Mała moc silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

malina555
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt kwie 17, 2009 11:21
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Mała moc silnika

Post autor: malina555 » pt kwie 17, 2009 12:12

Witam forumowiczów.Proszę o wyrozumiałość i przystępne wyjaśnienie w jaki sposób silnik 1.6 PN jest fabrycznie stłumiony, takie określenie jest w danych technicznych pojazdu, czy można temu jakoś zaradzić. Uprzejmie proszę o odpowiedź.



Awatar użytkownika
2RaZ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 588
Rejestracja: czw lis 24, 2005 09:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 2RaZ » pt kwie 17, 2009 12:32

No fabrycznie stłumiony? No nie wiem czy można to tak nazwać, ale zawsze można fure odetkać wymieniając cały układ wydechowy i dolotowy (kolektor, KAT jeżeli jest, filtry itp)...
:smoke:


moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Re: Mała moc silnika

Post autor: fifel » pt kwie 17, 2009 13:01

malina555 pisze:Witam forumowiczów.Proszę o wyrozumiałość i przystępne wyjaśnienie w jaki sposób silnik 1.6 PN jest fabrycznie stłumiony, takie określenie jest w danych technicznych pojazdu, czy można temu jakoś zaradzić. Uprzejmie proszę o odpowiedź.
W danych pojazdu jest notka na ten temat, bo silnik 1,6 dysponuje moca 75 km bez katalizatora, natomiast PN,RF itp sa stlumione do 72 km poniewaz maja katalizator. wiec jest to roznica 3 km ktore teoretycznie zabieraz KAT.

Jesli chodzi o cos wiecej to prosze o sprostowanie.


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

malina555
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt kwie 17, 2009 11:21
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: malina555 » pt kwie 17, 2009 13:12

Jak podałem wcześniej tak jest to określone w książce o naprawie VW Golf - moc silnika fabrycznie dławiona do 51KW. Czy przyczyną tego może być gaźnik ( mniejsze dysze paliwa ) lub wałek rozrządu o innych kątach ??? a jeżeli to wałek to czy ewentualnie można by było wymienić go na inny z innego modelu np. EZ , HM lub od silnika 1.8 one mają inne kąty otwarcia zaworów, czy w ogóle taki wałek by spasował bez dodatkowych przeróbek?



JOHNNY*
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn lis 24, 2008 22:03
Lokalizacja: wo

Post autor: JOHNNY* » sob kwie 18, 2009 11:46

według mnie i mojej wiedzy chodzi tu tylko o to ,że w tamtych latach katalizator w aucie był jako wyposażenie dodatkowe i jeśli samochód miał kata to właściciel płacił mniejszą składkę ubezpieczeniową czy jakoś tak. a "zdławienie"o którym piszesz jest powodowane właśnie poprzez jego montaż a cała reszta się niczym nie różni chyba,że się mylę to niech mnie ktoś poprawi. :bajer:



malina555
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt kwie 17, 2009 11:21
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: malina555 » sob kwie 18, 2009 14:19

Nie znam się na budowie silnika aby stwierdzić czy to może być wina tego ale jak porównałem wałki rozrządu zastosowane w silniku EZ i PN to jest różnica w kątach otwarcia zaworów i to znaczna, może to jest jedna z przyczyn mniejszej mocy ( katalizator na pewno też tłumi ale czy aż o 5 KM ? ) :chytry:



JOHNNY*
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn lis 24, 2008 22:03
Lokalizacja: wo

Post autor: JOHNNY* » ndz kwie 19, 2009 02:49

bardzo możliwe bo w oryginalnej serwisówce jaką mam przy swoim golfie .jest napisane ,że wersja bez kata ma 75 km a z katem ma 70 km. i to by było na tyle z mojej strony ale jak już pisałem wcześniej mogę się mylić. więc jeśli ktoś ma większą wiedzę to niech jeszcze się wypowie. pozdro :pub:

[ Dodano: 19 Kwi 2009 02:50 ]
...oczywiście mam na myśli silnik PN bo też mam taki u siebie



malina555
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt kwie 17, 2009 11:21
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: malina555 » ndz kwie 19, 2009 12:32

Dziękuję za odpowiedź a czy zmiana dysz w gaźniku lub całego gaźnika poprawiła by osiągi silnika tzn. moc



Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » ndz kwie 19, 2009 13:27

malina555 pisze:Dziękuję za odpowiedź a czy zmiana dysz w gaźniku lub całego gaźnika poprawiła by osiągi silnika tzn. moc
jak najbardziej tak! ale po zwiekszeniu dysz zwiekszy sie tez spalanie :)
jesli chodzi o wymiane gaznika - mam zalozonego webera i moc wzrosla odczuwalnie, a jeszcze bardziej moment obrotowy, ktory jest duzy wiekszy... co do spalania trudno okreslic bo mam automata wiec pali ile chce :P


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

malina555
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt kwie 17, 2009 11:21
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: malina555 » ndz kwie 19, 2009 18:52

Czy kolega mógłby podać jaki to model gażnika czy można go kupić bez problemu i ogólnie ile taka zamiana kosztuje co jeszcze trzeba oprócz niego wymienić?



Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » ndz kwie 19, 2009 19:10

malina555 pisze:Czy kolega mógłby podać jaki to model gażnika czy można go kupić bez problemu i ogólnie ile taka zamiana kosztuje co jeszcze trzeba oprócz niego wymienić?
model to WEBER 34 DCHD 16 od duzego fiata z podcisnieniowym otwieraniem drugiego przelotu, mozna go kupic na szrocie, moj kosztowal 50 zl w stanie prawie nowka ;]
polecam kupic dopiero po ogladnieciu zeby nie bylo niespodzianek.
Oprocz tego trzeba zrobic przejsciowke na kolektor bo ma inne mocowanie niz pierburg, koszt aluminium na ta przejsciowke to ok 8 zl, no i trzeba troche porzezbic :P

Polecam lekture tematu KamilaW - to chyba najwiekszy temat w dziale techniczne, tam dowiesz sie wszystkiego, jest tez porada wg ktorej robilem przerobke.


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

malina555
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt kwie 17, 2009 11:21
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: malina555 » ndz kwie 19, 2009 20:29

Dzięki piękne za info :pub:



Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » ndz kwie 19, 2009 21:05

malina555 pisze:Dzięki piękne za info :pub:
poczytaj ten temacik o zmianie gaznika na webera, jesli bedziesz mial pytania to wal na pw :)


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz kwie 19, 2009 21:20

Moim zdaniem nie ma czegoś takiego, jak fabryczne zdławienie silnika 1.6 PN. Silnik ten występował zawsze z katalizatorem i zawsze z gaźnikiem pierburg 2EE - nie była wersji z i bez katalizatora i jest to jedyny silnik z gaźnikiem 2EE. Występowały też silniki z gaźnikiem 2E2, ale one nie były oznacvzone jako PN, tylko jako EZ, lub RF. I nie jestem pewien, ale różnica w ich mocy (72KM i 75KM ) chyba własnie wynikała z montażu katalizatora.
Natomiast PN nie ma odpowiednika w silniku bez katalizatora.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 212 gości