predkosc ekonomiczna sdi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

phoenixgold
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr gru 28, 2005 12:50
Lokalizacja: sosnowiec

predkosc ekonomiczna sdi

Post autor: phoenixgold » sob gru 31, 2005 13:45

witam czy orientuje sie jaka jest predkosc ekonomiczna w vw golf sdi bo kazdy mowi 90 km/h a przeciez nie ma 2 takich samych silnikow wwiec moze sie okazac ze 105 km/m czym sie sugerowac obrotami no ze najekonomiczniej miec np 2000 obrotow jak to jest dzieki pozdrawiam



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » sob gru 31, 2005 13:54

Zwykle VW tak projektowal liczniki do danego silnika ze ekonomiczna predkosc to na ostatnim biegu taka zeby wskazowka predkosciomierza byla pionowo

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
mindlab
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: wt gru 28, 2004 13:25
Lokalizacja: Darłowo
Kontakt:

Post autor: mindlab » sob gru 31, 2005 18:24

Dobrze wiedzieć...pierwsze słyszę-ciekawe czy to faktycznie prawda.



greg

Post autor: greg » sob gru 31, 2005 18:46

prędkość ekonomiczna zależy od kilku rzeczy - oporu powietrza samochodu, rodzaju silnika i wg mnie stopnia "załądowania samochodu" . moich jazd wynikło że najmniej zużywam paliwa i w miarę dobrze jest się poruszać w zakresie 100-130. Im blizej 130 tym minimalnie rośnie zużycie paliwa. Tylko czy na naszych drogach to ma sens, bo w takim przpypadku jak jest ruch duży na drodze prędkość ekonomiczna będzie taka jak innych pojazdów. Cóż z tego że momentami będziesz jechć ekonomicznie jak zużyjesz więcej paliwa przy wyprzedzaniu. PO prostu prkość ekonomiczna to jazda z głową a nie bez sesnu. Albo jadę szybko albo jadę normalnie czyli tak jak inni. Czegoś pośredniego nie am - dla 0,5 -1 litra ON nie będę kukał na prędkościomierz.



Awatar użytkownika
krzysio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn sie 15, 2005 06:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysio » ndz sty 01, 2006 10:20

prędkość ekonomiczna jest wtedy kiedy lekko trzymasz nogę na gazie nie przyspieszając i nie zwalniając z tym, że raczej w granicach 90-120km/h


[you] dobrze że jeździsz vw

Awatar użytkownika
Woski
Forum Master
Forum Master
Posty: 1482
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 12:13
Lokalizacja: bad homburg

Post autor: Woski » ndz sty 01, 2006 10:38

Zwykle VW tak projektowal liczniki do danego silnika ze ekonomiczna predkosc to na ostatnim biegu taka zeby wskazowka predkosciomierza byla pionowo

Pozdrawiam
A co powiesz , na to ze i passat b5 1.6 , i 2.8 maja takie same liczniki...
Chyba bzdet jakis



phoenixgold
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr gru 28, 2005 12:50
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: phoenixgold » ndz sty 01, 2006 14:33

no wlasnie i sie okazuje ze opinie podzielone i tapeno nie da sie sprecyzowac. oczywiscie jasne jest ze tak jak napisal pare postow wyzej kolega ze liczysie zaladowanie opor itd ale mnie chodzilo tak mniej wiecej jak podejsc do tematu czy sugerowac sie obrotami niebawem bede posiadaczem golf z komputerem wiec na bierzaco bedzie pokazywal ile kali heh na razie wiem ze na wolnych obrotach jak jest zimny silnik to pali 0,7 - 0,8 l a jak sie rozgrzeje to 0,4 l :) pojezdzi sie to sie zobaczy hihi pozdrawiam w tym nowym roku



Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » ndz sty 01, 2006 15:17

Trzymaj obroty między obrotami pomiędzy wznesieniami mocy a momentu obrotowego wykresu tych 2 danych....


[size=150][color=blau][b]powered by VW greenpower[/b][/color][/size]

[size=167][color=red][b] mój golf - 19 lat w dobrym tonie......[/b][/color][/size]

greg

Post autor: greg » ndz sty 01, 2006 15:34

phoenixgold pisze:czy sugerowac sie obrotami
obrotami też ale dwa punkty 1. za niskie obroty to źle dla silnika 2. obroty ok. ale i bieg się liczy



piott
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 18:55
Lokalizacja: konin
Auto: Golf 7 Variant
Kontakt:

Post autor: piott » ndz sty 01, 2006 16:01

Optymalny zakers obrotów każdego silnika spalinowego leży między obrotami przy jakich silnik osiąga maksymalny moment obr. a obrotami, przy jakich silnik rozwija maksymalną moc. dane te mozesz znaleźć w instrukcji obsługi. W praktyce wyglada to tak, ze im masz płyciej wciśnięty gaz tym zużycie paliwa jest mniejsze. Można to łatwo zaobserwowac w samochodach wyposażonych w ekonomizer lub komputer.



Awatar użytkownika
kadet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: pt mar 25, 2005 19:11
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: kadet » ndz sty 01, 2006 16:44

trzymac predkosc na trasie to mozna w Niemczech albo u nas na tych "bardzo licznych" autostradach. A normalnie na trasie wiadomo jak jest non stop zawali drogi etc.



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » wt sty 03, 2006 12:37

Jeździj 90 jeśli się da...na pewno zejdziesz poniżej 5l/ 100..


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

phoenixgold
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr gru 28, 2005 12:50
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: phoenixgold » wt sty 03, 2006 13:02

producent podaje ze przy 90 km/h sdi pali 4 litry a przy 120 km/h 5,4 niebawem to sprawdze :) a wlasnie wie ktos moze czy silnik sdi od golfa z 98 roku rozni sie czyms od golfa z 2002 czy np z 2006 bo mam wrazenie ze te silniki sa jakie sa i obojetnie rok a to ciagle ten sam silnik jakie macie zdanie na ten temat ??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 559 gości