Wyciek płnu chłodniczego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: sob sty 17, 2009 19:33
- Lokalizacja: kielce
Wyciek płnu chłodniczego
Witam
Mam pytanie odnośnie wycieku płynu chłodniczego w moim golfie gti. Mianowicie wyciek jest spory kapie co kilkanaście kilkadziesiąt sekund. wyciek jest pod alternatorem w okolicach rozrządu. i w związku z tym mam pytanie co to może byc ?? pompa wody czy coś innego ?? i może ile może kosztowac naprawa??
Mam pytanie odnośnie wycieku płynu chłodniczego w moim golfie gti. Mianowicie wyciek jest spory kapie co kilkanaście kilkadziesiąt sekund. wyciek jest pod alternatorem w okolicach rozrządu. i w związku z tym mam pytanie co to może byc ?? pompa wody czy coś innego ?? i może ile może kosztowac naprawa??
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: sob sty 17, 2009 19:33
- Lokalizacja: kielce
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu, tylko jest osobnym paskiem tak jak pisałem pod alternatorem.
A tu masz ustawienie rozrządu twojego silnika.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=230549
A tu masz ustawienie rozrządu twojego silnika.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=230549
Ostatnio zmieniony sob kwie 04, 2009 22:31 przez roman58, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
master4789, zdejm alternator pod nim zobaczysz pompę. Wyciek pewnie jest z pompy, ale nie koniecznie, bo pompa jest uszczelniona do bloku oringiem, też potrafi paść po tylu latach, miałem niedwno to samo, ciekło. Kupiłem nową pompę ale przy zmianie okazało się że właśnie ten oring pod pompą nie trzyma.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Oring pomiedzy blokiem silnika a pompą może nie trzymać. Tam nieraz robią się takie wżery i nowy oring też może nie trzymać. Trzeba jednak wymienić oring ewentualne wżery uszczelnić silikonem specjalnym którego można używać zamiast uszczelek o odporności termicznej do 350 stopni.
Jeśli to jednak nie oring to może być wyciek z pompy. Składa się ona z dwóch części skręcanych razem. Może trzeba wymienić uszczelkę pomiedzy połówkami lub jeśli cieknie z okolicy łożyska pompy to niestety pompa do wymiany. Nową kup jakąś dobrą np SKF będziesz miał spokój na 100tys km
Jeśli to jednak nie oring to może być wyciek z pompy. Składa się ona z dwóch części skręcanych razem. Może trzeba wymienić uszczelkę pomiedzy połówkami lub jeśli cieknie z okolicy łożyska pompy to niestety pompa do wymiany. Nową kup jakąś dobrą np SKF będziesz miał spokój na 100tys km
Tomek Dx
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
bardzo słusznie, podobne robią się pod cieknącymi króćcami głowicy. Ja to wypełniam klejem dwuskładnikowym i szlifuję, z silkonem mam złe doświadczenia, zawsze w końcu puszcza jaki by nie był wcześnej czy później puściTomek_Dx pisze:Tam nieraz robią się takie wżery i nowy oring też może nie trzym
Ostatnio zmieniony sob kwie 04, 2009 23:38 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: sob sty 17, 2009 19:33
- Lokalizacja: kielce
ok spróbuje to rozkręcić w najbliższym czasie którego mam ostatnio mało niestety wiec możliwe że i u mechanika go zostawięi przy okazji rozrząd wymienie. jak sie wyjaśni o co chodziło dam znac
[ Dodano: 07 Kwi 2009 20:05 ]
mam pytanie bo alternator jest przymocowany do silnika na takim mocowaniu. i mam pytanie czy do tego samego mocowania jest przyczepiona pompa wody. ponieważ kiedys jak wyciągałem alternator i chciałem odkrecić to mocowanie to chyba pojawiła się woda. czy to normalne?? i czemu skoro pompa wody nie jest połączona z rozrządem to chcieli mi ją wymieniąć przy wymianie paska rozrządu? czy żeby wymienić pompe trzeba rozkręcać rozrząd??
\
[ Dodano: 07 Kwi 2009 20:08 ]
Paweł Marek
czy tym klejem dwuskładnikowym może być poxilina??
[ Dodano: 07 Kwi 2009 20:05 ]
mam pytanie bo alternator jest przymocowany do silnika na takim mocowaniu. i mam pytanie czy do tego samego mocowania jest przyczepiona pompa wody. ponieważ kiedys jak wyciągałem alternator i chciałem odkrecić to mocowanie to chyba pojawiła się woda. czy to normalne?? i czemu skoro pompa wody nie jest połączona z rozrządem to chcieli mi ją wymieniąć przy wymianie paska rozrządu? czy żeby wymienić pompe trzeba rozkręcać rozrząd??
\
[ Dodano: 07 Kwi 2009 20:08 ]
Paweł Marek
czy tym klejem dwuskładnikowym może być poxilina??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 276 gości