Jak sprawnie i w miare szybko wymienić nagrzewnicę w MK2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dzidek-85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: ndz kwie 30, 2006 11:53
Lokalizacja: Turza Śląska

Jak sprawnie i w miare szybko wymienić nagrzewnicę w MK2

Post autor: dzidek-85 » czw sty 04, 2007 19:36

wymiana nagrzewnicy jest możliwa bez zdejmowania deski, ale trzeba poodkręcać wszystkie półki od strony kierowcy i konsolę środkową, po odkręcać wszystkie śrubki mocujące część tunelów powietrza mianowicie te tunele co idą na środkowe kratki nawiewu i tunel na nawiew szyby i rozpiąć na zatrzaskach z blachy dopływ świeżego powietrza od wentylatora. w komorze silnika trzeba trzeba odkręcić te 2 śrubki mocujące nagrzewnicę i rozpiąć węże. wracamy do środka do auta i tera mamy 2 możliwości albo odpiąć cięgna od nagrzewnicy lub odkręcić 3 śrubki i wyjąć cały mechanizm z cięgnami (ja wybrałem tę 2 opcje). nagrzewnica powinna już wyjść lecz może mały opór stawiać deska rozdzielcza, ja postanowiłem trochę czasu poświęcić i odkręcić te 4 śrubki mocujące deskę rozdzielczą(dwie po bokach widać je jak się otwiera drzwi bądź widać na nich zaślepki, a pozostałe dwie są w środku auta w okolicach środkowej konsoli jak by tam była) żeby deską można było by zrobić ruch w górę w celu łatwiejszego wyjęcia nagrzewnicy. w tym momencie cały ten tunel z nagrzewnicą powinien wyjść już bez problemu. po wymianie nagrzewnicy trzeba wszystko zrobić w odwrotnej kolejności. mi wymiana wraz z małą pomocą kolegi zajęła ok 2,5 godz. jeżeli by ktoś miał jakieś pytania bardziej szczegółowe to proszę pisać.

pozdrawiam i mam nadzieje że to umożliwi Wam możliwość szybszej wymiany nagrzewnicy :)


dzidek-85

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw sty 04, 2007 20:47

Swietny Post !



Kamil12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr paź 31, 2007 20:26
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Kamil12 » pn kwie 06, 2009 14:53

dzięki kolego za ten post właśnie mi szlak trafił nagrzewnicę i muszę wymienić


Kamil

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn kwie 06, 2009 14:58

W FAQ jest fotoporada

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129364&start=0

Ja osobiscie wolalem rozebrac deske, duzo pracy przy niej nie ma a przy okazji poprawilem kilka innych rzeczy, podokrecalem plastyki, wymienilem wkrety..


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Kamil12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr paź 31, 2007 20:26
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Kamil12 » śr kwie 08, 2009 20:47

Panowie powiedzcie proszę jak zdjąć te dwie obejmy zaciskowe z tych węży przy samym wejściu do nagrzewnicy w komorze silnika.bo ja za choler nie wiem jak to zrobić tam nie idzie niczym podejść


Kamil

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr kwie 08, 2009 23:00

Kamil12 pisze:Panowie powiedzcie proszę jak zdjąć te dwie obejmy zaciskowe z tych węży przy samym wejściu do nagrzewnicy w komorze silnika.bo ja za choler nie wiem jak to zrobić tam nie idzie niczym podejść
Juz ci pisalem, ja dalem rade zabka (trzeba je sciskac i obracac aby miec jak najlepszy dostep) ale montujac ponownie weze, skrecilem je obejmami :)


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 521 gości