Mechanizm zmiany biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MRW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt maja 10, 2005 09:08
Lokalizacja: ty jesteś??

Mechanizm zmiany biegów

Post autor: MRW » ndz sty 01, 2006 09:56

Witam w nowym roku!!!!!!!!
i zaczynam od pytania
otuz mam mozliwosc kupienia mk2 1.6D ale ma uszkodzony mechanizm zmiany biegów (nie ma blokady pomiędzy 1 a wstecznym i mozna przez przypadek bardzo łatwo wsteczny wrzucić zamiasta jedynki
wiec czy ta sie to nareperować domowym sposobem i w jaki sposób oraz jaki bendzie tego koszt
dzięki i pozdrawiam
szczęśliwego nowego 2006 roku


z przyczyn technicznych podpisu brak do odwołania z powazaniem Dyrekcja
(Oo=vw=oO)
BMW--> Bydło Ma Wozidło

Awatar użytkownika
Woski
Forum Master
Forum Master
Posty: 1482
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 12:13
Lokalizacja: bad homburg

Post autor: Woski » ndz sty 01, 2006 10:39

Byl taki program "Fani 4 kolek" na Discovery gdzie przerabiali dokladnie ten sam problem w mk1 GTI



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 01, 2006 13:42

Jak zdejmiesz osłonę to zobaczysz problem. Albo gałka dolna lewarka wybita, albo wytarte plastykowe elementy u góry po lewej stronie.

[ Dodano: Nie Sty 01, 2006 12:43 pm ]
żeby gałkę wymienić trzeba od spodu po wykręceniu wydechu się dostać. Ja podłożyłem pod nią kawałki gumy u jeździłem tak kilka lat.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz sty 01, 2006 14:11

dodam jeszcze ze przed 89 r sprawa jest łątwijesza bo cały mechanizm jest lepiej dostepny niz w mk2 od 90r...pza tym tak jak kolega wyzej napisal,
na pewno nie jest to wada dyskwalifikujaca kupno tej furki....sprawdz dokladnie reszte a tym sie nie przejmuj....pozdro



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » ndz sty 01, 2006 21:55

Więc masz wyrobioną kulkę pod drążkiem zmiany biegów.Taki zestaw naprawczy kupisz w ASO czyli w serwisie tam w tym komplecie masz wszystko co trzeba wymienić.Zeby to wymienić to musisz zaatakować z kanału i zdemontować tłumik i osłonę tłumika nad którą się znajduje gniazdo lewarka dżwigni zmiany biegów.Jak to gniazdo z lewarkiem wyciągniesz to to rozbierzesz i wymienisz ten zestaw naprawczy i potem zakładać i jeżdzć .Pozdrawiam.Niema innej alternatywy.(Raczej na bank to)



Pan Japuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: sob lis 20, 2004 20:49
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Pan Japuk » ndz sty 01, 2006 22:52

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem - nie ma w ogóle plastikowego ślizgu zabezpieczającego przed włożeniem wstecznego przy dźwigni wyciągniętej do góry? Ja miałem problem tego typu że dźwignię miałem cały czas zapadniętą - łatwo było się pomylic - jedynka czy wsteczny. Żeby wsadzic jedynkę po prostu wyciągałem dźwignię do góry i wkładałem bieg. Przyzwyczaiłem się do tego i jeździłem tak ponad rok. Niedawno dopiero to naprawiłem. Jeżeli u Ciebie niczego nie brakuje tylko dźwignia jest cały czas w dole to nie jest to żaden problem.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 01, 2006 23:05

Pan Japuk pisze:ie ma w ogóle plastikowego ślizgu
ten ślizg nie zadziała właśnie wtedy gdy ta kulka na dole jest wybita i cały lewarek opada


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » pn sty 02, 2006 12:56

Tomasz Żaguń pisze:Więc masz wyrobioną kulkę pod drążkiem zmiany biegów.Taki zestaw naprawczy kupisz w ASO czyli w serwisie tam w tym komplecie masz wszystko co trzeba wymienić.Zeby to wymienić to musisz zaatakować z kanału i zdemontować tłumik i osłonę tłumika nad którą się znajduje gniazdo lewarka dżwigni zmiany biegów.Jak to gniazdo z lewarkiem wyciągniesz to to rozbierzesz i wymienisz ten zestaw naprawczy i potem zakładać i jeżdzć .Pozdrawiam.Niema innej alternatywy.(Raczej na bank to)
całość dokładnie tak a ja mam u siebie wywalone i powiem szczerze że mi to wcale nie przeszkadza naprawdę bez problemu wyczuwa sie 1 a wsteczny bieg
oczywiście pasowało by to zrobić ale jak robiłem tłumiki to zapomniałem :crazy:


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » pn sty 02, 2006 13:00

padla sprezyna albo kulka a mozna kupic uzywke na gieldzie za 70,- i tylko podmienic ale trzeba miec kanal albo dobry podnosnik no i niestety trzeba tlumik rozlaczyc


pozdrawiam



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn sty 02, 2006 13:14

yhym uzywka 70 a ile ten zestaw naprawczy w ASO?



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » wt sty 03, 2006 01:21

nie no 50- 70 zeta to wszystko wajcha sprezyny kolka cala ta skrzynka i pred idacy do skrzyni caly kpl tylko pare srubek i koniec - przeciesz nie sama sprezyna moze zle sie wyrazilem

pozdrawiam
:bajer:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt sty 03, 2006 12:29

toteż sie pytam ile nowy taki zestaw naprawczy w ASO kosztuje zeby porownac ceny i zobaczyc co sie bardziej opłaca... :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 314 gości