Adaptacja nowej przepustnicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Adaptacja nowej przepustnicy
Witam. Justro mojemu koledze bede przeprowadzal adaptacje przepustnicy w jego golfie MK3. Przepustnica jest nowa, powiem szczerze ze nigdy tego nie robilem. Posiadam Vaga i oprogramowanie VAG-Com 3.11. Panowie prosze podrzucie jakim opisem jak to ugryzc? Pozdrawiam Jocker01
- yank
- Gadatliwa bestia
- Posty: 613
- Rejestracja: śr lut 15, 2006 09:25
- Lokalizacja: Zebrzydów/Świdnica
- Kontakt:
z tego co sie orientuje to silnik po odpaleniu powinien chodzić aż do zagrzania tj. uruchomienia sie wentylatora, bez żadnej ingerencji twojej, żadnego naciskania gazu, tzw. target zero odpalasz i czekasz aż silnik sie rozgrzeje, komputer ustawi sam wszystkie dane które ma zapisane.... wiem że ten temat był opisany na forum passata,sprawdź sobie
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: wt gru 16, 2008 00:27
- Lokalizacja: w-wa/Maków Mazowiecki
- Kontakt:
ja tak u siebie zrobiłem i jest dobrze :green_fuck:yank pisze:z tego co sie orientuje to silnik po odpaleniu powinien chodzić aż do zagrzania tj. uruchomienia sie wentylatora, bez żadnej ingerencji twojej, żadnego naciskania gazu, tzw. target zero odpalasz i czekasz aż silnik sie rozgrzeje, komputer ustawi sam wszystkie dane które ma zapisane.... wiem że ten temat był opisany na forum passata,sprawdź sobie
Ibi 0-100km/h ABF
http://youtu.be/32MQnlPlRL0
http://youtu.be/32MQnlPlRL0
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Silnik na wielopunkcie powinien miec przeprowadzona adaptację.
Oto wyciąg z artykułu jak należy to robic:
ADAPTACJA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY
Poniżej opisano sposób przeprowadzenia adaptacji nastawnika przepustnicy.
Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:
► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.
► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
► Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
► W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.6 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
Oto wyciąg z artykułu jak należy to robic:
ADAPTACJA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY
Poniżej opisano sposób przeprowadzenia adaptacji nastawnika przepustnicy.
Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:
► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.
► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
► Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
► W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.6 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
dzikuje Panowie. dzis zalozylismy nowa przepustnice. Adaptacja nie zakonczyla sie niestety rezultatem OK
slychac bylo ze cos sie dzieje ale nie pojawilo sie zadne okienko z napisem adaptation in progress, badz cos w tym stylu jednak wartosc starej 27 zmieniala sie na 24. Slychac ciagly pisk z przepustnicy, ciszej jak na starej jednak wciaz slyszalny. Po jezdzie problej autko definitywnie pracuje lepiej. Jakies rady jak tego dokonac aby pojawilo sie wreszcie wymarzone OK?
Pozdrawiam Jocker01
slychac bylo ze cos sie dzieje ale nie pojawilo sie zadne okienko z napisem adaptation in progress, badz cos w tym stylu jednak wartosc starej 27 zmieniala sie na 24. Slychac ciagly pisk z przepustnicy, ciszej jak na starej jednak wciaz slyszalny. Po jezdzie problej autko definitywnie pracuje lepiej. Jakies rady jak tego dokonac aby pojawilo sie wreszcie wymarzone OK?
Pozdrawiam Jocker01
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
tylko jedna 100%rada - przegranie softu do ECU. Serwis lub dobry zakład elektromechaniczny. Po tej operacji wszystko musi byc ok. ECU prawdopodobnie nie może wykasować "wyuczonych wartości". To powoduje, że nie jest w stanie przeprowadzić adaptacji do wartości początkowych.
Aha bym zapomniał: taki objaw może dawać zbyt mocno naciągnięta linka gazu. Do adaptacji najlepiej ją zdjąć a później na maxa poluzowaną założyć.
Aha bym zapomniał: taki objaw może dawać zbyt mocno naciągnięta linka gazu. Do adaptacji najlepiej ją zdjąć a później na maxa poluzowaną założyć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 608 gości