Brak mocy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pnowak2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pt lut 13, 2009 15:32
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Brak mocy

Post autor: pnowak2 » śr kwie 15, 2009 11:44

Witam,

Posiadam Memphisa MKII z 1988 roku silnik 72 konie 1.6 benzyna.

Wg katalogu vmax wynosi 160km/h.
Ja moge co najwyzej 130km/h tym jechac przy sporym rozpedzaniu sie.

pytanie

* co moze byc przyczyna
* czy moze to byc zapchany filtr powietrza lub inne rzeczy typowo eksploatacyjne i jesli tak czy jest jakas porada jak je wymienic.
* co mozna zrobic w tej kwestii poza wymiana silnika poki co :)

pozdrawiam.

?
Ostatnio zmieniony śr kwie 15, 2009 17:45 przez pnowak2, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
VwDarek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: pt sie 11, 2006 17:54
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: VwDarek » śr kwie 15, 2009 12:00

pnowak2, Mój 89r 1,6 EZ do 150 z groszem dociągnie i koniec :crazy: Na LPG.
pnowak2 pisze:* co moze byc przyczyna
Starość nie radość kompresja już nie taka jak trzeba i koniki pouciekały :P
pnowak2 pisze:* czy moze to byc zapchany filtr powietrza lub inne rzeczy typowo eksploatacyjne i jesli tak czy jest jakas porada jak je wymienic.
Może. wymienić filtr powietrza jest bardzo łatwo. z przodu puszki filtra masz jedną śrubę. Odkręcasz ją (delikatnie bo lubią się urywać) odpinasz dwie zapinki na górze, dwie po bokach i masz filtr :bigok:
pnowak2 pisze:* co mozna zrobic w tej kwestii poza wymiana silnika poki co :)
Wymiana filtrów itp. A jeśli nie swap to remont silnika, chociaż nie wiem czy to opłacalne przy 1,6. Uszczelka pod głowicą, planowanie itd itd itd.



kasztan_TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:04

Post autor: kasztan_TDI » śr kwie 15, 2009 12:19

pnowak2, moze kat zapchany :)



Awatar użytkownika
pnowak2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pt lut 13, 2009 15:32
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: pnowak2 » śr kwie 15, 2009 12:21

jaki kat :) ?



Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » śr kwie 15, 2009 14:04

pnowak2 pisze:jaki kat :) ?
kolega mial na mysli katalizator... skoro mowisz ze masz 72 konie to wersja z katem, bo bez mialy 75 koni...
W starych samochodach z zacnym przebiegiem powyzej 200kkm kata sie wycina, wspawujac rurke, strumienice lub tlumik przelotowy.
Katalizator po prostu sie zapycha sadza i innymi paprochami, przez to wydech jest niedrozny i silnikowi odbiera duzo mocy bo jesli uklad wydechowy jest do kitu to i dolotowy nie dziala jak powinien...

Na pierwszy strzal wymien filtr powietrza, filtr paliwa, mozesz sprawdzic kompresje zeby wiedziec w jakim stanie masz silnik.
Byc moze tez problem lezy po stronie gaznika, dlatego polecam temat o swapie gaznika pierburg na gaznik Weber, ktory sam posiadam w moim 1,6 :)


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
pnowak2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pt lut 13, 2009 15:32
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

Post autor: pnowak2 » śr kwie 15, 2009 14:31

o bardzo rzeczowa odpowiedz, zatem zaczynam od filtra powietrza.
czy mozna go wyciagnac i przejechac sie zeby zobaczyc czy to jest przyczyna ?
Ostatnio zmieniony śr kwie 15, 2009 14:40 przez pnowak2, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » śr kwie 15, 2009 14:59

pnowak2 pisze:o bardzo rzeczowa odpowiedz, zatem zaczynam od filtra powietrza.
czy mozna go wyciagnac i przejechac sie zeby zobaczyc czy to jest przyczyna ?
Owszem, mozna ale uwazaj zeby nie jezdzic tam gdzie jest kurz zeby nie zassac paprochow bo wtedy klops :)

Mozesz sie przejechac kawalek po jakims asfalcie, albo lepiej dla pewnosci po zdjeciu tej polowki puchy na filtr powietrza zalozyc na to co zostanie podwojna ponczoche, ktora zabezpieczy silnik przed zassaniem piasku albo czegos podobnego co moze uszkodzic powierzchnie cylindra.


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

Cris9222
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr kwie 15, 2009 15:57
Lokalizacja: Koło
Kontakt:

Post autor: Cris9222 » śr kwie 15, 2009 16:17

Weź wykręć sonde lambda (o ile dasz rade bo może być zapieczona) i przejedz się, jeżeli będzie poprawa to znaczy ze KAT do wycięcia. To jest chyba najszybsza droga do sprawdzenia KAT



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » śr kwie 15, 2009 16:42

pnowak2, nie czytałem odpowiedzi kolegów. Ale była mowa o katalizatorze. Weź zamiast katalizatora kup sobie tłumik który pasuje bez przeróbek zamiast katalizatora - POLMO OSTRÓW robi świetne tłumiki i tanie.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » śr kwie 15, 2009 18:45

Weź wykręć sonde lambda (o ile dasz rade bo może być zapieczona) i przejedz się, jeżeli będzie poprawa to znaczy ze KAT do wycięcia. To jest chyba najszybsza droga do sprawdzenia KAT
Raczej chyba lambdy tam nie znajdzie :)


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
eastwood
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pn sie 20, 2007 22:50
Lokalizacja: GD

Post autor: eastwood » czw kwie 16, 2009 09:40

cześć,
Robiłem ostatnio u siebie remont (nie było kompresji). Na dwóch cylindrach miałem po 4, 5 a powinno być 11-12. Do czego zmierzam... po remoncie silnik bardziej elastyczny ale zbiera się słabo i max speed też spadła. U mnie przyczyną jest aparat zapłonowy. Warto więc go sprawdzić. Najłatwiej zrobić przekładkę od kogoś z takim samym silnikiem (i sprawnym aparatem zapłonowym :grin:) i się przelecieć po drodze.

pozd



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 171 gości