mauro22 pisze:Regulator odnotowuje wtedy nagły spadek napięcia na zaciskach akumulatora i pozwala na nieograniczony wzrost napięcia na zaciskach Alternatora.
no ładnie wiedza na prawdę prze ogromna zwłaszcza o budowie
i działaniu alternatora nie wspominając już o regulatorze napięcia
Po pierwsze tu nic się nie odnotowuje (poczytaj w literaturze jak to napięcie jest regulowane - wprowadzasz każdego w błąd), a ten wzrost napięcia(nieograniczony)... fantazja, fantazja bo fantazja jest dla każdego. Chyba robię się dziecinny
Są inne powody a dokładnie chodzi miedzy innymi o elektronikę dokładnie jaką to
zachęcam do lektury o alternatorach. W sieci jest tego mnustwo.
Na chwilę obecną problem tkwi w alternatorze i sprawdź:
- regulator napięcia
- stan szczotek (wykręcając 2 śrubki wyjmiesz je razem a regulatorem foto było wcześniej)
- diody - trzeba wyjąć z auta alternator i zacząć od sprawdzenia czy diody nie są padnięte, na koniec zostaje uzwojenie).
W silniku typu Diesel obrotomierz jest podłączony pod alternator punk "W"
i jeżeli jest uszkodzony alternator to może nie wskazywać obrotów
ale smarowanie silnika... no nie dociekam rożne są przypadki.
Pamiętajmy że są rożne regulatory na różne napięcia 14.4V 14.5V 14.6V.
Jak napięci nie dopływa 14.4V do akumulatora to można zastosować na większe napięcie
np. 14.6V i biorąc pod uwagę spadek napięcia. Uzyskamy wówczas 14.4V na akumulatorze.
98% ludzi nienormalnych czyta posty z ręką na myszce.
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...