[Mk3] Pompa paliwa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
czechu81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 02:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[Mk3] Pompa paliwa

Post autor: czechu81 » śr sty 04, 2006 02:24

Hej
Mam Golfa 3 1.8 na gaz.
Dzisiaj jezdzilem na gazie przez dluzszy czas.
Kolo 16 odstawilem auto.
Potem o 22 chcialem je odpalic - nie dalo sie. Silnik kreci ale nie odpala.

Mam mozliwosc odpalania auta na gazie - wtedy odpala bez problemu.
Wiec zakladam ze pompa albo lod gdzies w ukladzie paliw.
Dolalem denaturatu.

Odpalilem na gazie - przeejchalem okolo 15 km i sprobowalem przelaczyc na postoju na paliwo.

Od razu zgasl.
Sprobowalem jeszcze raz odpalic na benz - zaczal lapac przez moment ale nie zapalil.

Jest mozliwosc sprawdzenia jaki jest powod tych cyrkow ?
Czy jak pojezdze dluzej (na gazie) to jest mozliwosc ze sie rozgrzeje i bedzie palil ?

Moze jest ktos madry :>



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » śr sty 04, 2006 02:36

pompa bedziesz zlyszal ja kpracuje przez chile po przekreceniu kluczyka albo niech ktos to zrobi a ty nataw ucha z tylu pod podloga przy baku

albo zdejmij wezyk paliwowy przy silniku i przekrec kluczyk powinno poleciec troche paliwa

wtedy pompa jest oki i pomozemy szukac dalej

pozdrawiam



jaskowisnia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob lut 26, 2005 00:36
Lokalizacja: Warszawa; Łomża
Kontakt:

Założę się, że brak benzyny

Post autor: jaskowisnia » śr sty 04, 2006 02:39

:rotfl:



Awatar użytkownika
czechu81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 02:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Założę się, że brak benzyny

Post autor: czechu81 » śr sty 04, 2006 02:43

jaskowisnia pisze::rotfl:
Zalane ze dwa dni wczesniej 10l
Wskaznik pokazuje ze jest ok
:chytry:



jaskowisnia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob lut 26, 2005 00:36
Lokalizacja: Warszawa; Łomża
Kontakt:

Re: Założę się, że brak benzyny

Post autor: jaskowisnia » śr sty 04, 2006 03:06


Zalane ze dwa dni wczesniej 10l
Wskaznik pokazuje ze jest ok
:chytry:
To pompa zrobiła :beah: na skutek zbytniej oszczędności na ilości benzynki. Jest także jeszcze szansa, że się tylko zaklajstrowała rozpuszczonymi nieco w benzynie uszczelkami które uszczelniaja dekiel pompy i coś tam jeszcze w zbiorniku, ale jesli jeździsz codziennie to mało pradopodobne.
Inna możliwość to przypalone styki przekaźnika pompy.
Ogólnie to radzę dorobic ręczne lub automatyczne odcięcie pompy po odpaleniu i przejściu na gaz.



Awatar użytkownika
czechu81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 02:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: czechu81 » śr sty 04, 2006 06:34

no bede sprawdzam dzisiaj. ale jakos wieczorem dopiero :/

ale jeszcze pytanie do tego

jesli sprawdze i sie okaze ze pompa pracuje (na sluch) to znaczy ze jest sprawna ale czyms zapchana czy tak czy tak moze byc trup :>



Awatar użytkownika
kesier
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: pn lut 07, 2005 21:03
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: kesier » śr sty 04, 2006 09:39

na sluch moze byc sprawna ale moze byc przytarta i nie dawac dostatecznego cisnienia paliwa i albo bedzie mulil i przerywal albo wcale nie bedzie jezdzil. odglos zatartej pompy jest inny niz sprawnej i da sie to uslyszec



Awatar użytkownika
Baltazar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 09:23
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Baltazar » śr sty 04, 2006 10:08

jedna rzecz - sprawdź przekaźnik od pompy paliwa (masz go w skrzynce bezpieczników)
druga rzecz - tak jak pisali wcześniej - powinno być słychać pompę jeśli pracuje
trzecia rzecz - można zdjąć wężyk z pompy, druga osoba przekręca kluczyk i patrzysz czy leci z węzyka paliwo
czwarta rzecz - jeśli pompa kaput - jeśli jesteś zdolny - wyciągasz pompę (w zasadzie sam wkład pompy) - możesz ja na krótko podłączyć do akumulatora (czy pracuje)
piąta rzecz - przywal jej z boku młotkiem (bez przesady rzecz jasna) może jakiś paproch gdzieś wleciał (moja po takiej operacji jeszcze troszkę pojeździła - po czym znowu padła)
szósta rzecz - na allegro jest cała masa wkładów (zamienników) po 100-120pln - ja przejechałem już kilka tysięcy na takim zamienniku i jest gites majones :)
siódma rzecz - nie jeździj na rezerwie - mimo tego że jeździsz na gazie - pompa cały czas pracuje i może się zatrzeć jeśli nie ma paliwa
ósma rzecz - na allegro widziałem jakieś patenty, pstryczki elektryczki które wyłączają z instalacji el. pompę - czyli podczas jazdy nie pracuje - ale tego rozwiązania nie sprawdzałem
dziewiąta rzecz - powinienem ją napisać na początku - proste instalacje gazowe powinny mieć - ja to nazwę - reset komputera (przekaźnik). Jeśli tego nie ma - samochód po paruset kilometrach zaczyna nierówno pracować na benzynie ("lewe" odczyty z powodu jazdy na gazie) - musiałem zdejmować klemę z akumulatora na minutę-dwie, resetował się komputer i było ok. Jeśli po zdjęciu klemy i odczekaniu kilku minut odpali bez problemu na benzynie - to jest właśnie to - gazownicy coś takiego montują za 50pln.
dziesiąta rzecz - strasznie *#cenzura#* jest montowanie pompy spowrotem, można dostać nerwicy żeby założyć uszczelkę :)


Pozdrawiam,
Baltazar

Rafaello27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Post autor: Rafaello27 » śr sty 04, 2006 11:51

Wczoraj przerabiałem taką sytuację w Uno rodziców.
Było paliwo w baku - połowa zbiornika i mimo to pompa padła.

Zaraz po przekręceniu kluczyka nadstawiaj ucho. Jeśli nie "bzyczy" to sprawdź bezpiecznik pompy paliwa, przekaźnik.

Jeśli dalej nie chodzi może być inna kwestia. Mogły się rozłączyć styki w pompie. Raz tak miałem w Unie. Zalitowałem z tatą styki i chodziło.

A wczoraj się spaliła. Miała jakąś wadę i normalnie się skopciła przypołowie baku benzyny.

To nie jest trudny temat, jedynie wymaga drobiazgowej kontroli. Najlepiej jak wybadasz sam.



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » śr sty 04, 2006 15:17

kumpel w fiacie uno 1,4 i.e.s. fire miał taką samą sytuację (oszczędność benzynki) i pompa padła tzn. ona jeszcze działała ale nie dawała taciego ciśnienia jak należy i dopiero w serwisie BOSCHA w Strzelinie znależli tą przyczynę( dopiero po podpięciu pod kompa). przyczyna była prosta nawet jak jedziesz na gazie pompa pracuje a jest ona chłodfzona paliwem więc takie jeżdżenie na 5 l wachy na miesiąc to szaleństwo

pozdro
aha podpięcie pod kompa w serwisie i kompleksowe sprawdzenie silnika i układów kosztuje około 200PLN we Wrocku


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » śr sty 04, 2006 15:39

Pompa do wymiany :grin: Mialem to samo tyle ze nie mam możliwości odpalenia na gazie i teść musiał holować mnie do warsztatu(wtedy jeszcze nie wiedzialem ze to pompa)ale obiawy mialem identyczne :grin: wydatek rzędu 200-300zł :helm:



Baster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob maja 07, 2005 02:05
Lokalizacja: Lezajsk
Kontakt:

Post autor: Baster » śr sty 04, 2006 16:28

Gdzie mozna znalezc ten przekaznik od pompy paliwa jakis numer albo cos bo nie wiem ktory to ?? :otepienie:



Awatar użytkownika
czechu81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 02:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: czechu81 » czw sty 05, 2006 00:18

Wstawilem auto do garazu - normalnie stoi na parkingu.

Wykrecilem pokrywe od pompy - sama pompe zostawilem tam gdzie byla.
Zdjalem przewody od paliwa - okazali sie ze pompa dziala bez problemow.

Wiec nagrzalem garaz , wzialem nagrzewnice reczna i grzelem przewody co ida do silnika i fltr. Tak ze 30 min.
No i odpalil.
Musial byc jakis lod w przewodzie ... tak mi sie wydaje - bo wyglada teraz ze bedzie juz ok.



jaskowisnia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob lut 26, 2005 00:36
Lokalizacja: Warszawa; Łomża
Kontakt:

Post autor: jaskowisnia » czw sty 05, 2006 00:46

Gdzie mozna znalezc ten przekaznik od pompy paliwa jakis numer albo cos bo nie wiem ktory to ?? :otepienie:
Najprawdopodobniej numer 12 - oznaczenie w skrzynce bezpieczników i przekaźników, a nie jestem czy na samym przekaźniku.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 247 gości