akumulator
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
akumulator
temat powinien też znajdować się w car-audio a dałem go tutaj!
jestem przed kupnem nowego akumulatora, bo stary już nie daje rady (nie trzyma napięcia), jeżeli jade autem i mam puszczony sprzęt to później mam problemy z odpaleniem auta (ładowanie jest oki przy włączonych światłach i muzie jest 13.6-13.9), w związku z tym mam pytanie jaki aku najlepiej kupić jakiej firmy i jakiej pojemności??
jestem przed kupnem nowego akumulatora, bo stary już nie daje rady (nie trzyma napięcia), jeżeli jade autem i mam puszczony sprzęt to później mam problemy z odpaleniem auta (ładowanie jest oki przy włączonych światłach i muzie jest 13.6-13.9), w związku z tym mam pytanie jaki aku najlepiej kupić jakiej firmy i jakiej pojemności??
http://www.przewozyweselnelux.jor.pl/
Centra albo Warta
no i BOSCH ale drogi
no i zeby mial z 70 Ah taki jest wytrzymaly
a jak masz mocny sprzet audia to polecam kondensator 1F bo ulzy akumulatorowi bo nagle pobory pradu takie przez subbufer go zabijaja i szbko pada wtedy akumulator
ja mam center 72 Ah i jest ok (jakosc cena ) juz przez 2 lat ale i kondensator bo wczesniej 3 akumulatory zajechalem bez niego To wina mocnego audio
im wiekszy akumulator tym na dluzej starczy i mniejszego nie polecam
i naprawde zainwestuj w kondensator jak nie masz a i efekty audio beda lepsze
pozdrawiam
no i BOSCH ale drogi
no i zeby mial z 70 Ah taki jest wytrzymaly
a jak masz mocny sprzet audia to polecam kondensator 1F bo ulzy akumulatorowi bo nagle pobory pradu takie przez subbufer go zabijaja i szbko pada wtedy akumulator
ja mam center 72 Ah i jest ok (jakosc cena ) juz przez 2 lat ale i kondensator bo wczesniej 3 akumulatory zajechalem bez niego To wina mocnego audio
im wiekszy akumulator tym na dluzej starczy i mniejszego nie polecam
i naprawde zainwestuj w kondensator jak nie masz a i efekty audio beda lepsze
pozdrawiam
To wcale nie jest tak ze im wiekszy tym lepiej
jesli bedzie za duzy(pojemnosc) to niestety ale twoj alternator go nie doladuje
proponuje zalozyc taki jaki byl(pojemnosc) i nie wsadzac tam czegos mega wieliego
co do sprzetu to skoro akumulator nie daje rady to moze warto obok wzmacniacza wozic drugi akumulator tak na wszelki wypadek:)
jesli bedzie za duzy(pojemnosc) to niestety ale twoj alternator go nie doladuje
proponuje zalozyc taki jaki byl(pojemnosc) i nie wsadzac tam czegos mega wieliego
co do sprzetu to skoro akumulator nie daje rady to moze warto obok wzmacniacza wozic drugi akumulator tak na wszelki wypadek:)
Czym wiekszy akumulator tym lepszy.
To nieprawda, ze wiekszy bedzie niedoladowany, regulator napiecia ogranicza ladowanie po osiagnieciu przez aku odpowiedniego napiecia, nie jest w stanie rozpoznac pojemnosci.
Jezeli po jezdzie z wlaczonym car audio (i innymi odbiornikami energii) aku masz rozladowany to jest problem z ladowaniem a nie akumulatorem (chyba, ze aku tak zjechany, ze jak jedziesz bez car audio to tez nie zapali?).
To nieprawda, ze wiekszy bedzie niedoladowany, regulator napiecia ogranicza ladowanie po osiagnieciu przez aku odpowiedniego napiecia, nie jest w stanie rozpoznac pojemnosci.
Jezeli po jezdzie z wlaczonym car audio (i innymi odbiornikami energii) aku masz rozladowany to jest problem z ladowaniem a nie akumulatorem (chyba, ze aku tak zjechany, ze jak jedziesz bez car audio to tez nie zapali?).
Z calym szacunkiem ale, boje sie ze kolega Bocian nie ma racji
pierwsze slysze ze alternator doladuje kazdy akumulator nawet najwiekszy,
co z tego ze alternator nie rozpozna pojemnosci skoro pojemosc bedzie ona tak duza ze aby ja naladowac trzeba bedzie jechal na przyklad 50h z wylaczonymi odbiornikami (radio swiatla itp)
jesli to co pisze kolega okazaloby sie prawda to po co montowane bylyby rozne pojemnosci akumulatorow w rozncyh autach przeciez mozna byloby zalozyc jeden "wielki" typ do kazdego i bedzie dzialac
jesli moge cos zasugerowac to proponuje nie sluchac takich "dobrych rad" i poprostu samemu poczytac madre ksiazki lub publikacje bo z tego co widze to zrobilismy tylko koledze Asmo wode z mozgu i do tego pojawiaja sie tu wypowiedzi totalnie "nieprawdziwe"
Przepraszam jesli kogos urazilem
pierwsze slysze ze alternator doladuje kazdy akumulator nawet najwiekszy,
co z tego ze alternator nie rozpozna pojemnosci skoro pojemosc bedzie ona tak duza ze aby ja naladowac trzeba bedzie jechal na przyklad 50h z wylaczonymi odbiornikami (radio swiatla itp)
jesli to co pisze kolega okazaloby sie prawda to po co montowane bylyby rozne pojemnosci akumulatorow w rozncyh autach przeciez mozna byloby zalozyc jeden "wielki" typ do kazdego i bedzie dzialac
jesli moge cos zasugerowac to proponuje nie sluchac takich "dobrych rad" i poprostu samemu poczytac madre ksiazki lub publikacje bo z tego co widze to zrobilismy tylko koledze Asmo wode z mozgu i do tego pojawiaja sie tu wypowiedzi totalnie "nieprawdziwe"
Przepraszam jesli kogos urazilem
to jest tak samo jak z radiem ma 50w a i uciagnie 100w a to ze sie przy tym nagrzej ze frytki mozna smazyc tonic alternator doladuje ale czesto wlasnym kosztem aku 70 maks
kondensatorek 3x tak i nie bedziesz mial problemu ani z akumlatorem ani alternatorem
ps mala uwaga im wiekszy pobór pradu przez akumlator tym alternator stawia wiekszy opór a tym samym obroty nieznacznie moga malec no i zuzycie paska
kondensatorek 3x tak i nie bedziesz mial problemu ani z akumlatorem ani alternatorem
ps mala uwaga im wiekszy pobór pradu przez akumlator tym alternator stawia wiekszy opór a tym samym obroty nieznacznie moga malec no i zuzycie paska
Akumulator -> max 70 Ah. A jak lubisz muzę to wsadź kondensator. Ewentualnie akumulator żelowy:) Ja polecam Excide (sam mam 56Ah i 700A na rozruch). Wada - za..... drogi, ale można jeździć na rozruszniku, jakby trzeba było :D A grać sprzętem można ponad 1 dzień, oczywiście umiarkowanie. POlecam. Sprawdzone na wakacjach
z aku jest tak że trzeba go doładowywać jak się mało jeździ
jak się ma nawet duży aku to może być niedoładowany,
a regulator faktycznie służy tylko do ograniczenia napięcia ładowania
a nie prądu jak niektórzy sądzą,
pomyśl sobie jak Twój sprzęt w samochodzie wyciąga 200W (czyli V/A)
przez godzinę to akumulator musi dostać jeśli jest ładowany napięciem
13,8V tomusiałby ładować Twój nowy aku przykładowy ten większy 75Ah
nonstop już bez wlączonego Twojego radyjka prądem 7A co jest nie możliwe
więc większy wymaga doładowania obcego niż z samochodowego źródła
prądu.
Jednak możesz zakupić deczko o max. 10Ah większy aku, alternator
powiniem podołać
warunkiem jest też i to ważnym, że powinieneś dużo jeździsz i robisz dłuuugie trasy.
Ponadto nie zapominajcie że rozrusznik pobiera bardzo duży prąd przy
uruchamianiu samochodu ok.160A !! a kiedy ma się doładować aku
jak muza bije zanim się samochód zapali ...
jak się ma nawet duży aku to może być niedoładowany,
a regulator faktycznie służy tylko do ograniczenia napięcia ładowania
a nie prądu jak niektórzy sądzą,
pomyśl sobie jak Twój sprzęt w samochodzie wyciąga 200W (czyli V/A)
przez godzinę to akumulator musi dostać jeśli jest ładowany napięciem
13,8V tomusiałby ładować Twój nowy aku przykładowy ten większy 75Ah
nonstop już bez wlączonego Twojego radyjka prądem 7A co jest nie możliwe
więc większy wymaga doładowania obcego niż z samochodowego źródła
prądu.
Jednak możesz zakupić deczko o max. 10Ah większy aku, alternator
powiniem podołać
warunkiem jest też i to ważnym, że powinieneś dużo jeździsz i robisz dłuuugie trasy.
Ponadto nie zapominajcie że rozrusznik pobiera bardzo duży prąd przy
uruchamianiu samochodu ok.160A !! a kiedy ma się doładować aku
jak muza bije zanim się samochód zapali ...
Teoria i praktyka zawsze ruznie to wychodzi
teoretycznie wszytko sie zgadza ale sam mam 72Ah i tez mocny sprzed audio i wszystko jest ok, akumulator jest doladowany nawet w najwieksze mrozy odpala bez zajakniecia i tez "mozna jezdzic na rozruszniku " Tak ze polecam Tyklo warto miec kondesator
sredni sprzet 1F a jak mocny to 1,5F albo 2F
pozdrawiam
teoretycznie wszytko sie zgadza ale sam mam 72Ah i tez mocny sprzed audio i wszystko jest ok, akumulator jest doladowany nawet w najwieksze mrozy odpala bez zajakniecia i tez "mozna jezdzic na rozruszniku " Tak ze polecam Tyklo warto miec kondesator
sredni sprzet 1F a jak mocny to 1,5F albo 2F
pozdrawiam
Na poczatek do kolegi maverik: nie powiedzilaes nic co by mnie urazilo. Nawet jestem zadowolony, ze temat sie rozwinal bo moze bedzie okazja wyjasnic te sprawa, ktora pojawia sie chyba na wszystkich forach samochodowych.
Przyklad: zakladam do mojej jetty aku 100Ah, ze sklepu naladowany przykladowo w 80%. brakuje mu 20Ah. Przy tekim naladowaniu z alternatora plynie do aku prad 10A (bardzo zgrubnie szacujac). Pozostale 40A moze byc wykorzystane na inne odbiorniki. Aku bedzie w pelni naladowane po ok 2h. Co by sie stalo gdybysmy dali bardzo duzy akumulator np. 1000Ah (tysia) zupelnie rozladowany? Wtedy mogloby sie zdazyc, ze max prad alternatora (50h) nie jest w stanie wytworzyc na rozladowanym aku odpowiedniego napiecia (rzedu 8V) do zadzialania komputera (zaplonu) i samochod by nie zapalil nawet na popych (jakby zapalil to juz by dzialal). Kolejnym niebezpieczenstwem byloby zagrzanie alternatora pracujacego dlugi czas na max pradzie ale wg mnie jest to malo raelne.
Po co rozne w roznych autach? W malych autach mniejszy zeby bylo taniej i tak starczy.
"dobrych rad" udzielam na podstawie ksiazek, wielu lat nauki i pracy w tej dziedziedzinie:)
Kolego hoek radio o max mocy wyjsciowej 50W moze dac wieksza moc tylko gdy dostanie glosnik o za malej dla niego impedancji. Moze sie wowczas porzadnie zagrzac a nawet bez problemy spalic (koncowka mocy).
Kondesator nic na rozladowanie aku nie pomoze.
Ostatnie zdanie, ktore napisales to najprawdziwsza prawda:)
RobertP: nie do konca zrozumialem co napisales:) ale uwazam za podczas normalnej pracy ladowanie aku z alternatora moze wynosic 7A a nawet duzo jeszcze zostanie (zapasu pradu).
Tu prosze sie nie obrazic ale jesli teoria nie zgadza sie z praktyka to nie do konca znamy teorie:)
Adam
Przyklad: zakladam do mojej jetty aku 100Ah, ze sklepu naladowany przykladowo w 80%. brakuje mu 20Ah. Przy tekim naladowaniu z alternatora plynie do aku prad 10A (bardzo zgrubnie szacujac). Pozostale 40A moze byc wykorzystane na inne odbiorniki. Aku bedzie w pelni naladowane po ok 2h. Co by sie stalo gdybysmy dali bardzo duzy akumulator np. 1000Ah (tysia) zupelnie rozladowany? Wtedy mogloby sie zdazyc, ze max prad alternatora (50h) nie jest w stanie wytworzyc na rozladowanym aku odpowiedniego napiecia (rzedu 8V) do zadzialania komputera (zaplonu) i samochod by nie zapalil nawet na popych (jakby zapalil to juz by dzialal). Kolejnym niebezpieczenstwem byloby zagrzanie alternatora pracujacego dlugi czas na max pradzie ale wg mnie jest to malo raelne.
Po co rozne w roznych autach? W malych autach mniejszy zeby bylo taniej i tak starczy.
"dobrych rad" udzielam na podstawie ksiazek, wielu lat nauki i pracy w tej dziedziedzinie:)
Kolego hoek radio o max mocy wyjsciowej 50W moze dac wieksza moc tylko gdy dostanie glosnik o za malej dla niego impedancji. Moze sie wowczas porzadnie zagrzac a nawet bez problemy spalic (koncowka mocy).
Kondesator nic na rozladowanie aku nie pomoze.
Ostatnie zdanie, ktore napisales to najprawdziwsza prawda:)
RobertP: nie do konca zrozumialem co napisales:) ale uwazam za podczas normalnej pracy ladowanie aku z alternatora moze wynosic 7A a nawet duzo jeszcze zostanie (zapasu pradu).
Tu prosze sie nie obrazic ale jesli teoria nie zgadza sie z praktyka to nie do konca znamy teorie:)
Adam
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
Re: akumulator
[quote="asmo"]temat powinien też znajdować się w car-audio a dałem go tutaj!
jestem przed kupnem nowego akumulatora, bo stary już nie daje rady (nie trzyma napięcia), jeżeli jade autem i mam puszczony sprzęt to później mam problemy z odpaleniem auta (ładowanie jest oki przy włączonych światłach i muzie jest 13.6-13.9), w związku z tym mam pytanie jaki aku najlepiej kupić jakiej firmy i jakiej pojemności??[/quo
Witaj sparwa ma się nastepująco akumulator na 60 do 70 Ah marga schnaider bosch wymiana alternatora na diesla 120 A kable alternator rozrusznik akumulator te grube na grubsze 50 mm2 moga byc od Car audio. Wtedy ci wystarczy prądu i nie będziesz zajeżdźał aku. Jesli teraz dasz aku większe przy alternatorze 70 A to się zybko zasiarczy przy dużej mocy sprzetu.
jestem przed kupnem nowego akumulatora, bo stary już nie daje rady (nie trzyma napięcia), jeżeli jade autem i mam puszczony sprzęt to później mam problemy z odpaleniem auta (ładowanie jest oki przy włączonych światłach i muzie jest 13.6-13.9), w związku z tym mam pytanie jaki aku najlepiej kupić jakiej firmy i jakiej pojemności??[/quo
Witaj sparwa ma się nastepująco akumulator na 60 do 70 Ah marga schnaider bosch wymiana alternatora na diesla 120 A kable alternator rozrusznik akumulator te grube na grubsze 50 mm2 moga byc od Car audio. Wtedy ci wystarczy prądu i nie będziesz zajeżdźał aku. Jesli teraz dasz aku większe przy alternatorze 70 A to się zybko zasiarczy przy dużej mocy sprzetu.
TUTENHAMON
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 111 gości