Coś z wiatrakiem chłodnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lexx2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:58
Lokalizacja: z nienacka

Coś z wiatrakiem chłodnicy

Post autor: lexx2 » pt kwie 17, 2009 09:53

Witam serdecznie.
Mam drobny problem z moim golfem. A mianowice kiedy jade auto utrzymuje temp 90 stopni natomiast kiedy stanę w korku temp rośnie i wzrasta tak do mniej wiencej 103-105 stopni i wtedy dopiero włącza się wentylator. Schładza tak do ok 95-97 stopni i staje i tak w kółko. niekiedy temp dochodzi nawet do 110 stopni co chyba nie powinno się dziac. mam podejżenie że wiatrak tak jakby nie miał pierwszego biegi ale to tylko podejżenie. Proszę o rade.

Z góry dziękuje i pozdrawiam



CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Re: Coś z wiatrakiem chłodnicy

Post autor: CQ » pt kwie 17, 2009 10:26

lexx2 pisze:Witam serdecznie.
Mam drobny problem z moim golfem. A mianowice kiedy jade auto utrzymuje temp 90 stopni natomiast kiedy stanę w korku temp rośnie i wzrasta tak do mniej wiencej 103-105 stopni i wtedy dopiero włącza się wentylator. Schładza tak do ok 95-97 stopni i staje i tak w kółko. niekiedy temp dochodzi nawet do 110 stopni co chyba nie powinno się dziac. mam podejżenie że wiatrak tak jakby nie miał pierwszego biegi ale to tylko podejżenie. Proszę o rade.

Z góry dziękuje i pozdrawiam
dwie opcje, Albo czujnik temp w chłodnicy jest uwalony albo ten od temp na zegary. Najlepiej sprawdzić w Vag'u temp.



Awatar użytkownika
2RaZ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 588
Rejestracja: czw lis 24, 2005 09:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 2RaZ » pt kwie 17, 2009 12:35

Mi to wygląda raczej na termostat. Wentylator powinien się załączać powyżej 90 stopni (też zależy jaki), u mnie są 2 biegi - pierwszy załącza się powyżej 90 a drugi powyżej 100 stopni!
Druga opcja, jak kolega napisał może to być czujnik temperatury. Najlepiej sprawdz sam - niech furka chodzi i sprawdz przy jakiej temp załącza się wiatrak. czy w ogóle się włącza :smoke:


moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!

Awatar użytkownika
Maniek71
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 516
Rejestracja: pt maja 02, 2008 06:57
Lokalizacja: Twierdza -> Wrocław -> Zakrzów ->oś Sobieskiego
Kontakt:

Post autor: Maniek71 » pt kwie 17, 2009 14:38

kolego wymien czujnik wentyaltora chłodnicy miałem tak samo wymeiniłem i jak reka odjoł

[ Dodano: 17 Kwi 2009 14:39 ]
to sa koszty 25zl wiec nie zbiedniejesz za bardzo a bedzie jakas czesc najwyzej dobra juz na dłuzej


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2795486#2795486 Zapraszam do oceny

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pt kwie 17, 2009 19:49

Zanim zaczniesz się bawić zrób tak: odepnij plusy od wentylatora, wejź kabel i przyłóż do plusowej klemy akumlatora, a drógi koniec po kolei do pierwszego, a potem do drugiego pinu wentylatora. Jeśli nie zadziała na jednym z nich oznacza spaloną opornicę (dość często się to zdarza), jeśli oba biegi będą działać, odpal silnik i poczekaj do włączenia się pierwszego, jeśli się nie załączy - padnięty termowyłącznik tak jak pisze CQ, jeśli się załączy tak jak piszą fighter17 i 2RaZ, padnięty termostat.
Ostatnio zmieniony pt kwie 17, 2009 19:52 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wicio1984
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 25, 2006 10:05
Lokalizacja: www

Post autor: wicio1984 » sob lip 18, 2009 20:02

W korkach też mi się grzeje do 100stopni ale na 100% załącza się 1 bieg i spada do 90stopni i znowu do góry. termostat sprawny bo cały czas w tracie jak jade trzyma 90stopni. nawet mam kupione 3 termostaty i na wszystkich jest tak samo. czójnik temperatury też był wymieniany i ciągle tak samo. wydaje mi się że termowyłącznik troche za puzno się wyłącza. kupiłem nowy i co się okazało że temperatura doszła do 110stopni jak stałem i wentylator się nie załączy. w domu do garnka z wodą wrzuciłem termowyłączniki i zagorowałem miernikiem sprawdzałem czy dzałają i okazało się że ten stary dziła jak się woda zagotowała a ten nowy wogóle nie reaguje.


Niech mi ktoś pomoże. Golf MK3 1,4Lpg

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lip 18, 2009 20:24

tyle było tematów o tym. Zacznij testy iod zwierania kawałkiem kabla styków w wyjetej wtyczce termowłącznika, czy na obu biegach chodzi.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
wicio1984
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 25, 2006 10:05
Lokalizacja: www

Post autor: wicio1984 » sob lip 18, 2009 21:16

Paweł Marek pisze:tyle było tematów o tym. Zacznij testy iod zwierania kawałkiem kabla styków w wyjetej wtyczce termowłącznika, czy na obu biegach chodzi.
ja tą temperatura walcze od jakiś 2lat i zbiliżam się do finiszu. Ten test z kabelkiem to już przerabiałem i działa.


Niech mi ktoś pomoże. Golf MK3 1,4Lpg

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 80 gości