opony nierówno przydarte?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

DamianS.
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 18:22
Lokalizacja: okolice Wielunia
Kontakt:

opony nierówno przydarte?

Post autor: DamianS. » sob kwie 04, 2009 19:46

Witam mam pewien rebus, przełozyłem felgi z oponami na letnie (alumy) oponki oczywiscie wywazyłem poniewaz pomyslalem ze poprzedni wlascicel mógł tego nie zrobic, chodzi o to ze przy jakis 120 km/h odczuwam drgania, a na felgach stalowych + opony zimowe sprawowały sie bez zarzutów, no to co ostała opcja zle przydartych opon?
Ostatnio zmieniony sob kwie 04, 2009 22:54 przez DamianS., łącznie zmieniany 2 razy.



Radzioolo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 21:43
Lokalizacja: Osiecznica
Kontakt:

Post autor: Radzioolo » sob kwie 04, 2009 20:17

Mozliwe ze to wlasnie opony ja mam taki sam przypadek niedawno zalozylem latnie opony na alufelgach ale przednie byly do bani wiec ze niewielkie pieniadze zalozylem jakies inne i po zmianie opon cos mi dziwnie buczy w prawym kole szczegulnie gdy skrecam w prawo no ale coz chcialem zaoszczedzic to teraz mam :)



Lennox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: Lennox » sob kwie 04, 2009 20:20

Ha Panowie
ja to mam jeszcze lepszy numer
Na letnich oponach mam przytarcie z poprzedniego sezonu po wewnętrznej - na zimówkach po sezonie - NIC
Założyłem teraz te letnie opony i auto mi dosłownie pływa - masakra !



DamianS.
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 18:22
Lokalizacja: okolice Wielunia
Kontakt:

Post autor: DamianS. » sob kwie 04, 2009 20:23

kurde to mamy problem... chyba wina opon, chyba ze to te alufelgi maja dziwny wplyw na jazde, sam nie wiem, no ale co kupie dajmy na to nowe opony i jak bedzie tak samo to masakra... a oponki mam niezle jak patrze na bieznik:(


moje pudełko ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=235737

Radzioolo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 21:43
Lokalizacja: Osiecznica
Kontakt:

Post autor: Radzioolo » sob kwie 04, 2009 20:50

Oczywiscie to moze tez byc problem z alusami ponc mozna to sprawdzic czy sa proste, a co do nowych opon to ja mam opony 225/45 r17 wiec fajny komplecik to jakies 1600zl wiec raczej odpada taka opcja a jak sie kupuje uzywane to trzeba sie z tym liczyc ze ktos sie ich pozbyl bo cos juz bylo nie tak :)



DamianS.
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 18:22
Lokalizacja: okolice Wielunia
Kontakt:

Post autor: DamianS. » sob kwie 04, 2009 21:38

hm ale skoro wywarzali cale kola (fele+opony) to co nie da sie zauwazyc?


moje pudełko ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=235737

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » sob kwie 04, 2009 22:14

da sie zauważyć ale nie zawsze, jeżeli skrzywienie jest niewielkie to będzie je widać po zdjęciu opony. Poza tym panowie w serwisie.... kazali to wyważyli :) , ja bym podjechał do wulkanizatora żeby obejrzał felgi i opony i ocenił sprawę. W znajomym zakładzie w krakowie mają taką sprytną wyważarkę hunter, która sprawdza sztywność opony i pozwala w optymalny sposób ustawić oponę względem felgi, trochę za to liczą ale czasem warto :)


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

DamianS.
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 18:22
Lokalizacja: okolice Wielunia
Kontakt:

Post autor: DamianS. » sob kwie 04, 2009 22:42

to nie był serwis, taki warsztat oni zajmuja sie typowo wywazaniem, handlem oponami itp ale moze warto zajrzec do innego zeby sprawdzili
Ostatnio zmieniony sob kwie 04, 2009 22:55 przez DamianS., łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob kwie 04, 2009 23:10

Większość alusków jest znacznie cięższych od stalowych felg. No i np. w moim przypadku zima to R15/60/195, felgi stal a lato R16/55/205, alu. Ale oponki zimowe, miękkie rozgniatają się na asfalcie jak by miały drobnego flaka, co raczej powoduje ich równomierne zużycie. Letnie kapcie z twardej gumy łatwiej się wycierają z powodu, np. złej zbieżności, luzów zawieszenia, luzów na drążkach kierowniczych. Osoby mające stożkowe łożyska w tylnych kołach mają problem z pochyłem kółeczek(wynika to ze zużycia łożyska - zbiera ładnie oponki od wewnętrznej). Przyczyn może być wiele. Problem tarcia najczęściej dotyczy osób, które dobrały zły rozmiar oponek lub nie wiedzą o fakcie przesuwu koła w nadkolu pod obciążeniem (pracują tuleje metalowo gumowe, czasami pada łożysko amortyzatora - przecie obraca się razem z kołem). Po zimie wychodzą wszystkie kwiatki w zawieszeniu. I jeszcze jeden szczegół - może oponka być uszkodzona(pękł w niej drut lub rant opony oberwał), najczęściej takie oddaje się jak autko na handel idzie. Pozdrawiam!



DamianS.
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 18:22
Lokalizacja: okolice Wielunia
Kontakt:

Post autor: DamianS. » ndz kwie 05, 2009 08:43

no ja kupiłem auto nie od handlarza a od znajomego, wiec generalnie nie bałem sie ze bity czy cos, sam moze nie wiedzial jaka przyczyna ale fakt ze zataił przedemna, ten sezon przejezdze na tych oponkach pozniej kupie nowe i wtedy zobacze o co chodzi, ale popytam sie jeszcze wsrod ludzi, fakt jest taki ze drazni to troche



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 345 gości