1. Jakie Wy macie temperatury w silniku 1,6 AAE w zimie?W mieście zauważyłem że do temperatury 90 stopni, przy temp.otoczenia ok.5 stopni nagrzewa sie dopiero po ok. 4 km, przy predkości nie przekraczającej 50 km/h, oraz przy obrotach silnika do 2500 rpm. Na trasie za to bardzo cięzko jest osoągnąć temp.80 stopni. Zazwyaczaj jest to ok 70-75 stopni.
2. Jak powinny nagrzewać sie węże od chłodnicy, który powienien być cieplejszy, a który chłodniejsz i po jakim czasie?Wyciągnąłęm termostat z auta i sprawdziłem w gorącej wodzie sie otwiera, a do zamknięcia trzeba użyc siły, tzn. Tak chyba prawdopodobnie powinno być, bo w środku jest sprężyna, która to powinna zamykać termostat. Poprawcie mnie jeśli się mylę
MK3 1,6 AEE cd.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1. 80 ale przyslonilem troche chlodnice
2. tak mniejwiecej dziala termostat jak zmienia sie jego polozenie pod wplywem temperatury to dobrze
a co do wezy to chyba dolny szybciej sie nagrzewa ale to nie wazne bo jak stoisz i je sprawdzasz to chodnica praktycznie nie spelni swojej funkci i oba beda cieple i wtedy znaczy ze termostat odpuscil
Wazne jest natomaist przy jakiej temperaturze odpuszcza ba sa specjalne termostaty na zime jak komus silnik ciagle sie niedogrzewa
pozdrawiam
2. tak mniejwiecej dziala termostat jak zmienia sie jego polozenie pod wplywem temperatury to dobrze
a co do wezy to chyba dolny szybciej sie nagrzewa ale to nie wazne bo jak stoisz i je sprawdzasz to chodnica praktycznie nie spelni swojej funkci i oba beda cieple i wtedy znaczy ze termostat odpuscil
Wazne jest natomaist przy jakiej temperaturze odpuszcza ba sa specjalne termostaty na zime jak komus silnik ciagle sie niedogrzewa
pozdrawiam
1,6 AEE jeden wąż powinien byc zimny !! drugi gorący , tak do temp 85-87oC , po 4 km doopiero łapie temp.
Jak masz dwa ciepłe - termostat do wymiany.
Czy termostat otwarty najlepiej , spuscic płyna i dmuchnąc w zbiorniczek i sprawdzic czy wylatuje w tym przewodzie co powinien być zimny
Uwaga ! Jak masz ogrzewnie na maxa w kabinie (na 4 dmuchawe, ciepło na maxa)) auto będzie wolniej łapało temp . Ja zawsze trzymam na 1 dmuchawe i na maxa ciepło
Tak poza tym ile Ci spala paliwa Golfik w miescie ?????
Jak masz dwa ciepłe - termostat do wymiany.
Czy termostat otwarty najlepiej , spuscic płyna i dmuchnąc w zbiorniczek i sprawdzic czy wylatuje w tym przewodzie co powinien być zimny
Uwaga ! Jak masz ogrzewnie na maxa w kabinie (na 4 dmuchawe, ciepło na maxa)) auto będzie wolniej łapało temp . Ja zawsze trzymam na 1 dmuchawe i na maxa ciepło
Tak poza tym ile Ci spala paliwa Golfik w miescie ?????
http://pub.sinuspl.net/plaza/
Hmm nie wiem ile mi pali, ale z tego co widze po wskaźniku to chyba dużo, zresztą takie słyszałem opinie że ten silnik nie jest za bardzio ekonomiczny
Czyli który wąz powinien być chłodniejszy?Dolny od termostatu, czy górny?Bo na logikę to chyba dolny.Jeśli się mylę to poprawcie hehe.
Tylko że mnie bardzo ciężko zagrzać silnik np. pzry temp. otocznia 0 stopni i poniżej do 7-80 stopni. Wydaję mi się że na trasie cały czas powinien po nagrzaniu trzymać temperature ok 90 stopni i dlatego chciałęm sie upewnić że to termostat, czy tez mogło coś innego pójść?
Nie używam wentylatora przy dmuchawie na 4 zawsze 1, góra 2
Czyli który wąz powinien być chłodniejszy?Dolny od termostatu, czy górny?Bo na logikę to chyba dolny.Jeśli się mylę to poprawcie hehe.
Tylko że mnie bardzo ciężko zagrzać silnik np. pzry temp. otocznia 0 stopni i poniżej do 7-80 stopni. Wydaję mi się że na trasie cały czas powinien po nagrzaniu trzymać temperature ok 90 stopni i dlatego chciałęm sie upewnić że to termostat, czy tez mogło coś innego pójść?
Nie używam wentylatora przy dmuchawie na 4 zawsze 1, góra 2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 309 gości