Silnik przygasa podczas skręcania kół

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ganzer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:59
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Silnik przygasa podczas skręcania kół

Post autor: ganzer » czw kwie 02, 2009 11:36

Witam.

jestem po wymianie pompy wspom. (nowa) i gdy na postoju skręcam kołami to mi obr. spadają a gdy dojde do max. skrętu i przytrzymam na sek. to niemal gaśnie i wydaje odgłos jakby koło pasowe się wolniej kręciło niż pasek je napędzający.

Czy ktoś zna może przyczyne tego??

Występuje to najmocniej na ciepłym silniku jak mam ok. 900 obr.
jak jest zimny to przy ok. 1100 obr tylko lekko spadają obr. ma max. skręcie.

mam golfa III 1,8 ADZ

pozdr.
Ostatnio zmieniony czw kwie 02, 2009 11:38 przez ganzer, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » czw kwie 02, 2009 11:40

generalnie to na postoju podczas skręcania kołami, motor może troszke spadać z obrotów jest to normalne, ale jeżeli mówisz że prawie przygasa to jakaś wadliwa ta pompa chyba.


Obrazek

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » czw kwie 02, 2009 11:43

ganzer,
1 za mocno naciągnięty pasek
2 pompa na wykończeniu



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw kwie 02, 2009 11:45

Nie powinien gasnąć, nawet jeśliby pompa dawała b. duży opór wskutek awarii to silnik bez dodawnia gazu powinien dać rade. Więc uważam że jest to jakiś problem z silnikiem. Być moze nieprawidłowe ustawienie zapłonu, albo uszkodzenie lambdy, albo uszkodzenie TPS czy silniczka krokowego. Moze zacznij od kontroloi zapłonu, a następnie podpiecie do VAG


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ganzer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:59
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: ganzer » czw kwie 02, 2009 12:02

Lukasz_mk2 pisze:to jakaś wadliwa ta pompa chyba.
Lukasz_mk2 pisze:wadliwa ta pompa chyba.
pompe mam nową firmy Lauber (jedna z lepszych) na gwarancji
Paweł Marek pisze:Więc uważam że jest to jakiś problem z silnikiem
na wcześniejszej pompie nie miałem takich problemów



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw kwie 02, 2009 12:07

bo starą miałeś już wyeksploatowaną i silnik nie musiał wkładać tyle mocy , nową masz dobrą i do zrobienia ciśnienia silnik musi sie wysilić , każde urządzenie obciąża silnik , alternator , kompresor klimy



ganzer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:59
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: ganzer » czw kwie 02, 2009 13:04

miś fazi pisze:bo starą miałeś już wyeksploatowaną i silnik nie musiał wkładać tyle mocy , nową masz dobrą i do zrobienia ciśnienia silnik musi sie wysilić , każde urządzenie obciąża silnik , alternator , kompresor klimy
A nie da się coś zrobić przy silniku żeby mi tak nie przygasał,moge dać troche pasek poluźnić??



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw kwie 02, 2009 13:07

to będzie piszczał przy skręcie , ale tak w ogóle , to silnik Ci dobrze chodzi , nie jest mułowaty , albo Twoim zdaniem troszke za słaby

[ Dodano: 02 Kwi 2009 13:10 ]
a wspomaganie Ci dobrze działa , bo może masz zapchany przelew w maglownicy , i dla tego pompa dostaje duży opór , i silnik nie wydala

[ Dodano: 02 Kwi 2009 13:12 ]
ile masz obrotów silnika na wolnych , 900 - 950 ?



ganzer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:59
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: ganzer » czw kwie 02, 2009 14:12

Silnik nie jest mułowaty, chodzi bardzo dobrze (tylko na gazie mam problemy z elastycznością jak położe noge na gazie - ale to kwestia regulacji)

wspomaganie chodzi dobrze ,ciutke lepiej niż na starej pompie
wężyki dałem do regeneracji (nowe gumy, zbyt mocne zagięcia na zakrętach pospawane na łagodniejsze żeby poprawić przepływ)

obroty coś koło tego 900-950
Ostatnio zmieniony czw kwie 02, 2009 14:17 przez ganzer, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw kwie 02, 2009 14:31

wiesz co , zostaw to na razie tak jak jest , może pompa sie dotrze , i będzie ok



ganzer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:59
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: ganzer » czw kwie 02, 2009 14:35

Mi też się tak wydaje,nowa pompa raczej nie powinna być walnieta.

Na razie zostawie albo jak mi mechanik poradzi delikatnie pasek popuścić to sprubuje

dzięki



kaszub7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw kwie 02, 2009 16:18
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: kaszub7 » czw kwie 02, 2009 16:29

witam, w moim aucie po remoncie silnika zmieniłem wszystkie paski oprócz paska na wspomaganiu. Na poczatku wszystko grało, ale po jakimś czasie przy skrecaniu na postoju obtoty min spadały i ruch kierwowica był cięzki. Postanowiłem zmienic pasek (był zużyty) i słabo naciągniety. Założyłem nowy i wspomaganie chodzi super.



ganzer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:59
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: ganzer » pt kwie 10, 2009 09:38

Witam.
Jest juz ok pompa się chyba dotarła albo silnik się do niej przyzwyczaił bo przestały mi obroty spadać.

Dzięki za pomoc.
pozdr.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 357 gości