jak cofnac tloczek z tylu?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- speeder
- Użytkownik
- Posty: 372
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 21:02
- Lokalizacja: powiedzmy Krakow:-)
- Kontakt:
jak cofnac tloczek z tylu?
jak wycofac tloczek w zaciskach z tylu? trzeba go chyba krecic, tylko czy w prawo czy w lewo? czy trzeba jednoczesnie krecic i pchac? bo dorwalem klucz taki do szlifierki akurat pasowal, no i zxaczalem krecic, ale tloczek nie wracal.
moj mk3 GTI 20 jahre: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=223042&postdays=0&postorder=asc&start=0 zapraszam do oceny i komentowania :)
- speeder
- Użytkownik
- Posty: 372
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 21:02
- Lokalizacja: powiedzmy Krakow:-)
- Kontakt:
no to jezeli nie ma to jak mam cofnac ten tloczek, skoro standardowa metoda pchania za nic w swiecie nie idzie go ruszyc?co tam jednak musi byc, bo nawet w mk2 byl tloczek na imbus z tylu i trzeba bylo lrecic zeby sie cofnal. tylko w ktora strone krecic. normalnie w prawo ( zgodnie z ruchem wskazowek)?
moj mk3 GTI 20 jahre: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=223042&postdays=0&postorder=asc&start=0 zapraszam do oceny i komentowania :)
- speeder
- Użytkownik
- Posty: 372
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 21:02
- Lokalizacja: powiedzmy Krakow:-)
- Kontakt:
po calodniowej wymianie amor czujnikow od abs i naprawie zrwanych srub stwierdzilem ze sie tak latwo nie poddam jakiemus gupiemu tloczkowi i poszedlem do garazu. i gdyby ktos sie kiedys zmagal z tym co ja: tloczek wystarczy wkrecic zgodnie z kierunkiem wskazowek zegara najlepiej kluczem do szlifierek katowych (pasuje jak ulal)
moj mk3 GTI 20 jahre: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=223042&postdays=0&postorder=asc&start=0 zapraszam do oceny i komentowania :)
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tam jest gwint. Chyba nie rozberałeś nigdy tylnego zacisku jeśli piszesz takie za przeproszeniem bzdury. W zacisku (tylko tylnym) w srodku masz ośkę po której wkręca się tłoczek. Tłoczek ma wkład i tak samo on jest gwintowany. Samo pchanie zniszczy zacisk bo może zerwać gwint. Samo kręcenie nie raz też nie wystarczy bo wkład tłoczka może się obracać i trzeba wstepnej siły która unieruchomi wkład tłoczka.xys pisze:nie ma tam gwintu. nie moze byc,
kolego Ty mówiłeś o jakieś śrubie imbusowej z tyłu cylinderka a speeder pytał o tłoczek w zacisku (tłoczek to nie śruba):dol:xys pisze:no mowie przeciez, ze sruba prawoskretna.
i chyba Twoja wypowiedż dotyczyła hamulców bębnowych? (wnioskuję po tym że użyłeś nazwy cylinderek)xys pisze:na imbus z tylu jest mocowany cylinderek
dokładnie tak, a kręcić w prawo ale już się z tym uporałeś , gdybym wczesniej to przeczytał to bym odpisał. Tłoczek się wkręca bo wkład jest na gwintowanej ośce. Hampel nożny działa "na płyn" a hampel ręczny działą mechanicznie i będzie działał również jak w zacisku nie będzie płyny a to dlatego że tłoczek pchany jest właśnie tą gwintowaną ośką wewnątrz zacisku.speeder pisze:czy trzeba jednoczesnie krecic i pchac?
Tak być musi bo inaczej nie byłby to hamulec awaryjny czyli osobny niezależny układ hamulcowy.
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 01:11 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 207 gości