Problem z sondą po wymianie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Problem z sondą po wymianie

Post autor: mishabest » pt kwie 10, 2009 20:36

Witam wszystkich forumowiczów.

Ponieważ miałem problem z sondą postanowiłem ją wymienić.
Po wymianie obroty równe, na benzynie zachowuje się lepiej (nie przycina się) , natomiast na lpg obroty też równiutkie, ale odczuwalny brak mocy...

Sondę założyłem uniwersalną NGK/NTK 4 przewodową , stara sonda miała 3 przewody a przewód masowy z wtyczki był podłączony do masy. W nowej połączyłem go poprostu z przewodem masowym nowej sondy. Próbowałem również opcji podłączenia masy sondy bezpośrednio z silnika ale efekt taki sam.

miernik mam cyfrowy i to słaby więc nie bardzo da się te sondę zmierzyć.. , mierzyłem opór grzałki i jest ok, napięcie grzałki też, sygnałowy mierzyłem przy odłączonej sondzie to na wolnych bylo ok 1v a po dodaniu gazu spadało.

1.czy może być tak że ta sonda nie nadaje się do tego auta ?

2.czy jeżeli gaz był wcześniej regulowany z niesprawną sondą to coś mogło mu się poprzestawiać ?

autko to Vento 93 1.8 automat (Chyba aam bo 55kw), lpg landirenzo II gen.



Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » pt kwie 10, 2009 22:17

mialem taki sam problem te uniwersalne sondy maja kolorki przewodów inaczej niestety nie pamietam jak to było ale w sondzie uniwersalnej chyba czarny kolor jest kolorem sygnałowym ale reki nie dam za to wiem ze na 100% cos z przewodami było nie tak



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » sob kwie 11, 2009 09:37

Z przewodami jest ok, według opisu - czarny- sygnał , białe -grzałka , szary - masa. chyba że coś z tą moją masą nie tak bo była odcięta od wtyczki i zmasowana bezpośrednio z silnikiem... słyszałem że te sondy uniwersalne mają izolowaną masę lub nie, może tu jest problem ? najlepiej chyba byłoby wpiąć się do vag, ale mój interfejs ze sterownikiem silnika się nie łączy a jak byłem u gościa na warsztacie to on z żadnym się połączyć nie umiał.... nic, święta przejeżdze a potem zobacze, sprawdzałem w etce i sonda do mnie powinna mieć numer 030 906 265 AA

[ Dodano: 14 Kwi 2009 17:57 ]
Nie no na tej uniwersalnej to tragedia :) jak rozpedziłem sie do 120 to auto zachowywało się jakby mu paliwo odcinało... zmierzyłem sondę niestety cyfrowym miernikiem, ale napięcie zaly czas w granicach 0.45v niezależnie od obrotów , a jak masę sondy podpiąłem do masy to wtedy ciągle 0.9v i żadnych zmian... wymontowałem to to ustrojstwo i jutro oddam do sklepu a niech mi ściągną oryginał :)


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 82 gości