po wymianie radia...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
po wymianie radia...
najpierw zgasly swiatla na zegarach odpiolem radio i wpiolem z powrotem swiatlo jest ale teraz silnik nie pali od razu co to moze byc?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kolego pitel8 ! Z całym szacunkiem, forum to nie telegram i nie płaci się za każde słowo. Piszę tak dlatego, że by pomóc - musimy dokładniej poznać objawy i okoliczności; tak skrótowy opis to bardzo utrudnia.
*Zgasły kontrolki czy podświetlenie?
*"Silnik nie pali od razu" - a jak? czy gaśnie po sekundzie, czy też długo trzeba kręcić?
*Zgasły kontrolki czy podświetlenie?
*"Silnik nie pali od razu" - a jak? czy gaśnie po sekundzie, czy też długo trzeba kręcić?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Może być kilka przyczyn:
Nadpalona kostka stacyjki, styk 15 - tu mogą też jeszcze migać kontrolki w czasie rozruchu.
Nadpalona kostka stacyjki, styk S - tu mogą też być klopoty z brzęczykiem świateł.
Spalony bezpiecznik 16 lub 21.
Trzeba to posprawdzać, szczególnie sprawdziłbym lampką kontrolną, po rozebraniu osłony kolumny kierownicy - czy w momencie startu jest napięcie na czarnym grubym kablu wychodzącym ze stacyjki, szczególnie czy nie ma przerw w tym napięciu w chwili startu.
A silnik benzynowy, czy Diesel?
Nadpalona kostka stacyjki, styk 15 - tu mogą też jeszcze migać kontrolki w czasie rozruchu.
Nadpalona kostka stacyjki, styk S - tu mogą też być klopoty z brzęczykiem świateł.
Spalony bezpiecznik 16 lub 21.
Trzeba to posprawdzać, szczególnie sprawdziłbym lampką kontrolną, po rozebraniu osłony kolumny kierownicy - czy w momencie startu jest napięcie na czarnym grubym kablu wychodzącym ze stacyjki, szczególnie czy nie ma przerw w tym napięciu w chwili startu.
A silnik benzynowy, czy Diesel?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 12, 2009 00:03 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nie wszystko, oczywiście, tylko coś z tego; mogło, jeśli w radiu było złe podłączenie podświetlenia radia i poszło chwilowe zwarcie.
To radio nie jeździlo nigdy wcześniej w tym aucie? I chyba jakieś używane...
Jeśli nowe tak zrobilo - to oddałbym do sklepu bo coś w nim jest nie tak. Ciekawe też co by się stało po ponownym wyjęciu radia - jak pali bez radia?
To radio nie jeździlo nigdy wcześniej w tym aucie? I chyba jakieś używane...
Jeśli nowe tak zrobilo - to oddałbym do sklepu bo coś w nim jest nie tak. Ciekawe też co by się stało po ponownym wyjęciu radia - jak pali bez radia?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
I jeszcze jedno Volkswageny wymagają do podłączenia radia innego niż fabryczne VW - zamiany kabli zasilających, jeśli wcześniej tego nie zrobiono dla wmontowania niefabrycznego radia. Bez tej zmiany główne zasilanie radyjka idzie cieniutkim kabelkiem sterującym ze stacyjki właśnie, zamiast do tego przeznaczonym grubszym z bezpiecznika!
styk 15 i styk S nie moge znalesc tych oznaczen, ale odkrylem jedna rzecz, oczywiscie radio odlaczylem, bezpieczniki sprawdzilem. Gdy przekrecam kluczyk w stacyjce to mam teraz dwa etapy: pierwszy - krece kontrolki gasna silnik sie kreci, drugi - przekrecam mocniej kluczyk kontrolki zapalaja sie silnik dalej sie kreci i zapala od razu.
[quote="pitel8"]to ta czarna duza? a jak tak to jak ja wymienic a kable?
[ Dodano: 12 Kwi 2009 12:37 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=157068
[ Dodano: 12 Kwi 2009 12:37 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=157068
Ostatnio zmieniony ndz kwie 12, 2009 12:38 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 222 gości