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn lut 09, 2009 20:39
Lokalizacja: poręba

Nierowna praca silnika 1.4 16v

Post autor: jordanek » pt kwie 17, 2009 22:00

Witam.
Jestem nowy na forum jesli zle zamieściłem temat czy cos sorki.

Mam problem z moim golfikiem którego kupilem miesiąc temu a mianowicie to:
- gdy silnik sie zagrzeje to nierówno pracuje i ma drgania silnika.
Poczytałem troche na forum i postanowiłem jechac na diagnostyke komputerową, mechanik odrazu stwierdził bez podłączenia komputera że czeba wyczyscic przepustnicę i zrobic adaptacie i będzie ok. Ale gdy odbierałem auto mechanik stwierdził ze jest padnięty potenciometr przepustnicy i czeba ią wymienic. Zaoferował że może mi załatwic używaną za 300 złoty założy i będzie git. Po odebraniu auta chodził dobrze przez 1 dzień poczym spowrotem wruciło falowanie obrotów i drgania i dotego doszło piszczenie czegos pod maską jak silnik osiąga 2 tys obrotów i wyłańczaniu silnika. Pojechałem na reklamacie, mechanik ztwierdził że to czujnik temperatury jest temu winny i czeba go wymienic i będzie ok następny wydatek 100 zł ale mówie ok. I znów po odebraniu auta dobrze było przez 2 dni i znów wszystko powruciło dotego czasami jak odpalam po nocy do obroty wariuja na zimnym silniku ale odczasu do czasu. Niewiem co juz mam zrobić PROSZE O POMOC może ktoś sie orientuje co może byś ztym autkiem. POZDRAWIAM
Ostatnio zmieniony sob kwie 18, 2009 01:28 przez jordanek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rafalek1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: śr mar 29, 2006 21:14
Lokalizacja: ełk

Post autor: rafalek1 » pt kwie 17, 2009 22:04

mam to samo w 2.0 MK III i sam doszłem że to przepływomierz spróbuj odłączyć kostkę od niego i niech pochodzi na postoju jeśli to to to będzie chodził równo Ale nie gwarantuję ja tak zrobiłem i pomogło a miałem identyczne objawy... SPRÓBUJ


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r1.fodey.com/1858b6ed1e27e4ef999a854e2e9d52c1b.1.gif[/img][/url]

WSZYSTKIE SPRAWY JAKIE ZAŁATWIAŁEM NA FORUM W OSTATNIM CZASIE SĄ AKTUALNE ALE NA CHWILĘ NIE MAM ZA BARDZO CZASU....

jordanek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn lut 09, 2009 20:39
Lokalizacja: poręba

Post autor: jordanek » pt kwie 17, 2009 22:08

rafalek1 pisze:mam to samo w 2.0 MK III i sam doszłem że to przepływomierz spróbuj odłączyć kostkę od niego i niech pochodzi na postoju jeśli to to to będzie chodził równo Ale nie gwarantuję ja tak zrobiłem i pomogło a miałem identyczne objawy... SPRÓBUJ
Dzięki za pomoc ale jak dobrze wyczytalem na forum w golfie 1,4 16v niema przepływomierza



Golfu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lis 06, 2006 20:21
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: Golfu » pt kwie 17, 2009 22:41

Zgadza się, w silniku AKQ nie ma przepływomierza.
Przede wszystkim powinieneś zmienić mechanika, bo niedługo wymieni Ci pół samochodu a problem będzie występował nadal. Mam nadzieje że oddał Ci twoją starą przepustnice, która albo w dalszym ciągu jest sprawna, albo sam mechanior nieumyślnie ją uszkodził. Uszkodzony potencjometr przepustnicy byłby zgłoszony jako błąd modułu sterowania silnika jako "Brak sygnału" albo "Sygnał niezrozumiały", a diagnostykę komputerową powinien wykonać w pierwszej kolejności nim zacznie pchać swoje brudne łapska pod maskę. Nie wiem jaki był faktyczny stan twojego silnika ale zdaje mi się ze mechanior trochę cię naciągnął z tą przepustnicą.
Sprawdź czy przewody zapłonowe są cale (czy nie ma nigdzie przebicia).

Ja miałem podobną sytuacje tylko u mnie szarpał po starcie na zimnym. Przeczyściłem wszystkie styki wtryskiwaczy i narazie jest ok.
Ostatnio zmieniony pt kwie 17, 2009 22:44 przez Golfu, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » pt kwie 17, 2009 23:19

a vag coś pokazuje ?, czy trzęsie ci cały czas czy tylko jak silnik zimny?
Ostatnio zmieniony pt kwie 17, 2009 23:21 przez bibi466, łącznie zmieniany 1 raz.



jordanek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn lut 09, 2009 20:39
Lokalizacja: poręba

Post autor: jordanek » sob kwie 18, 2009 08:27

bibi466 pisze:a vag coś pokazuje ?, czy trzęsie ci cały czas czy tylko jak silnik zimny?
Mechanik powiedzial że vag niepokazuje żadnych błędów. A częsienie występuje na ciepłym silniku na biegu jałowym ale czasami jak dużej postoi tesz częsie go i nierówna praca silnika jest obroty bardzo skakają ale to rzadko.



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » ndz kwie 19, 2009 00:11

jak masz starą przepustnicę to ją załóż możesz jej nie adaptować po jakimś czasie sama się zaadaptuje i zobaczysz co będzie może to miałeś tylko uszkodzony czujnik temperatury



jordanek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn lut 09, 2009 20:39
Lokalizacja: poręba

Post autor: jordanek » ndz kwie 19, 2009 12:43

Autko zrobione !!!!

Dzis postanowilem pobawic się troszke sam wyczyściłem styki od wtrysków tak jak poradziliście, sprawdziłem świece i przewoddy ale po skreceniu nic to niedało. Dalej problem niezchodzil mi zgłowy i postanowiłem jeszcze troche poszperac okolo przepustnicy aż wkońcu ręką dotknołem wężyk od podciśnienia chyba, który łączy serwo z przepusnicą a tu coś syczy. Wężyk był pękniety od dołu że niebyło widac ani słychac a gdy przyłożyłem palec syczało. Wymieniłem na zwykły narazie taki gumowy jak odpaliwa autko chodzi pięknie równo i nic nieszarpie. Koszt naprawy 2 zl za obejmy do wężyka zeby niespadł. Jutro jade do sklepu vw po orginalny wężyk i po problemie. A i jutro jade do tych pseudo mechaników powiedzieć co onich myśle :satan: POZDRAWIAM :grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 190 gości