Zamontowanie turbiny do 1.8 90PS
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Z tego co ja wiem, to jest tu kilka nieścisłości i teraz tak:
Po pierwsze:
G60 to typ kompresora a nie silnika, jest to sprężarka ślimakowa która posiada w środku ślimak (czasem zwany wirnikiem chociaż się nie kręci) o kształcie litery G, którego (jeżeli dobrze pamiętam) jedna połówka ma 60 mm (w Polo był G40, mniejszy), więc ciężko mieć G60 bez kompresora G60, to tak jakby mieć turbo bez turbiny.
Po drugie:
G60 to nie koniecznie silnik typu PG, G60 występował z silnikiem 1H, który montowany był w Golfie Rallye (miał większy niż w Corrado intercooler i dawał się podkręcić do prawie 200 koni do celów rajdowych)
Po trzecie:
Silniki PG czy 1H to nie są zwykłe 1,8 8v tylko jednostki wzmocnione (inne tłoki, korbowody, osprzęt) i o mniejszym stopniu sprężania (odprężone dla doładowania)
Po czwarte:
Jeżeli chcesz robić swapa albo tuning to lepiej udaj się z tym do fachowca, polecam kolesia o nicku Evolution, gość ma sprzęt, wiedzę i doświadczenie, bo sam możesz mieć więcej strat niż korzyści.
Przykład:
Kolega kupił Corrado z silnikiem PG w którym zamontowana była turbina z Audi TT. Po regeneracji ów sprężarki auto dostało upragnionej mocy, ale zabawa nie potrwała długo, fabryczny układ paliwowy okazał się za mało wydajny i popękały tłoki (zbyt uboga mieszanka przez co powstawała za wysoka temperatura spalania). Dopiero kolega Evolution wymienił co trzeba (wydajniejsze wtryski i pompa paliwa), posprawdzał wszystko, przeprogramował chipa i teraz autko ma około 200 KM (pomiar accelerometram), oponki 225 palą się na drugim biegu. Więc jeśli chcesz pakować w autko kasę to lepiej niech pomoże Ci fachowiec bo jak widać przy tak poważnych przeróbkach i mocach to nie takie proste.
Po pierwsze:
G60 to typ kompresora a nie silnika, jest to sprężarka ślimakowa która posiada w środku ślimak (czasem zwany wirnikiem chociaż się nie kręci) o kształcie litery G, którego (jeżeli dobrze pamiętam) jedna połówka ma 60 mm (w Polo był G40, mniejszy), więc ciężko mieć G60 bez kompresora G60, to tak jakby mieć turbo bez turbiny.
Po drugie:
G60 to nie koniecznie silnik typu PG, G60 występował z silnikiem 1H, który montowany był w Golfie Rallye (miał większy niż w Corrado intercooler i dawał się podkręcić do prawie 200 koni do celów rajdowych)
Po trzecie:
Silniki PG czy 1H to nie są zwykłe 1,8 8v tylko jednostki wzmocnione (inne tłoki, korbowody, osprzęt) i o mniejszym stopniu sprężania (odprężone dla doładowania)
Po czwarte:
Jeżeli chcesz robić swapa albo tuning to lepiej udaj się z tym do fachowca, polecam kolesia o nicku Evolution, gość ma sprzęt, wiedzę i doświadczenie, bo sam możesz mieć więcej strat niż korzyści.
Przykład:
Kolega kupił Corrado z silnikiem PG w którym zamontowana była turbina z Audi TT. Po regeneracji ów sprężarki auto dostało upragnionej mocy, ale zabawa nie potrwała długo, fabryczny układ paliwowy okazał się za mało wydajny i popękały tłoki (zbyt uboga mieszanka przez co powstawała za wysoka temperatura spalania). Dopiero kolega Evolution wymienił co trzeba (wydajniejsze wtryski i pompa paliwa), posprawdzał wszystko, przeprogramował chipa i teraz autko ma około 200 KM (pomiar accelerometram), oponki 225 palą się na drugim biegu. Więc jeśli chcesz pakować w autko kasę to lepiej niech pomoże Ci fachowiec bo jak widać przy tak poważnych przeróbkach i mocach to nie takie proste.
- Bbrutus (Burex)
- Ma gadane
- Posty: 239
- Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
- Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
- Kontakt:
Witam, myliłem sie codo g60, była to wersja 2.0 16V. Guti dostał, odemnie PW z przeprosinami, Przyznam się ze myślałem ze G60 jest również w 2.0 16V,myliłem się .Przepraszam za kłótnie jakie wynikły z całego tego tematu.
Co jeszcze mogę powiedzieć to szacunek dla Guti i tympy mechanik za wiedzę jaka posiadaj, oczywiście dla reszty forumowiczów tez.
zawsze mowie ze "każdy jest w czymś dobry"
Pozdrawiam, przepraszam i mam nadzieje ze jak bee potrzebował pomocy, to będę mógł się do was zgłosić
Brutus
Co jeszcze mogę powiedzieć to szacunek dla Guti i tympy mechanik za wiedzę jaka posiadaj, oczywiście dla reszty forumowiczów tez.
zawsze mowie ze "każdy jest w czymś dobry"
Pozdrawiam, przepraszam i mam nadzieje ze jak bee potrzebował pomocy, to będę mógł się do was zgłosić
Brutus
>>>>Wolę pchać swojego Volkswagena niż jeździć Oplem<<<<
- Bbrutus (Burex)
- Ma gadane
- Posty: 239
- Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
- Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
- Kontakt:
- tympy mechanik
- Forum Master
- Posty: 1001
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
- Lokalizacja: ERA
- Kontakt:
- Bbrutus (Burex)
- Ma gadane
- Posty: 239
- Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
- Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
- Kontakt:
Wiiiitam
Chcę odświerzyc nieco temat
Jeśli mówicie, że silniki z G60 bez kompresora maja 90-100ps przy 1.8L poj i 8v to co stoi na przeszkodzie aby walnac kompresora do zwyklego PB 90ps 1.8 v8 ABS?
Taka mnie myśl walneła po oczach, co by było jeśli walną bym kompresor pod zwykly silnik..
Sory ze chaotycznie pisze ale zdaje mi sie ze silniki te z G60 sa przystosowane do znoszenia wiekszych przeciazen a te zwykle nie...?
Prosze mi cos co nie co podpowiedziec.. Bo to sądze było by lepsze i latwiejsze (jesli wg brac sie za up greyd 90 1. zalozenie kompresora niz turbo..
Czekam na opinie i prosze sie nie smiac ale dopiero raczkuje w tematach doladowań xD
Chcę odświerzyc nieco temat
Jeśli mówicie, że silniki z G60 bez kompresora maja 90-100ps przy 1.8L poj i 8v to co stoi na przeszkodzie aby walnac kompresora do zwyklego PB 90ps 1.8 v8 ABS?
Taka mnie myśl walneła po oczach, co by było jeśli walną bym kompresor pod zwykly silnik..
Sory ze chaotycznie pisze ale zdaje mi sie ze silniki te z G60 sa przystosowane do znoszenia wiekszych przeciazen a te zwykle nie...?
Prosze mi cos co nie co podpowiedziec.. Bo to sądze było by lepsze i latwiejsze (jesli wg brac sie za up greyd 90 1. zalozenie kompresora niz turbo..
Czekam na opinie i prosze sie nie smiac ale dopiero raczkuje w tematach doladowań xD
! x3 V x2 W <3 !
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1019vurion pisze:Taka mnie myśl walneła po oczach, co by było jeśli walną bym kompresor pod zwykly silnik.. Czekam na opinie i prosze sie nie smiac ale dopiero raczkuje w tematach doladowań xD
to temat o przygotowaniu silnika pod turbo. Silnik pod kompresor musi być przygotowany niemalże tak samo. Poczytaj. pzdr
Dzięki Ci bardzo. Twój post bardzo dużo wniósł do tego tematu. Pozdrawiam!sas_gti pisze:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1019vurion pisze:Taka mnie myśl walneła po oczach, co by było jeśli walną bym kompresor pod zwykly silnik.. Czekam na opinie i prosze sie nie smiac ale dopiero raczkuje w tematach doladowań xD
to temat o przygotowaniu silnika pod turbo. Silnik pod kompresor musi być przygotowany niemalże tak samo. Poczytaj. pzdr
! x3 V x2 W <3 !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 489 gości