O stukaniu w silniku po raz kolejny...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Hormon84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr mar 11, 2009 00:49
Lokalizacja: Podkarpacie

O stukaniu w silniku po raz kolejny...

Post autor: Hormon84 » czw kwie 02, 2009 11:29

Witam!

Wiem, że już kilka razy była poruszana podobna tematyka jednak nie znalazłem zadowalającej i konkretnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

Mianowicie mam mk4 z silnikiem 1.4 16V i od pewnego czasu (coś ok. miesiąca) zacząłem słyszeć nietypowe klekotanie dochodzące spod maski. Ujawnia się podczas obciążenia silnika tzn. przy nagłym dodaniu gazu w zakresie obrotów ok. 2000. Po rozpędzeniu auta klekotanie cichnie i pojawia się znowu gdy obroty wchodzą na ok. 3000. Ogólnie rzecz biorąc klekocze przy dodaniu gazu na każdym biegu do 2000 i ponad 3000 obr., nieważne czy jadę sam czy z pasażerami.

Proszę o radę i pomoc co dolega mojemu autku i jaki może być koszt naprawy???

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » czw kwie 02, 2009 11:34

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
tego typu stukanie?


Obrazek

Hormon84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr mar 11, 2009 00:49
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Hormon84 » czw kwie 02, 2009 11:42

Nie jest to "cykanie", to raczej takie głośniejsze klekotanie, dzwonienie.

"Cykanie" to jest faktycznie normalna rzecz w tym silniku po prawej stronie ale nie o to mi chodzi...

Proszę o pomoc



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » czw kwie 02, 2009 11:49

w poście jest plik audio do odsluchania i kolega chyba nie sprawdził :chytry:


Obrazek

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » czw kwie 02, 2009 11:51

a sprawdzałeś stan oleju?? Jeśli jest ok, to kiedy był ostatnio wymieniany, jeśli dawno to go wymień i zobaczysz czy będzie lepiej.


Obrazek

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw kwie 02, 2009 13:18

A czasem to nie przeguby? Jak tylko w czasie jazdy to spróbuj ruszyc na skreconych kołach na maks.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Hormon84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr mar 11, 2009 00:49
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Hormon84 » czw kwie 02, 2009 18:26

feniks79 odsłuchałem plik audio i może troszkę jest zbliżone to stukanie do mojego ale u mnie występuje podczas obciążenia silnika w trakcie jazdy i zaznaczam nie jest to typowe dla tego silnika "cykanie" tylko takie mocniejsze klekotanie. Pamiętam że jeszcze parę lat temu w polonezie:D jak się przygazowało nagle to silnik lubiał się przydławić i właśnie tak zaklekotał.

Lukasz_mk2 stan oleju sprawdzam systematycznie co jakiś czas, bo wiem że ten silnik lubi sobie łyknąć. Ostatnio faktycznie było już na min. jak dolałem, ale zawsze dolewam na czas, nigdy nie zaświeciła mi się kontrolka. Od ostatniej wymiany oleju nie minął jeszcze rok ale zrobiłem ponad 10 tys. więc też miałem zamiar wymienić po świętach i dlatego chciałbym się dowiedzieć co z tym stukaniem bo może od razu zostawię auto mechanikowi na dłużej.

Jacek75a czy przeguby mogą dawać takie klekotanie dochodzące z komory silnika podczas jazdy na wprost i tylko w określonym zakresie obrotów?

Nadal proszę o pomoc i rady...



Awatar użytkownika
pitero89
...
...
Posty: 418
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 21:33
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: pitero89 » czw kwie 02, 2009 18:31

moze to tulejki gumowe do drążka stabilizacyjnego,lub tulejki wachacza przednie od strony kierowcy A skąd dochodzi ten stuk mozesz okreslic mniejwiecej z której strony?


Obrazek
Jest Seat Toledo II 2.3 V5 AGZ NOTCH
Był Mk3 Colour Concept YellowEdition

Hormon84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr mar 11, 2009 00:49
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Hormon84 » czw kwie 02, 2009 18:56

pitero89 ciężko tak jednoznacznie określić skąd dochodzi to klekotanie bo wspominałem że słychać tylko podczas jazdy i przy ok 2000 oraz 3000 obr. więc ciężko mi jechać z wystawioną głową i nasłuchiwać z zewnątrz, nawet pasażer niewiele by usłyszał w taki sposób. Podczas postoju na biegu jałowym nic nie stuka.

Ogólnie podczas jazdy ja słyszę to klekotanie przed sobą czyli pod maską, centralnie, może troszkę tak jakby od spodu silnika... Ale jak już mówiłem ciężko jest tak jednoznacznie określić:(



Awatar użytkownika
pitero89
...
...
Posty: 418
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 21:33
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: pitero89 » czw kwie 02, 2009 19:04

ja mam tez cos podobnego ze jak jade i zdejme noge z gazu lub dodam to jest taki stuk z pod silnika ale ja to słysze ze to od mojej strony ... niby miala to byc poduszka skrzyni ale wymieniłem i dalej to samo wiec tak jak napisałem podejzewam ze moze to byc to lub tak jak koledzy napisali ze to przeguby


Obrazek
Jest Seat Toledo II 2.3 V5 AGZ NOTCH
Był Mk3 Colour Concept YellowEdition

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw kwie 02, 2009 19:13

Wykonaj test o którym pisałem to się dowiesz czy to przegub nie ma prostszego testu. Koła na parkingu maks w prawo i rura, potem w lewo i rura. Jak terkocze to przegub. Przegub stuka na początku podczas obciążenia.
Jaką masz skrzynie? Ile przebiegu?


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Hormon84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr mar 11, 2009 00:49
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Hormon84 » czw kwie 02, 2009 23:03

W takim razie sprawdzę jutro dokładnie te przeguby. Szczerze mówiąc to nawet chciałbym żeby to były one bo na pewno mniejszy koszt niż naprawa silnika (odpukać) :(

Skrzynie mam manualną, przebieg 174 tys.

Jutro dam znać jak wypadł test...



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pt kwie 03, 2009 08:42

pytam o oznaczenie literowe skrzyni, tak, jak silnika np. ERT, DUU, DUW itd.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Hormon84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr mar 11, 2009 00:49
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Hormon84 » pt kwie 03, 2009 09:09

A gdzie znajdę to oznaczenie? Bo silnik mam AXP...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 259 gości