Ukryty wyłącznik zapłonu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Post autor: Damian-jg » wt kwie 14, 2009 12:45

Tak wystaczy przeciac G28 :) Sprawdzone


Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » śr kwie 15, 2009 18:39

mariusz75 pisze:MAŁE UZUPEŁNIENIE

W silnikach na pompowtryskach ECU rozpoczyna wtrysk oleju napędowego do cylindrów w momencie odebranie sygnału z czujników G40 i G28
( lub tylko jednego z nich w przypadku, gdy drugi jest uszkodzony)

A tak potocznie to, gdy rozrusznik zaczyna kręcić ( lub zaczniemy pchać auto na biegu przy włączonym zapłonie) to obraca się wał i wałek, ECU odbiera sygnał od czujników o rozpoczęciu poruszania się tłoków silnika i puszcza paliwo przez pompowtryski do cylindrów i w tym momencie silnik zapala.

Jeśli w tym silniku odetniemy czujniki [G40 i G28] to mimo poruszania się tłoków ECU nie zostanie poinformowane o obracaniu się wałka i wału i nie rozpocznie wtryskiwania paliwa do cylindrów.

Teraz tak na chłopski rozum to jak odetniemy te czujniki i zaczniemy kręcić rozrusznikiem to ECU i tak nic nie widzi i przyjmuje, że cały czas jest tylko włączony zapłon i nie puszcza paliwa.


AFN to silnik zasilany mechaniczną pompa wtryskowa, dlatego nie posiada on czujnika położenia wałka rozrządu G-40, a odcięcie czujnika G28 nie spowoduje unieruchomienia silnika.
W tych silnikach czas wtrysku jest ustawiony mechanicznie paskiem rozrządu i ECU nie potrzebuje sygnału z G 40.( silnik w takim przypadku może chodzić bardzo koślawo, dymić i szarpać, ale zapali)

ODCIĘCIE DLA SILNIKÓW TDI NA POMPIE WTRYSKOWEJ

1. Zasilanie ECU
2. Masa ECU
3. Rozrusznik
4. zawór N 109
Damian-jg jesteś pewien?? - ALH też jest na pompie więc wg powyższego odcięcie G28 niewiele daje.



Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Post autor: Damian-jg » czw kwie 16, 2009 06:35

Tak jestem pewien. Sam tak mam. Bo ecu nie jest informowane o tym ze wał sie kręci. Jest to bardzo dobre rozwiązanie. Komp nie łapie błędów jak się rozetnie przewód sygnałowy. Na 100 prób uruchomienia jedna sie powidła ale zaraz zgasł :)


Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410

fredik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob kwie 18, 2009 16:15
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: fredik » sob kwie 18, 2009 16:25

To jeszcze raz czy odcięcie G28 w silniku ALH powstrzyma jego uruchomienie czy też za którymś razem zabezpieczenie polegnie i silnik się odpali?



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » sob kwie 18, 2009 17:14

fredik pisze:To jeszcze raz czy odcięcie G28 w silniku ALH powstrzyma jego uruchomienie czy też za którymś razem zabezpieczenie polegnie i silnik się odpali?

To rozepnij kostkę od czujnika i zapalaj auto. Sam się przekonasz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob kwie 18, 2009 19:10

fredik pisze:To jeszcze raz czy odcięcie G28 w silniku ALH powstrzyma jego uruchomienie czy też za którymś razem zabezpieczenie polegnie i silnik się odpali?
"odpali odpali, jego rolę przejmuje czujnik G80, nie odpalają tylko silniki PD bez sygnału z G28".

Chyba jednak muszę zrewidować swój pogląd i zmienić nieco moją powyższą odpowiedź (zaznaczoną cudzysłowiem) a mianowicie mam wątpliwości co do opalenia silnika bez sygnału z G28,
książka Dietera Korpa podaje, że w razie usterki G28 jego rolę przejmuje czujnik kąta obrotu wałka napędowego pompy wtryskowej (choć ja sam nigdzie się go nie doszukałem :chytry: ) a chwilę dalej autor pisze, że uszkodzenie G28 powoduje natychmiastowe zatrzymanie się silnika więc ja już mam kręćka, dodać muszę, że sam nigdy nie sprawdzałem czy silnik odpali z odpiętą wtyczką od G28.
Czy ktoś potrafi wskazać ten czujnik kąta obrotu wałka napędowego pompy wtryskowej ?
Ostatnio zmieniony sob kwie 18, 2009 19:46 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » sob kwie 18, 2009 23:12

Moja wiedza na ten temat jest następująca. (poparta doświadczeniami na autach)

Silniki zasilane na pompowtryskach.
W razie awarii czujnika G28 jego role przejmuje G40 i odwrotnie, czyli jak odetniemy jeden czujnik (obojętnie który) to auto zapali bo bo o obrotach wału, ECU nadal będzie informowane przez drugi sprawny czujnik.

Silniki zasilany pompą wtryskową

W razie awarii czujnika G28 jego role przejmuje czujnik G80 (czujnik wzniosu iglicy) i to on informuje ECU o obrotach wału korbowego i auto zapali.


Jak ktoś ma inną teorie lub znalazł dobry artykuł na ten temat to proszę o sprostowanie mojej wypowiedzi.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Post autor: Damian-jg » ndz kwie 19, 2009 09:05

mariusz75 pisze:Silniki zasilany pompą wtryskową

W razie awarii czujnika G28 jego role przejmuje czujnik G80 (czujnik wzniosu iglicy) i to on informuje ECU o obrotach wału korbowego i auto zapali.


Jak ktoś ma inną teorie lub znalazł dobry artykuł na ten temat to proszę o sprostowanie mojej wypowiedzi.
Mi tam po odpieciu tego czujnika nie odpala.

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=10102


Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz kwie 19, 2009 10:29

O efektach przejmowania roli G28 przez G80 niewiele można zrozumieć (zwłaszcza, że jakiekolwiek mądre opisy są w języku angielskim - dla mnie zrozumiałym bardziej domyślnie i intuicyjnie po omacku niż w sposób oczywisty) chociażby na tym przykładzie :
http://www.haywood-sullivan.com/vanagon ... ik-eng.pdf

a próba rozgryzienia tego tekstu po przepuszczeniu przez translator niewiele szczerze mówiąc dla mnie wniosła :goof: - to ta powyższa strona nieudolnie przemielona przez translator, czytajcie zapis o G28 na stronie 13 - http://translate.google.pl/translate?hl ... 26hs%3D4ZS
i bądź tu człowieku mądry, jedyne co wywnioskowałem to to, że rolę czujnik kąta obrotu wałka napędowego pompy wtryskowej musi pełnić G80 :kac:
Ostatnio zmieniony ndz kwie 19, 2009 10:31 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

fredik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob kwie 18, 2009 16:15
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: fredik » ndz kwie 19, 2009 11:05

a jak zrobić żeby zamontować czytnik karty tzn. nosze w kieszeni kartę tak jak np. w Reanult Megane, wsiadam do samochodu i czujnik zczytuje jakiś tam kod z karty i odblokowuje immobilizer. Jak to podłączyć?



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » ndz kwie 19, 2009 12:00

mariusz75 pisze:...Moja wiedza na ten temat jest następująca. (poparta doświadczeniami na autach)

Silniki zasilane na pompowtryskach.
W razie awarii czujnika G28 jego role przejmuje G40 i odwrotnie, czyli jak odetniemy jeden czujnik (obojętnie który) to auto zapali bo bo o obrotach wału, ECU nadal będzie informowane przez drugi sprawny czujnik.

Silniki zasilany pompą wtryskową

W razie awarii czujnika G28 jego role przejmuje czujnik G80 (czujnik wzniosu iglicy) i to on informuje ECU o obrotach wału korbowego i auto zapali.


Jak ktoś ma inną teorie lub znalazł dobry artykuł na ten temat to proszę o sprostowanie mojej wypowiedzi...
A czy funkcja "przejmowania" sygnałów z czujników nie działa tylko w momencie kiedy silnik już pracuje?

Chodzi o to, że jak w trasie ulegnie awarii jeden z czujników to silnik będzie pracował, ale w trybie awaryjnym, a kierowca zostanie poinformowany o awarii. Silnik będzie pracował do momentu wyłączenia go przez kierowcę. Potem już nie będzie dał się uruchomić wcale lub z wielkimi problemami.

To takie moje przemyślenie nie poparte doświadczeniem. Co Wy na to?

Sztomel, Czytałem ten artykuł w pdf'ie i wszystko co jest tam opisane tyczy się awarii czujników podczas jazdy, a nie momentu uruchamiania silnika. Tak ja to rozumiem. Nie jest opisane jak się zachowa silnik w przypadkach, o których rozmawiamy, czyli awarii jednego z czujników podczas uruchamiania silnika.

Pozostaje chyba tylko sprawdzenie zachowania silnika "organoleptycznie", odpinając wtyczki i obserwując czy silnik odpali. :grin:
Ostatnio zmieniony ndz kwie 19, 2009 12:22 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Post autor: Damian-jg » ndz kwie 19, 2009 15:16

Ja już to zrobiłem i testowałem. Sprawdzałem czy odpali jak się go odepnie. I nie odpalił. Ale zobaczę jak sie będzie zachowywał po odpięciu w czasie pracy :) Chociaż tutaj sie liczy to czy on odpali czy nie. Mi nie odpala po odpięciu czujnika. Po prostu niech każdy zobaczy to u siebie. I będzie jasność dla wszystkich.


Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410

ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: ilio » ndz kwie 19, 2009 21:25

Sztomel pisze:O efektach przejmowania roli G28 przez G80 niewiele można zrozumieć (zwłaszcza, że jakiekolwiek mądre opisy są w języku angielskim - dla mnie zrozumiałym bardziej domyślnie i intuicyjnie po omacku niż w sposób oczywisty) chociażby na tym przykładzie :
http://www.haywood-sullivan.com/vanagon ... ik-eng.pdf

a próba rozgryzienia tego tekstu po przepuszczeniu przez translator niewiele szczerze mówiąc dla mnie wniosła :goof: - to ta powyższa strona nieudolnie przemielona przez translator, czytajcie zapis o G28 na stronie 13 - http://translate.google.pl/translate?hl ... 26hs%3D4ZS
i bądź tu człowieku mądry, jedyne co wywnioskowałem to to, że rolę czujnik kąta obrotu wałka napędowego pompy wtryskowej musi pełnić G80 :kac:

jaki jest kolor kabla sygnałowego czujnika G28 dla silnika 1z ?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn kwie 20, 2009 05:04

AFN140KM pisze:i wszystko co jest tam opisane tyczy się awarii czujników podczas jazdy, a nie momentu uruchamiania silnika.
podzielam Twoją rozterkę, poza tym znany chyba "starym" bywalcom tego forum - "leo" - choć ostatnio aktywnego ponownie - return na innych forach podaje, że w przypadku silników PD, rozruch zimnego silnika z uwalonym G40 jest bardzo kłopotliwy a z uwalonym G28 niemożliwy - o ile dobrze pamiętam, podobnie też podaje Master's.
Ostatnio zmieniony pn kwie 20, 2009 05:06 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 379 gości