Ile trzeba przejechac bez oleju zeby zatrzec silnik??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
majnus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 22:16
Lokalizacja: irlandia

Ile trzeba przejechac bez oleju zeby zatrzec silnik??

Post autor: majnus » czw kwie 09, 2009 22:34

Kupilem pare dni temu golfa 1999.

Sprawdzilem olej, i sie okazalo ze w ogole nie siegal do tej "miarki" - dopiero po wlaniu litra sie pokazalo troszke na koncu. Wiem, ze poprzedni wlasciciel zrobil okolo 13000km w ciagu 1,5 roku - pewnie nigdy nie zajrzal pod maske, wszystko na to wskazuje.

Zakladajac ze jezdzil przez ten caly czas z tak mala iloscia oleju - jak bardzo moglo to "dac po dupie" mojemu silniczkowi?

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Bbrutus (Burex)
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
Kontakt:

Post autor: Bbrutus (Burex) » czw kwie 09, 2009 22:41

Jeżeli w aucie nie ma w ogóle oleju, to zaraz po odpaleniu chyta panewki i dziękuje.
Najlepiej, jak by jakiś mechanik ale dobry mechanik posłuchał jak silnik pracuje, chyba ze samemu możesz spuścić olej, zdjąć miskę, i powoli obadać sytuacje, jak panewki wyglądają, pewnie tez przydało by się popatrzeć na tłoki i pierścienice
Pozdrawiam
Brutus


>>>>Wolę pchać swojego Volkswagena niż jeździć Oplem<<<<

Awatar użytkownika
Alex_220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 14:12
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Alex_220 » czw kwie 09, 2009 22:42

Jeśli nie włączała się kontrolka i sygnał dźwiękowy to ciśnienie oleju musiało być. Czasami zdarza się jechać na "suchym bagnecie" nieświadomie sytuacji. O ile silnik nie wydawał żadnych dziwnych dźwięków i nie widziałaś nic podejrzanego, to nie ma się czym martwić. Taka jazda może jednak spowodować uszkodzenie popychaczy i szklanek zaworowych, a nawet samych cylindrów (skrajna kiszka). Sprawdzaj czy bierze Ci olej i ile na 1000 kilometrów. Pozdro.


Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!

Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » czw kwie 09, 2009 22:43

jak dolałeś litr i dopiero sięgnął konca miarki to sprawdź czy działa ci kontrolka ciśnienia oleju-niemożliwe żeby pompa na zakretach nie zasysała powietrza i kontrolka nie mrugała.

jesli jest ok i nie mrugała -to raczej się nic złego nie stało



Golfu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lis 06, 2006 20:21
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: Golfu » pt kwie 10, 2009 00:56

Olej zasysany jest niemal z samego dna miski olejowej gdzie nie sięga bagnet więc nie ma co się bać o smarowanie czopów głównych i korbowych bo jest to zasilane pod ciśnieniem przez pompę. Można polemizować na temat pierścieni tłokowych i gładzi cylindra gdyż są one smarowane olejem wydostającym się z kanałów korbowodu, ale również rozbryzgiwane przez wał korbowy w wyniku jego obracania. Jeśli oleju było poniżej minimalnego poziomu na bagnecie to smarowanie cylindrów mogło być zdecydowanie mniej efektywne.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt kwie 10, 2009 02:11

A tu masz Kolego temat wybierania oleju. nie czytaj części 1l / 1000 km bo to brednie! Może się przyda. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2744848#2744848



Awatar użytkownika
OIL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: sob maja 24, 2008 11:33
Lokalizacja: CBY
Kontakt:

Post autor: OIL » pt kwie 10, 2009 08:15

fleshu pisze:A tu masz Kolego temat wybierania oleju. nie czytaj części 1l / 1000 km bo to brednie! Może się przyda. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2744848#2744848
czemu myślisz że to brednie?


MK3 - było
Megane - było
S 40 - jest

Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 854
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Post autor: Bednarus » pt kwie 10, 2009 08:53

Bo z tego wynika, że od wymiany do wymiany przelałoby się przez silnik dodatkowo 10 litrów oleju czyli patrząc ilościowo to 2,5 raza zmiany oleju. Do tego regularna zmiana oleju co 10 tys km, czyli 3,5 razy zmieniony olej od wymiany do wymiany. Raczej coś nie halo, nieprawdaż?



CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » pt kwie 10, 2009 09:05

heh kiedyś w telewizji widziałem taki program w którym testowali golfa II na różne próby obciążeniowe,etc. Na koniec koleś spuścił olej silnikowy i przejechał coś ok 7-8km :grin: Tłok wyszedł bokiem :)
Ps co do twojej sytuacji to myślę że jeszcze sporo kilometrów przejedziesz na tym silniku ;)

ps te silniki trochę biorą olej. Taki mały niewypał VW.
Ostatnio zmieniony pt kwie 10, 2009 09:07 przez CQ, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sadzyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:39
Lokalizacja: szydłovwiec
Kontakt:

Post autor: sadzyk » pt kwie 10, 2009 09:18

Jesli lampka si enie świeciła, to nic sie nie stało:) zalej olej i ciesz sie autkiem:)



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt kwie 10, 2009 23:18

Dzięki za odp. w moim imieniu koledze Bednarus. A dla kolegi ignac_bdg: Bo bym na olej nie wyrobił! W dzisiejszych czasach taki silniczek nawet by zezwolenia na używanie nie dostał! W tamtym poście to błąd w druku książki był.
majnus: Jeżeli nic nie stuka ani nie puka, to śmigać!



Awatar użytkownika
lisu19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz sie 03, 2008 23:05
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Post autor: lisu19 » sob kwie 11, 2009 12:39

popieram Majnusa w 100 procentach , tylko lać benzyne i śmigać, no i olej kontrolować pozdro


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2191278&sid=38a10c4d44e55c05eea58d53cdea5ae2#2191278

Awatar użytkownika
emsikemsik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)

Post autor: emsikemsik » sob kwie 11, 2009 12:57

Ja jak miałem Citroena ZX to jak bywałem na rondzie to mnie się lampka zapalała i wiedziałem wtedy że muszę już oleju dolać, bo tak to nawet miarki (bagnetu) nie wyciągałem i nie zaglądałem pod maskę. Zmień olej i śmigaj dalej, ale jeszcze sprawdź czy działa czujnik oleju w samochodzie żebyś przypadkiem go nie zatarł. Pozdro :green_fuck:


Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.

wojtoo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 15:18
Lokalizacja: wawa

Post autor: wojtoo » sob kwie 11, 2009 18:15

znam przypadek ze byly specjalnie uszkodzone podswietlenie kontrolek na liczniku w aucie zeby nie bylo widac ze swieci sie check engine czy airbag(juz nie pamietam).
sprawdz jak jest u ciebie
i teraz zobaczylem wlasnie ze z irlandii piszesz?tak?
bo ja wlasnie mialem taki przypadek w dublinie.chcialem kupic polo classic i patrze a tam po przekreceniu kluczyka lampka sie nie zapala
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 18:18 przez wojtoo, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 338 gości