2,0 AQY i duze zuzycie oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

2,0 AQY i duze zuzycie oleju

Post autor: Kavior » ndz kwie 12, 2009 12:26

Witam
Pół roku temu kupiłem Golfa IV z silnikiem 2,0 AQY. Przebiegu miał 186tys, potwierdzony w ASO VW, nawet historie napraw kobieta mi podała. Autko w stanie idealnym ale spalanie oleju mnie rozwala. Bierze litr oleju na jeden tysiac km. Auto zalane jest Castrolem Magnatec 10W40. Auto wydaje mi się że trzyma moc. 110konny i zdrowy TDI Leon nie mógł mi uciec wiec wydaje ze z moca jest ok. Auto nie kopci, specjalnie ojciec za mna jechał i obserwował. Nawet przy bucie w podłoge zero kopcenia. Zmieniłem teraz uszczelniacze zaworów z nadzieja ze moze one puszczaja. Od wymiany zrobiłem niecałe 400km i juz widze na bagnecie mniej oleju:( Panowie co jest grane? Pierscienie w tak trwałym silniku jak 2,0 juz do roboty? Napisze jeszcze że wycieków brak, silnik suchy.
Kompresje dopiero bede sprawdzał po świetach.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 12, 2009 12:35 przez Kavior, łącznie zmieniany 2 razy.



vwmarco
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt lut 17, 2006 11:59
Lokalizacja: Bytom

Post autor: vwmarco » ndz kwie 12, 2009 12:44

Piszesz że uszczelniacze wymienione i nie ma wycieków to proponowałbym sprawdzenie kompresji w cylindrach to da Ci podpowiedz w jakim stanie masz pierścienie tłokowe.



wujek82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sie 07, 2008 11:29
Lokalizacja: Poznan

Post autor: wujek82 » sob maja 16, 2009 21:17

te silniki maja wade fabryczna na 3 cylindrze, odwrotnie nalozony pierscien. Tzn producent pierscieni ma nadruk do gory nogami dlatego jest odwrotnie zalozony. Dlatego bierze olej



Awatar użytkownika
Corso
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:18
Lokalizacja: Z nad morza

Post autor: Corso » ndz maja 17, 2009 12:01

wujek82 pisze:te silniki maja wade fabryczna na 3 cylindrze, odwrotnie nalozony pierscien. Tzn producent pierscieni ma nadruk do gory nogami dlatego jest odwrotnie zalozony. Dlatego bierze olej
A skąd Ty masz taką informację???



MarcinWei
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 13:14
Lokalizacja: Wodzisław Sl

Post autor: MarcinWei » ndz maja 17, 2009 13:44

Ponad rok jezdze mk4 2.0,mam ten sam problem.Na 1tys km bierze od 0,5-0,7l oleju.Przebieg przy zakupie 121tys,teraz 145tys.Zero wyciekow,kopcenia,moc trzyma.
Wychodzi na wade fabryczna,zostaje pilnowanie stanu oleju i dolewka.



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » ndz maja 17, 2009 14:21

wujek82 pisze:te silniki maja wade fabryczna na 3 cylindrze, odwrotnie nalozony pierscien. Tzn producent pierscieni ma nadruk do gory nogami dlatego jest odwrotnie zalozony. Dlatego bierze olej
No wreszcie ktoś coś napisał:-) Słuchaj skąd masz takie informacje? Ściągałeś głowice u siebie i robiłeś to? Kurcze wychodzi na to że tylko jakaś partia wyszła takich silników bo są osoby na forum z tym motorem i im silnik nic oleju nie bierze. Irytuje mnie to dolewanie oleju ale z drugiej strony wymiana pierscieni do tanich nie należy..



wujek82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sie 07, 2008 11:29
Lokalizacja: Poznan

Post autor: wujek82 » śr maja 20, 2009 22:37

witam ponownie, wyczytalem na forum http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1719309 o tym problemie,
skoro wszedzie wkladaja tem sam silnik czy w europie czy w stanach (do tego w stanach ma inne oznaczenie AEG= AQY) i czesto jest spotykany problem spalania oleju to ja wnioskuje ze jest to wina fabryczna.
kolejnym sladem byl watek http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... ht=#375222 w ktorym byla mowa, ze w samym serwisie przyznali ze to wina fabryczna silnika
ja juz po remoncie kilkanascie tysiecy i ani razu nie dolewalem od tego czasu i to juz jest dla mnie definitywny wniosek ze to wina silnika i pierscieni
pozdrawiam



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » śr maja 20, 2009 22:44

kurde no tez sie spotkalem z opinia ze ten silnik w mk4 bierze olej, a w mk3 2.0 8v jak dzwony i nie biora oleju...



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » czw maja 21, 2009 17:03

No to teraz juz wiem co boli mojego AQY :jezor: Zbieram fundusze i zmieniam pierscienie bo dolewanie oleju mnie irytuje delikatnie piszac a to autko mam zamiar dłuuugo potrzymac bo zadowolony jestem bardzo nie liczac tego oleju.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 363 gości