wymiana nagrzewnicy jest możliwa bez zdejmowania deski, ale trzeba poodkręcać wszystkie półki od strony kierowcy i konsolę środkową, po odkręcać wszystkie śrubki mocujące część tunelów powietrza mianowicie te tunele co idą na środkowe kratki nawiewu i tunel na nawiew szyby i rozpiąć na zatrzaskach z blachy dopływ świeżego powietrza od wentylatora. w komorze silnika trzeba trzeba odkręcić te 2 śrubki mocujące nagrzewnicę i rozpiąć węże. wracamy do środka do auta i tera mamy 2 możliwości albo odpiąć cięgna od nagrzewnicy lub odkręcić 3 śrubki i wyjąć cały mechanizm z cięgnami (ja wybrałem tę 2 opcje). nagrzewnica powinna już wyjść lecz może mały opór stawiać deska rozdzielcza, ja postanowiłem trochę czasu poświęcić i odkręcić te 4 śrubki mocujące deskę rozdzielczą(dwie po bokach widać je jak się otwiera drzwi bądź widać na nich zaślepki, a pozostałe dwie są w środku auta w okolicach środkowej konsoli jak by tam była) żeby deską można było by zrobić ruch w górę w celu łatwiejszego wyjęcia nagrzewnicy. w tym momencie cały ten tunel z nagrzewnicą powinien wyjść już bez problemu. po wymianie nagrzewnicy trzeba wszystko zrobić w odwrotnej kolejności. mi wymiana wraz z małą pomocą kolegi zajęła ok 2,5 godz. jeżeli by ktoś miał jakieś pytania bardziej szczegółowe to proszę pisać.
pozdrawiam i mam nadzieje że to umożliwi Wam możliwość szybszej wymiany nagrzewnicy
Jak sprawnie i w miare szybko wymienić nagrzewnicę w MK2
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
W FAQ jest fotoporada
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129364&start=0
Ja osobiscie wolalem rozebrac deske, duzo pracy przy niej nie ma a przy okazji poprawilem kilka innych rzeczy, podokrecalem plastyki, wymienilem wkrety..
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129364&start=0
Ja osobiscie wolalem rozebrac deske, duzo pracy przy niej nie ma a przy okazji poprawilem kilka innych rzeczy, podokrecalem plastyki, wymienilem wkrety..
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Juz ci pisalem, ja dalem rade zabka (trzeba je sciskac i obracac aby miec jak najlepszy dostep) ale montujac ponownie weze, skrecilem je obejmamiKamil12 pisze:Panowie powiedzcie proszę jak zdjąć te dwie obejmy zaciskowe z tych węży przy samym wejściu do nagrzewnicy w komorze silnika.bo ja za choler nie wiem jak to zrobić tam nie idzie niczym podejść
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 215 gości