Niskie obroty silnika na biegu jałowym

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Niskie obroty silnika na biegu jałowym

Post autor: micky » pt gru 30, 2005 10:10

Witam! Mam problem ze swoim MK2. Mam w nim silnik na gaźniku. Pojemność 1.3 55KM, 4 biegi. Rocznik 1989. Gdy zostawię silnik na biegu jałowym (niekoniecznie zimny) obroty maleją do 800 czasem nawet 550-600 rpm. Próbowałem podnieść obroty śrubą wolnych obrotów, ale to nic nie dało. Pomóżcie.



Awatar użytkownika
dEDOs22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 22:40
Lokalizacja: _BIaŁYSTOk_
Kontakt:

Post autor: dEDOs22 » pt gru 30, 2005 12:18

jak masz golfa zagazowanego to jest to normalne na gazie że obroty sie wachaja na biegu jałowym u mnie jest tak samo :)



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pt gru 30, 2005 14:02

dEDOs22 pisze:jak masz golfa zagazowanego to jest to normalne na gazie że obroty sie wachaja na biegu jałowym u mnie jest tak samo :)
Mój Golfik nie ma instalacji gazowej.



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

problem

Post autor: dominik7 » pt gru 30, 2005 14:52

sprawdz swiece i przewody.Mozesz tez zobaczyc filtr paliwa ale w to watpie.



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » pt gru 30, 2005 17:38

Moze gdzies dostawac lewego powietrza, np na osi przepustnicy, lub ktorasz uszczelka albo jakies podcisnienie jes nieszczelne albo spadlo



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pt gru 30, 2005 18:41

Bondas pisze:Moze gdzies dostawac lewego powietrza, np na osi przepustnicy, lub ktorasz uszczelka albo jakies podcisnienie jes nieszczelne albo spadlo
Mogę sprawdzić.

Ogólnie w czasie jazdy to mi nie przeszkadza. Nie odczuwam też żadnego spadku mocy itp. Tylko jak np stoję na światłach to denerwuje mnie, że albo na chwilę spadnie z obrotów do 600 i wróci na 900 (tylko na momencik) lub trzyma na 600 częściej 700 i nieprzyjemnie drży tapicerka i inne. Wtedy ręcznie trzymam go na gazie i jest ok.



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » pt gru 30, 2005 18:53

a ustaw obroty na 1000- 1100 i tak pojezdzij zobaczysz czy obroty beda plywaly

ale napewno nie bedzie drgan

im wyszsze obroty tym mniej silnik szarpie - choc te szarpania to wynik zuzycia silnika naj prawdopodobnie



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pt gru 30, 2005 23:55

Bondas pisze:a ustaw obroty na 1000- 1100 i tak pojezdzij zobaczysz czy obroty beda plywaly

ale napewno nie bedzie drgan

im wyszsze obroty tym mniej silnik szarpie - choc te szarpania to wynik zuzycia silnika naj prawdopodobnie
Kiedy ja już ustawiałem obroty śrubą wolnych obrotów na mniej więcej 1000 rpm i dalej dzieje się tak jak opisałem. Oczywiście ustawiałem na dobrze rozgrzanym silniku, ale to nie przyniosło żadnych efektów. Choć na początku wydawało mi się, że jest już OK. Po tym jak ustawiłem na 1000 rpm pojeździłem jeszcze tego dnia, odstawiłem do garażu i na tym zakończyłem. Ale następnego dnia już było to samo. Dlatego piszę, bo nie wiem co dalej. Słyszałem też o pływakach w gaźniku, ale to nie dzieje się gdy zwalniam przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. To dzieje się jak stoję, na luzie... zdejmuję nogę z gazu i spadają obroty silnika jak napisałem już w paru postach wcześniej.



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » sob gru 31, 2005 00:20

no a jak u ciebie z kablami swiecami i kopulka i palcem rozdzielacza ???



Stroosiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 20:49
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Stroosiu » sob gru 31, 2005 01:32

A może wypadałoby przeczyścić gaźnik, albo sprawdzić stan membran biegu jałowego i średnich obciążeń - o ile takie tam są :) Ale wcześniej jak koledzy piszą - elektryka, bo łatwiej dostępne :pub:



Awatar użytkownika
mnich
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: wt lis 30, 2004 22:14
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: mnich » sob gru 31, 2005 01:44

ja mysle ze to kopulka z palcem, ewentualnie kable albo stabilizator begu jalowego o ile tam takie cos masz



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » sob gru 31, 2005 19:32

Stroosiu pisze:A może wypadałoby przeczyścić gaźnik, albo sprawdzić stan membran biegu jałowego i średnich obciążeń - o ile takie tam są :) Ale wcześniej jak koledzy piszą - elektryka, bo łatwiej dostępne :pub:
Dzięki zobaczę... Ale teraz nie jestem w domu i muszę odkopać swój samochodzik! Głupia zima.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 369 gości