Geometria przed czy po?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

TommyHH
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pt lis 25, 2005 20:20
Lokalizacja: Goldap

Geometria przed czy po?

Post autor: TommyHH » czw sty 05, 2006 00:46

Zmieniłem sobie ostatnio koła na zimowe i chcę ustawić całą geometrię. Dość mocno mam już jednak zużyty prawy przegub zewnętrzny. W zwiazku z tym pytanie: Czy najpierw zmienić przegub, czy mogę to zrobić później i jeśli tak czy to nie rozkalibruje mi ustawienia. Druga rzecz: W Golfach GT i GTI kąt pochylenia kół jest trochę większy niż standardowo. Czy mechanikowi trzeba o tym mówic, czy sam będzie wiedział ?



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw sty 05, 2006 01:07

jeśli chodzi o przegub to on nie ma nić wspólnego z geometrią czyli możesz wymienić póżniej a co do GT i GTI to warto mechaniowi zwrócić uwagę - rutyna u mechaniorów robi swoje


:-k ...

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » czw sty 05, 2006 01:09

obojetnie kiedy geometria
a fachowcowi przypomnij o tym bo zwykle leca na skrotu - tak jak kolego wyzej napisal rutyna

pozdrawiam



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sty 05, 2006 12:11

moment pisze:ja u siebie wymieniałem łożyska z przodu i niby terz nie powinno sie przestawic a jednak musiałem ustawiać na nowo więc moje zdanie jest takie po co ewentualnie płacić 2 razy za to samo, a co do wodelu to lepiej mu przyp[omnij . posdro;)
ty żeby wymienić łozyska z przodu musiałeć wykręcić całą piastę na zewnątrz, czyli rozpiołeś McPersona od piasty koła a tam jest regulacja kąta pochylenia koła, dlatego musiałes po tej robocie robic geometrię.
Przy wymianie przegubu nie rusza się tych śrub wogóle, wystarczy tylko odkręcic i wybić sworzeń wahacza ze zwrotnicy i wybić drążek kierowniczy ze zwrrotnicy, żeby cała kolumne McPhersona uwolnic żeby dało sie na tyle ja odciągnąć w bok żeby półoś wyjechała z piasty, a potem przy montażu wszystko wchodzi na swoje miejsce i regulacja nie jest potrzebna.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » czw sty 05, 2006 12:35

Ja uważam że lepiej po i mieć pewność do końca



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sty 05, 2006 12:41

Tomasz Żaguń pisze:Ja uważam że lepiej po i mieć pewność do końca
pracowałem w stacji kontroli pojazdów, więc moje wywody są poparte doświadczeniem a nie domysłami - ale masz troche racji, zrobic geometrie na samym końcu i wtedy na 200% wszystko jest OK, a jak kolega zrobi geometrie przed wymiana przegubu to "tylko" bedzie pewny na 100% heheheheheh
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
moment
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: pn paź 17, 2005 13:56
Lokalizacja: grudziądz
Kontakt:

Post autor: moment » czw sty 05, 2006 14:07

ja bym nie ryzykował i geometrie ustawił po wymianie nigdy nic nie wiadomo co może się stać po drodze więc lepiej poczekac i zapłacic raz niż potem sobie w brode pluc za trzeba było poczekać . pozdro



TommyHH
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pt lis 25, 2005 20:20
Lokalizacja: Goldap

Post autor: TommyHH » czw sty 05, 2006 20:26

Dzięki za zainteresowanie tematem. Wszystkim po punkcie. :pub:



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » czw sty 05, 2006 23:12

NO dobra. Ja nie wiem kiedy miałem ustawianą geometrie, a auto jeździ prościutko. Czy też mam ustawiać? Kiedyustawiać geometrie?



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » czw sty 05, 2006 23:28

Ja tam dwa razy do roku jeżdżę na geometrię wiosną i jesienią no chyba że w cos wjadę to odrazu



Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1752
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » czw sty 05, 2006 23:36

Natomiast ja jak pojechałem na ustawienie geometrii z popsutym przegubem to gościu mi powiedział ze nic nie będzie robił bo jak będą mi zakładali nowy przegub to się własnie geometria może zmienić... :kac: i cholera wie jak to rzeczywiście jest :/

Pozdrówki
:pub:



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sty 05, 2006 23:45

Fox_00 pisze:Natomiast ja jak pojechałem na ustawienie geometrii z popsutym przegubem to gościu mi powiedział ze nic nie będzie robił bo jak będą mi zakładali nowy przegub to się własnie geometria może zmienić... i cholera wie jak to rzeczywiście jest :
no troche miał racji, bo wszystko zalezy w jaki kto sposób demontuje wszystko pokolei zanim wymieni przegub - jakie elementy odkręca po drodze! Ogólna zasada jest taka że jeżeli wymienia się jakikolwiek element przedniego zawieszenia po tym zawsze trzeba przynajmniej sprawdzic geometrię! Poza tym kolega wyżej pisał że jeździ u auto prosto to kiedy ma sprawdzać geometrię? Jezeli autko jedzie prosto, nie ściąga w zadną stronę nie zachowuje sie dziwnie w zakrętach i nie ma niepokojących sladów nierównego zuzywania na oponach, to geometria jest w porządku, ale jeżeli ktos ma ochotę to mozna przynajmniej raz w roku poojechac do kontroli geometrii!



TommyHH
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pt lis 25, 2005 20:20
Lokalizacja: Goldap

Post autor: TommyHH » sob sty 07, 2006 01:50

U mnie było tak, że zero ciągnięcia w którąkolwiek stronę. Mogę cisnąć ile fabryka dała (a raczej co z fabryki zostało), nie zciąga, nie bije, nie kosi, ale letniaki to po zewnętrznej krawędzi nie mają więcej gumy niż balony sylwestrowe. Inaczej jest ze zbieżnością, a co innego cała geometria bo to chyba dwa różne pojęcia. Mylę się?

A i tak zrobię to po wypłacie bo na razie jestem pusty jak bęben afrykański i napiszę o wrażeniach. (Tzn. ustawię GEOMETRIĘ) :bigok:



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » sob sty 07, 2006 03:12

TommyHH są trzy parametry zbiezność , kąt pochylenia koła i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.Te wszystkie trzy parametry muszą grać więc lepiej jedż na geometrię .



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 262 gości