[Mk4] Inspekcja olejowa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

[Mk4] Inspekcja olejowa

Post autor: paolo » wt sty 03, 2006 17:41

Witam, na 150 000 robilem przeglad i kasowalem inspecje. Obecnie samochod ma 163 000 km wiec do servisu brakuje 2000km a mimo to inspect zaswiecil sie. Na forum znalazlem info, ze powyzjej 99 niby nie ma stalej wartosci 15 000 tylko oblicza. Moj jest 98.

Zadnej fachowej wypowiedzi dotyczacej Mk4 nie znalazlem. Prosze nie wklejac jak sie kasuje onpect 1 i 2 w mk3 bo mnie to nie inetersuje :)



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » wt sty 03, 2006 20:22

Wiem.Zasięgnąłem języka u kolegi i tak w twoim roczniku można tylko podczas skasowania inspekcji ustawić następny przegląd np po 13000 tyś i tak właśnie masz zrobione .Po roku 2002 w tych IV jest czujnik w misce który mierzy gęstość ,poziom i coś jeszcze i wtedy on może zadecydować o inspekcji.



Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » wt sty 03, 2006 20:48

Tomasz Żaguń pisze:Wiem.Zasięgnąłem języka u kolegi i tak w twoim roczniku można tylko podczas skasowania inspekcji ustawić następny przegląd np po 13000 tyś i tak właśnie masz zrobione .Po roku 2002 w tych IV jest czujnik w misce który mierzy gęstość ,poziom i coś jeszcze i wtedy on może zadecydować o inspekcji.
a nie ustawia sie co 15 000 km ? Dziwi mnie wlasnie dlaczego po 13 000 wyskoczyl inspect.



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » wt sty 03, 2006 21:28

bo tak musial ktos zaprogramowac skoro w twoim model jest taka mozliwosc


pozdrawiam



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » wt sty 03, 2006 21:30

Można ustawić jak sie podoba nawet po 500 km zależy od tego kto , jak to ustawi widocznie podczas ostatniej inspekcji została wprowadzona korekta na 13000 km.Zresztą jak masz taki przebieg to lepiej nawet co 10000 wymienić olej niż co 15000.Wg mnie



Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » wt sty 03, 2006 21:41

pisalem ze sam kasowalem na 150 000 km czyli ustawilem domyslna wartosc 15 000 km (wedlug info na forum).
Co 10 000 nie bede zmienial, bo jezdze na markowych filtrach, dobrym oleju pelnym syntetyku i nic nie ubywa wiec po co.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » wt sty 03, 2006 22:18

No tak może wartościa domyślną po 150000 lub 100000 jest 13000?A olej im nowszy tym lepszy a masz już 150000 więc to chyba lepiej częściej niż rzadziej zmieniać olej.Tylko niemów że czy przy 10 czy 15 tyś ten markowy olej ma takie same właściwości!!!



Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » wt sty 03, 2006 22:25

Tomasz Żaguń pisze:Tylko niemów że czy przy 10 czy 15 tyś ten markowy olej ma takie same właściwości!!!
producent zaleca co 15 000, stosuje olej zgodny z normami zalecanymi przez VW wiec nic nie powinno sie stac.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » wt sty 03, 2006 22:35

Niemówię że ma się odrazu stać coś strasznego ale wcześniej wymieniasz to dłużej pożyje .Ja miałem kiedyś MKII kr i nakulałem sam 300000 na mobilu a wcześniej jeżdził w niemczech i podobno miał 100000.Więc jak zdląłem głowicę to nawet progów niemiał na cylindrach .ledwo wyczuwalne no i pierścienie miał niepozapiekane.Bo na mobilu i co 10000 wymieniałem zawsze olej.Natomiast robiłem kiedyś blacharkę w astrze która miała najechane od nowego 50000 i niestety już nieodpaliła bo miała pierścienie pozapiekane że niebyło kompresji a miała niby mobila lanego ale z beczki a nie z konfekcji czyli jakies kupa i co 15000 wymieniane.Wybór należy do Ciebie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 98 gości