Jak wyregulować sprzegło i biegi w Ibiza TDI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
majorr92
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 16:29
Lokalizacja: Jarosław/Milton Keynes
Kontakt:

Jak wyregulować sprzegło i biegi w Ibiza TDI

Post autor: majorr92 » wt kwie 14, 2009 12:07

Witam

Mam kilka pytań odnośnie skrzyni biegów samochodzik to seat ibiza 2000 r 1.9 TDi AGR a skrzynia EKU

1. Czy jest samo regulacja linki sprzęgła czy trzeba od czasu do czasu regulować samemu ( pytam się bo u mnie chyba sprzęgło bierze za szybko) ??
2. Czy reguluje się biegi ???

Pytam się o te rzeczy ponieważ mam małe problemy i nie wiem od czego zacząć. Opis problemu:

Jak zatrzymuje się np. na światłach wrzucam na luz a później po zmianie świateł chce wrzucić 1 bieg, to czasem zdarza się że nie mogę wrzuci tej 1 dopiero za którymś razem jak ???
Następny problem to wsteczny jak parkuje to czasem jak włączam wsteczny to zgrzytnie i to mocno tak jak bym nie wcisną sprzęgła ???

Macie jakieś pomysły ??
Może miał ktoś podobne problemy ???

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt kwie 14, 2009 15:02 przez majorr92, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=112665/]MÓJ Golfik[/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228858.html][img]http://images.spritmonitor.de/228858.png[/img][/url]
[url=http://rycerze.wp.pl/?ac=vid&vid=176135446/]Fajna Gra[/url]

Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » wt kwie 14, 2009 12:32

wyglada jakby cos z dociskiem sie działo.. ale najpredzej to moze sprawdz pompke nad pedałem sprzegła bo zapewne masz wyciskanie hydtrauliczne a nie na linkach.... moze cos sie z nia dzieje i nie wystarczajaco daje płynu do wysprzeglika... druga sprawa to sprawdz wysprzeglik tan przy skrzyni co wyciska sprzegło.. płyn raczej nie powinien miec duzo do rzeczy ale kto wie moze starcił własciwosci i jest scisliwy za bardzo...



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » wt kwie 14, 2009 12:53

A tak go się odpowietrza Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
majorr92
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 16:29
Lokalizacja: Jarosław/Milton Keynes
Kontakt:

Post autor: majorr92 » wt kwie 14, 2009 13:34

Możesz mi wyjaśnić o co chodzi bo czytam jak się odpowietrza i nie mogę zrozumieć jednej rzeczy w podpunkcie 4 jest napisane ze mam pompować płyn hamulcowy do układu hydraulicznego sprzęgła a w 6 że jak przestaną wydobywać się pęcherzyki powietrza z obwodu hydraulicznego sprzęgła. Jak pompuje płyn hamulcowy to pęcherzyki będą się wydobywać z hamulca a nie ze sprzęgła ?? I jak połączę te dwa odpowietrzniki to gdzie to powietrze ma uciekać ???

A jak wyminie cały płyn hamulcowy na nowy to coś pomoże ???


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=112665/]MÓJ Golfik[/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228858.html][img]http://images.spritmonitor.de/228858.png[/img][/url]
[url=http://rycerze.wp.pl/?ac=vid&vid=176135446/]Fajna Gra[/url]

Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » wt kwie 14, 2009 15:14

moze pomóc bo jak pisałem mógł juz stracic własciwosci...wysysasz płyn z zbiorniczka pompy hamulcowej(jesli nie ma swego zbiorniczka pompka sprzegła) nalewsz nowy i naciskasz pedał sprzegła do konca i odkrecasz odpowietrznik i czekasz az płyn zleci z wysprzeglika sprzegła.. płynu tyle zleci ile ma pojemnosci wysprzeglik czyli kikla ml (mililitrów)i tak powtarzasz czynnosc kikla-kilkanascie razy az zobaczysz jak poleci nowy płyn znaczy(bedzie zazwyczaj bardziej przezroczysty i czystrzy od starego) :bigok:



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » wt kwie 14, 2009 17:47

Przecież jes to wyjaśnione że płyny się wymieniają i wówczas dochodzi do odpowietrzenia



Awatar użytkownika
majorr92
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 16:29
Lokalizacja: Jarosław/Milton Keynes
Kontakt:

Post autor: majorr92 » wt kwie 14, 2009 19:18

Karol G60 pisze:moze pomóc bo jak pisałem mógł juz stracic własciwosci...wysysasz płyn z zbiorniczka pompy hamulcowej(jesli nie ma swego zbiorniczka pompka sprzegła) nalewsz nowy i naciskasz pedał sprzegła do konca i odkrecasz odpowietrznik i czekasz az płyn zleci z wysprzeglika sprzegła.. płynu tyle zleci ile ma pojemnosci wysprzeglik czyli kikla ml (mililitrów)i tak powtarzasz czynnosc kikla-kilkanascie razy az zobaczysz jak poleci nowy płyn znaczy(bedzie zazwyczaj bardziej przezroczysty i czystrzy od starego) :bigok:
Dobra jak wymienię płyn hamulcowy na nowy to najpierw odpowietrzacz hamulce a potem "sprzęgło" ?

[ Dodano: 14 Kwi 2009 18:19 ]
pszczyna pisze:Przecież jes to wyjaśnione że płyny się wymieniają i wówczas dochodzi do odpowietrzenia
Płyny się wymieniają ale gdzie to powietrze ucieka jak obieg jest zamknięty ???

[ Dodano: 15 Kwi 2009 14:00 ]
Skąd mogę taką książeczkę ściągnąć ??? :pub:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=112665/]MÓJ Golfik[/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228858.html][img]http://images.spritmonitor.de/228858.png[/img][/url]
[url=http://rycerze.wp.pl/?ac=vid&vid=176135446/]Fajna Gra[/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 152 gości