jak cofnac tloczek z tylu?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
speeder
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob lut 12, 2005 21:02
Lokalizacja: powiedzmy Krakow:-)
Kontakt:

jak cofnac tloczek z tylu?

Post autor: speeder » pt kwie 10, 2009 00:53

jak wycofac tloczek w zaciskach z tylu? trzeba go chyba krecic, tylko czy w prawo czy w lewo? czy trzeba jednoczesnie krecic i pchac? bo dorwalem klucz taki do szlifierki :D akurat pasowal, no i zxaczalem krecic, ale tloczek nie wracal.


moj mk3 GTI 20 jahre: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=223042&postdays=0&postorder=asc&start=0 zapraszam do oceny i komentowania :)

Awatar użytkownika
xys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:31
Lokalizacja: Wrocław / Kiełczów
Kontakt:

Post autor: xys » pt kwie 10, 2009 00:56

nie ma tam gwintu. nie moze byc, jesli plyn ma moc go wypychac. krecenie moze pomoc, ale samo krecenie bez pchania nie pomoze.


kupię/sprzedam pojedynczą oponę: Uniroyal Rallye 185/60 R14 82T

Awatar użytkownika
speeder
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob lut 12, 2005 21:02
Lokalizacja: powiedzmy Krakow:-)
Kontakt:

Post autor: speeder » pt kwie 10, 2009 01:00

no to jezeli nie ma to jak mam cofnac ten tloczek, skoro standardowa metoda pchania za nic w swiecie nie idzie go ruszyc?co tam jednak musi byc, bo nawet w mk2 byl tloczek na imbus z tylu i trzeba bylo lrecic zeby sie cofnal. tylko w ktora strone krecic. normalnie w prawo ( zgodnie z ruchem wskazowek)?


moj mk3 GTI 20 jahre: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=223042&postdays=0&postorder=asc&start=0 zapraszam do oceny i komentowania :)

Awatar użytkownika
xys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:31
Lokalizacja: Wrocław / Kiełczów
Kontakt:

Post autor: xys » pt kwie 10, 2009 01:10

na imbus z tylu jest mocowany cylinderek. sruba normalna, prawoskretna.


kupię/sprzedam pojedynczą oponę: Uniroyal Rallye 185/60 R14 82T

Awatar użytkownika
speeder
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob lut 12, 2005 21:02
Lokalizacja: powiedzmy Krakow:-)
Kontakt:

Post autor: speeder » pt kwie 10, 2009 01:59

po calodniowej wymianie amor czujnikow od abs i naprawie zrwanych srub stwierdzilem ze sie tak latwo nie poddam jakiemus gupiemu tloczkowi i poszedlem do garazu. i gdyby ktos sie kiedys zmagal z tym co ja: tloczek wystarczy wkrecic zgodnie z kierunkiem wskazowek zegara najlepiej kluczem do szlifierek katowych (pasuje jak ulal)


moj mk3 GTI 20 jahre: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=223042&postdays=0&postorder=asc&start=0 zapraszam do oceny i komentowania :)

Awatar użytkownika
xys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:31
Lokalizacja: Wrocław / Kiełczów
Kontakt:

Post autor: xys » pt kwie 10, 2009 23:23

no mowie przeciez, ze sruba prawoskretna.


kupię/sprzedam pojedynczą oponę: Uniroyal Rallye 185/60 R14 82T

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob kwie 11, 2009 01:07

xys pisze:nie ma tam gwintu. nie moze byc,
tam jest gwint. Chyba nie rozberałeś nigdy tylnego zacisku jeśli piszesz takie za przeproszeniem bzdury. W zacisku (tylko tylnym) w srodku masz ośkę po której wkręca się tłoczek. Tłoczek ma wkład i tak samo on jest gwintowany. Samo pchanie zniszczy zacisk bo może zerwać gwint. Samo kręcenie nie raz też nie wystarczy bo wkład tłoczka może się obracać i trzeba wstepnej siły która unieruchomi wkład tłoczka.
xys pisze:no mowie przeciez, ze sruba prawoskretna.
kolego Ty mówiłeś o jakieś śrubie imbusowej z tyłu cylinderka a speeder pytał o tłoczek w zacisku (tłoczek to nie śruba):dol:
xys pisze:na imbus z tylu jest mocowany cylinderek
i chyba Twoja wypowiedż dotyczyła hamulców bębnowych? (wnioskuję po tym że użyłeś nazwy cylinderek)
speeder pisze:czy trzeba jednoczesnie krecic i pchac?
dokładnie tak, a kręcić w prawo ale już się z tym uporałeś , gdybym wczesniej to przeczytał to bym odpisał. Tłoczek się wkręca bo wkład jest na gwintowanej ośce. Hampel nożny działa "na płyn" a hampel ręczny działą mechanicznie i będzie działał również jak w zacisku nie będzie płyny a to dlatego że tłoczek pchany jest właśnie tą gwintowaną ośką wewnątrz zacisku.
Tak być musi bo inaczej nie byłby to hamulec awaryjny czyli osobny niezależny układ hamulcowy.
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 01:11 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » sob kwie 11, 2009 02:35

tłoczki z tyłu są wkręcane :bajer:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 390 gości