Brak mocy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Brak mocy
Witam,
Posiadam Memphisa MKII z 1988 roku silnik 72 konie 1.6 benzyna.
Wg katalogu vmax wynosi 160km/h.
Ja moge co najwyzej 130km/h tym jechac przy sporym rozpedzaniu sie.
pytanie
* co moze byc przyczyna
* czy moze to byc zapchany filtr powietrza lub inne rzeczy typowo eksploatacyjne i jesli tak czy jest jakas porada jak je wymienic.
* co mozna zrobic w tej kwestii poza wymiana silnika poki co
pozdrawiam.
?
Posiadam Memphisa MKII z 1988 roku silnik 72 konie 1.6 benzyna.
Wg katalogu vmax wynosi 160km/h.
Ja moge co najwyzej 130km/h tym jechac przy sporym rozpedzaniu sie.
pytanie
* co moze byc przyczyna
* czy moze to byc zapchany filtr powietrza lub inne rzeczy typowo eksploatacyjne i jesli tak czy jest jakas porada jak je wymienic.
* co mozna zrobic w tej kwestii poza wymiana silnika poki co
pozdrawiam.
?
Ostatnio zmieniony śr kwie 15, 2009 17:45 przez pnowak2, łącznie zmieniany 2 razy.
- VwDarek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 525
- Rejestracja: pt sie 11, 2006 17:54
- Lokalizacja: Włodawa
- Kontakt:
pnowak2, Mój 89r 1,6 EZ do 150 z groszem dociągnie i koniec Na LPG.
Starość nie radość kompresja już nie taka jak trzeba i koniki pouciekałypnowak2 pisze:* co moze byc przyczyna
Może. wymienić filtr powietrza jest bardzo łatwo. z przodu puszki filtra masz jedną śrubę. Odkręcasz ją (delikatnie bo lubią się urywać) odpinasz dwie zapinki na górze, dwie po bokach i masz filtrpnowak2 pisze:* czy moze to byc zapchany filtr powietrza lub inne rzeczy typowo eksploatacyjne i jesli tak czy jest jakas porada jak je wymienic.
Wymiana filtrów itp. A jeśli nie swap to remont silnika, chociaż nie wiem czy to opłacalne przy 1,6. Uszczelka pod głowicą, planowanie itd itd itd.pnowak2 pisze:* co mozna zrobic w tej kwestii poza wymiana silnika poki co
-
- Użytkownik
- Posty: 302
- Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:04
kolega mial na mysli katalizator... skoro mowisz ze masz 72 konie to wersja z katem, bo bez mialy 75 koni...pnowak2 pisze:jaki kat ?
W starych samochodach z zacnym przebiegiem powyzej 200kkm kata sie wycina, wspawujac rurke, strumienice lub tlumik przelotowy.
Katalizator po prostu sie zapycha sadza i innymi paprochami, przez to wydech jest niedrozny i silnikowi odbiera duzo mocy bo jesli uklad wydechowy jest do kitu to i dolotowy nie dziala jak powinien...
Na pierwszy strzal wymien filtr powietrza, filtr paliwa, mozesz sprawdzic kompresje zeby wiedziec w jakim stanie masz silnik.
Byc moze tez problem lezy po stronie gaznika, dlatego polecam temat o swapie gaznika pierburg na gaznik Weber, ktory sam posiadam w moim 1,6
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
o bardzo rzeczowa odpowiedz, zatem zaczynam od filtra powietrza.
czy mozna go wyciagnac i przejechac sie zeby zobaczyc czy to jest przyczyna ?
czy mozna go wyciagnac i przejechac sie zeby zobaczyc czy to jest przyczyna ?
Ostatnio zmieniony śr kwie 15, 2009 14:40 przez pnowak2, łącznie zmieniany 1 raz.
Owszem, mozna ale uwazaj zeby nie jezdzic tam gdzie jest kurz zeby nie zassac paprochow bo wtedy klopspnowak2 pisze:o bardzo rzeczowa odpowiedz, zatem zaczynam od filtra powietrza.
czy mozna go wyciagnac i przejechac sie zeby zobaczyc czy to jest przyczyna ?
Mozesz sie przejechac kawalek po jakims asfalcie, albo lepiej dla pewnosci po zdjeciu tej polowki puchy na filtr powietrza zalozyc na to co zostanie podwojna ponczoche, ktora zabezpieczy silnik przed zassaniem piasku albo czegos podobnego co moze uszkodzic powierzchnie cylindra.
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
cześć,
Robiłem ostatnio u siebie remont (nie było kompresji). Na dwóch cylindrach miałem po 4, 5 a powinno być 11-12. Do czego zmierzam... po remoncie silnik bardziej elastyczny ale zbiera się słabo i max speed też spadła. U mnie przyczyną jest aparat zapłonowy. Warto więc go sprawdzić. Najłatwiej zrobić przekładkę od kogoś z takim samym silnikiem (i sprawnym aparatem zapłonowym ) i się przelecieć po drodze.
pozd
Robiłem ostatnio u siebie remont (nie było kompresji). Na dwóch cylindrach miałem po 4, 5 a powinno być 11-12. Do czego zmierzam... po remoncie silnik bardziej elastyczny ale zbiera się słabo i max speed też spadła. U mnie przyczyną jest aparat zapłonowy. Warto więc go sprawdzić. Najłatwiej zrobić przekładkę od kogoś z takim samym silnikiem (i sprawnym aparatem zapłonowym ) i się przelecieć po drodze.
pozd
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 171 gości