Padl mi uklad chlodzenia w Mk3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DR_9735
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn sty 02, 2006 17:10
Lokalizacja: Crackuff

Padl mi uklad chlodzenia w Mk3

Post autor: DR_9735 » pn sty 02, 2006 18:22

Zanim dotre do serwisu chcialbym sie zorientowac co o tym sadzicie, zeby ze mnie nie zdarli za bardzo w tym serwisie.

.Nie ma ubytkow plynow, zadnego oleju w ukladzie chlodzenia itp., itd.

.Problem w tym ze temperatura wogole sie nie zatrzymuje, znaczy sie tak powyzej 110'C to jeszcze nie probowalem jezdzic :bajer: Ale podejrzewam ze wciaz by rosla.

Mi wydaje sie ze to termostat ale moze ktos ma inne pomysly.

pozdro.



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » pn sty 02, 2006 18:41

Albo termostat nie odpuszcza i nie idzie po zagrzaniu plyn na chlodnice i sie gotuje,

a dzieje sie tak jak jedziesz czy stoisz?
i czy chlodnica jest ciepla ? lub obydwa weze ktore do niej ida ?

jak sa cieple i chlodnica to padl wlacznik termiczny w chlodnicy ktory uruchamia wiatraki ,

a modl tez pasc czujnik tenperatury idacy na wskaznik,
wtedy warto tez zmierzyc temperature plynu w zdorniczku wyrownawczym normalnym termometrem czy napewno ma tyle co na wskazniku tylko chwilowo tak np przy 60 stopniach

i porownaj czy tyle pokazuja dwa wskazniki

pozdrawiam
smoke



Awatar użytkownika
yaru
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 16:01
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Post autor: yaru » pn sty 02, 2006 18:49

Na moj gust to termostat. Wentylator wlacza sie przy 90 stopniach ? :) napisz cos wiecej czy to sie dzieje jak stoisz czy jedziesz (miasto/trasa)


<< SERCEM Z BMW >>

Awatar użytkownika
DR_9735
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn sty 02, 2006 17:10
Lokalizacja: Crackuff

Post autor: DR_9735 » wt sty 03, 2006 11:23

OK, no to po kolei:

.Na trasie temperatura stoi na 80'C

.Po miescie rosnie od zimnego silnika do 100 - dalej nie sprawdzalem (no moze raz mialem 110'C). Nawiew kabiny pomaga zwolnic ten proces (ale nie zatrzymac)

.Gorny waz (mniemam ze chodzi o taki gumowy) jest nagrzany, ale chyba tylko od silnika.

.Chlodnica zimna (dzis dopiero sprawdzilem) :otepienie:

.Dolny waz zimny

.Wydaje mi sie ze wiatrak wlaczal sie ale przy 97'C (a nie 90'C - moze wadliwy czujnik), teraz dokladnie nie wiem bo nie dopuszczam zeby tak plyn zagrzal ale chyba przestal dzialac, bo nie kojarze ani razu zeby pracowal.

Z innej beczki, gdzie w Mk3 jest pompa wodna i czy jest na pasku czy ma jakis inny naped ?

Co do mierzenia temperatury w zbiorniku przelewowym to czy odkrecanie pokrywki przy rozgrzanym plynie nie grozi poparzeniem? :chytry: no chyba ze ledwie letni.

pozdro.



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » wt sty 03, 2006 11:31

DR_9735 pisze:OK, no to po kolei:

.Na trasie temperatura stoi na 80'C

.Po miescie rosnie od zimnego silnika do 100 - dalej nie sprawdzalem (no moze raz mialem 110'C). Nawiew kabiny pomaga zwolnic ten proces (ale nie zatrzymac)

.Gorny waz (mniemam ze chodzi o taki gumowy) jest nagrzany, ale chyba tylko od silnika.

.Chlodnica zimna (dzis dopiero sprawdzilem) :otepienie:

.Dolny waz zimny

.Wydaje mi sie ze wiatrak wlaczal sie ale przy 97'C (a nie 90'C - moze wadliwy czujnik), teraz dokladnie nie wiem bo nie dopuszczam zeby tak plyn zagrzal ale chyba przestal dzialac, bo nie kojarze ani razu zeby pracowal.

Z innej beczki, gdzie w Mk3 jest pompa wodna i czy jest na pasku czy ma jakis inny naped ?

Co do mierzenia temperatury w zbiorniku przelewowym to czy odkrecanie pokrywki przy rozgrzanym plynie nie grozi poparzeniem? :chytry: no chyba ze ledwie letni.

pozdro.
z tego co napisałeś to na 100% padł termostat a tak pozatym to dolny wąż od chłodnicy idzie prosto od pompy


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

hektopaskal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt gru 21, 2004 15:15
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hektopaskal » wt sty 03, 2006 11:32

Ja obstawiam zablokowany termostat. Przez to plyn chlodzacy nie jest puszczany na chlodnice. Wlaczenie nawiewu pomaga, bo plyn zawsze przeplywa przez nagrzewnice. Wymiana termostatu to prosta naprawda, sam sobie z nia poradzisz.

Pompa wodna np. u mnie jest na jednym pasku z alternatorem, klima i wspomaganiem. :)

Zanim jednak zabierzesz sie za wymiane sproboj jeszcze ta temp zmierzyc. Nie odkrecal pokrywki przy rozgrzanym plynie - uklad jest pod cisnieniem. Mozesz za to zmierzyc temp gdzies na bloku silnika albo nawet na wezu (bedzie troche zanizona, ale najwyzej pare st).



Awatar użytkownika
DR_9735
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn sty 02, 2006 17:10
Lokalizacja: Crackuff

Post autor: DR_9735 » wt sty 03, 2006 12:32

Podsumowujac,

Czy jest jeden typ termostatu do Golf-a czy to zalezy od silnika?,
ewentualnie prosba o jakies oznaczenie, albo link do tego typu danych.

pozdro.


VW Golf - Grupa Małopolska:
http://forum.vwgolf.pl/groupcp.php?g=22210

Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » wt sty 03, 2006 12:35

DR9735 kup Wheler`a i tylko powiedz że do benzynki mk3


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 224 gości