Spalanie 11 litrów /100 1.6 16V (77KW)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kudys25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn gru 29, 2008 21:50
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kudys25 » wt mar 10, 2009 18:36

Wcześniej pisałem że moje AZD spala 11 litrów na krótkich odcinkach, ale miałem problemy z sondą. Tydzień temu wymieniłem i ...
wyszło mi na odcinku 100 km 30% miasta i 70% trasy 6.6 litra także wynik rewelacyjny jak dla mnie. Oczywiście nie cisnąłem go, zazwyczaj biegi zmieniam przy 2,5 tys obr/min a na trasie to tak 100 km/h bo warunków dobrych nie było.
Za krótko jeżdżę na nowej sondzie żeby stwierdzić ile mi spali przy 140 na autostradzie, ale myślę że 11 l to już w żadnej sytuacji nie weźmie.
No i dodam że odkąd przeczytałem parę postów tutaj to zacząłem tankować 98 oktanów i to spalanie 6.6 właśnie na tym paliwku wyszło. Może do niego tak trzeba. Ja w każdym razie do 95 nie mam zamiaru wracać. Pozdro



Ferag
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz lip 20, 2008 13:37
Lokalizacja: Reykjavik

Post autor: Ferag » wt mar 10, 2009 19:25

kudys25 pisze:Wcześniej pisałem że moje AZD spala 11 litrów na krótkich odcinkach, ale miałem problemy z sondą. Tydzień temu wymieniłem i ...
wyszło mi na odcinku 100 km 30% miasta i 70% trasy 6.6 litra także wynik rewelacyjny jak dla mnie. Oczywiście nie cisnąłem go, zazwyczaj biegi zmieniam przy 2,5 tys obr/min a na trasie to tak 100 km/h bo warunków dobrych nie było.
Za krótko jeżdżę na nowej sondzie żeby stwierdzić ile mi spali przy 140 na autostradzie, ale myślę że 11 l to już w żadnej sytuacji nie weźmie.
No i dodam że odkąd przeczytałem parę postów tutaj to zacząłem tankować 98 oktanów i to spalanie 6.6 właśnie na tym paliwku wyszło. Może do niego tak trzeba. Ja w każdym razie do 95 nie mam zamiaru wracać. Pozdro
Tak myslalem ze masz cos nie tak. W moim wczesniejszym poscie napisalem co powtorze ze jestem z Islandii gdzie jest stosunkowo chlodno lecz teraz mamy okolo 4 stopni a moj golf 1.6 16v silnik AZD pali od 6 litrow w trasie do 8,5 w miescie. W okresie zimy. Natomiast latem w trasie od 5,6 do 8 po miescie.
Dlatego bylem zdziwiony ze piszecie ze ten typ AZD tak ma. Poruszam sie w granicach 100km/h. A wzniesien ci u nas dostatek :)


[url=http://img363.imageshack.us/my.php?image=dsc00062xo0.jpg][img]http://img363.imageshack.us/img363/681/dsc00062xo0.th.jpg[/img][/url]

Moje Autko

http://ferag.wrzuta.pl/audio/eSOsFMaXVU/
http://ferag.wrzuta.pl/audio/eXnqLI2t79/

kudys25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn gru 29, 2008 21:50
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kudys25 » czw mar 12, 2009 21:19

Korzystając z okazji, że tylu tu posiadaczy AZD się zebrało chciałbym spytać jak się wasze motorki zachowują jak są zimne. Też wam tak popychacze hałasują? U mnie jak jest zimny, przy odpalaniu pracuje jak powiedzmy rozgrzany diesel prawie, jak się rozgrzeje jest ok, może delikatnie jeszcze coś tam słychać. Ale na zimnym silniku są dosyć głośne. Słyszałem też że te tłoki lubią hałasować w tych autach. Przebieg mojego autka to 152 tysiące.



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pt mar 13, 2009 08:08

kudys25 pisze:U mnie jak jest zimny, przy odpalaniu pracuje jak powiedzmy rozgrzany diesel prawie
polecam zmienić olej, ja u siebie ostatnio zalałem Castrola 10W40 magnatec (z Germanii) i w porównaniu do Motul'a 6100 o wiele ciszej autko chodzi na zimnym i po rozgrzaniu :bigok:
przebieg mam 193tKm, 1.6 AKL


Obrazek

kudys25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn gru 29, 2008 21:50
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kudys25 » pt mar 13, 2009 08:57

akurat jestem świeżo po zmianie oleju. Od razu po wydawało mi się że coś się zmieniło ale teraz jest spowrotem to samo, a zrobiłem dopiero jakieś 400 km. A dodam że zmieniłem na Mobila 10W40 półsyntetyk. Taki olej mi polecono.



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pt mar 13, 2009 10:13

możesz spróbować popychacze wymienić, koszt około 20PLN za sztukę, najlepiej porównaj z kimś co ma ten sam motor
w MK3 1.8 kiedyś wymieniałem popychacze i szczerze mówiąc niewiele to zmieniło
Ostatnio zmieniony pt mar 13, 2009 10:14 przez feniks, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
CriSPol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt sty 30, 2009 09:03
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: CriSPol » pt mar 13, 2009 10:13

kudys25 pisze:akurat jestem świeżo po zmianie oleju. Od razu po wydawało mi się że coś się zmieniło ale teraz jest spowrotem to samo, a zrobiłem dopiero jakieś 400 km. A dodam że zmieniłem na Mobila 10W40 półsyntetyk. Taki olej mi polecono.
przy takim przebiegu półsyntetyk ?
hmm ja mam 127tys. i castrol 5w30 fullsyntetyk
nic nie hałasuje :pub:


[b]CriS[/b]

kudys25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn gru 29, 2008 21:50
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kudys25 » pt mar 13, 2009 11:44

dopiero teraz zalałem półsyntetyk, wcześniej był pełny syntetyk, ale już wtedy problem z tym był. Bardzo możliwe że ktoś zbyt długo jeździł nim wcześniej bez wymiany oleju. Z drugiej strony znajomy ma 1.4 16V i tam też walą te zawory bardzo, tylko o tych 1.4 to słyszałem że to wada fabryczna i że ten typ tak ma. O AZD nie słyszałem żeby tak miał.



budda26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt sty 02, 2009 20:37
Lokalizacja: Goleniow

Post autor: budda26 » czw kwie 02, 2009 20:20

Witam...U mnie bez zmian .moje 1.6 Sr zasysa ponad 10 litrow :(zmienilem swiece przewody i kolejny krok ..sonda lambda.Zrobilem juz rozeznanie i Boscha kosztuje okolo 300 zl a NGK 400... i teraz stoje przed dylematem ktora wybrac..??!!I co Jeszcze ewentualnie moze wplywac na takie spalanie...nie butuje go do 2500 obrotow jezdze a on bez zmian .?Ja mam silnik AKL Dieki i pozdro
Ostatnio zmieniony czw kwie 02, 2009 20:22 przez budda26, łącznie zmieniany 1 raz.



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » czw kwie 02, 2009 22:51

budda26 pisze:Witam...U mnie bez zmian .moje 1.6 Sr zasysa ponad 10 litrow :(zmienilem swiece przewody i kolejny krok ..sonda lambda.Zrobilem juz rozeznanie i Boscha kosztuje okolo 300 zl a NGK 400... i teraz stoje przed dylematem ktora wybrac..??!!I co Jeszcze ewentualnie moze wplywac na takie spalanie...nie butuje go do 2500 obrotow jezdze a on bez zmian .?Ja mam silnik AKL Dieki i pozdro
Według instrukcji spalanie w cyklu miejskim wynosi 9,4 litra. Tobie pali 10 litrów więc praktycznie tyle ile podaje producent. W czym więc problem?
Niedawno przez tydzien mialem do dyspozycji focusa 1.4 16V. Spalil mi w miescie średnio 9,3 litra a więc nie wiele mniej niż mój dużo cięższy variant.



Awatar użytkownika
OIL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: sob maja 24, 2008 11:33
Lokalizacja: CBY
Kontakt:

Post autor: OIL » pt kwie 03, 2009 08:00

budda26 pisze:Witam...U mnie bez zmian .moje 1.6 Sr zasysa ponad 10 litrow :(zmienilem swiece przewody i kolejny krok ..sonda lambda.Zrobilem juz rozeznanie i Boscha kosztuje okolo 300 zl a NGK 400... i teraz stoje przed dylematem ktora wybrac..??!!I co Jeszcze ewentualnie moze wplywac na takie spalanie...nie butuje go do 2500 obrotow jezdze a on bez zmian .?Ja mam silnik AKL Dieki i pozdro
Mam ten sam silnik i pali mi w mieście 10-10,5 litra i przestałem się już tym interesować.Najmnijesze spalania osiągnąłem podczas jazdy z niemiec 1300 km, spalanie średnie 6,1 litra - prędkość 110-120 km/h.
A na razie od momentu kupna (maj 2008 )wymieniłem tylko świece.
Podróżując po Polsce to średnio wychodzi ok. 6,3-6,5 l/100 km.
Jak nie chcesz płacić kupy kasy za PB95 to zamontuj sobie gaz i po sprawie
Pozdro :chytry:


MK3 - było
Megane - było
S 40 - jest

budda26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt sty 02, 2009 20:37
Lokalizacja: Goleniow

Post autor: budda26 » pt kwie 03, 2009 15:15

ignac_bdg pisze:
budda26 pisze:Witam...U mnie bez zmian .moje 1.6 Sr zasysa ponad 10 litrow :(zmienilem swiece przewody i kolejny krok ..sonda lambda.Zrobilem juz rozeznanie i Boscha kosztuje okolo 300 zl a NGK 400... i teraz stoje przed dylematem ktora wybrac..??!!I co Jeszcze ewentualnie moze wplywac na takie spalanie...nie butuje go do 2500 obrotow jezdze a on bez zmian .?Ja mam silnik AKL Dieki i pozdro
Mam ten sam silnik i pali mi w mieście 10-10,5 litra i przestałem się już tym interesować.Najmnijesze spalania osiągnąłem podczas jazdy z niemiec 1300 km, spalanie średnie 6,1 litra - prędkość 110-120 km/h.
A na razie od momentu kupna (maj 2008 )wymieniłem tylko świece.
Podróżując po Polsce to średnio wychodzi ok. 6,3-6,5 l/100 km.
Jak nie chcesz płacić kupy kasy za PB95 to zamontuj sobie gaz i po sprawie
Pozdro :chytry:
Wiec sam widzisz ze jednak mniej pali nawet Tobie.Ja jezdze 70 % trasa 30 miasto.I wcale mnie nie zadawala takie spalanie ,zwlaszcza ze ludzie pisza ze moze byc duzo mniejsze.Jesli by to byla sonda to koszt jej zakupu zwrocil by mi sie po jakichc 4 miechach.Wacha pojdzie w gore blizej lata wiec to leprze rozwiazanie niz wywalic kilkanascie setek na gaz stracic bagaznik ktory potrzebuje.Dzieki za rade Pozdro
P>S ja jezdze do 90 km/h i nawet nie zblizylem sie do takiego spalania jak twoje:(



Awatar użytkownika
krysiu82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 13:32
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: krysiu82 » wt kwie 07, 2009 11:26

Mój 1,6 SR pali po Wawie ok.12 L / 100km (okres jesienno-zimowy) przy spokojnej jeździe (max. 3tys obrotów i zmiana biegu), natomiast w trasie 7,5 L/100 przy prędkościach 110-120 km/h

Jak go sprawdzałem VAGiem , żadnych błędów w silniku nie było, także nie wiem. Z tego co piszą na forum to jest to "normalne" spalanie dla tych autek z takim silnikiem.

Pewnie, moze by się przydało podjechać na jakąś regulację.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt kwie 07, 2009 11:45

budda26 pisze:...nie butuje go do 2500 obrotow jezdze a on bez zmian
Taki motor długo nie pożyje... to jest tzw PSJ. Wiesz kiedy auto najmniej pali? przy jakich obrotach? wiesz kiedy masz max moment obrotowy? Ja cisnę do 5000tys obrotów o ile jest mozliwosc na drodze i mam srednie 8,5l/100 przy 50% maisto 50% miasto (Kraków - same korki)


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 289 gości