sonda lambda

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pasiu23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 14:51
Lokalizacja: Jaworzno

sonda lambda

Post autor: pasiu23 » śr gru 21, 2005 23:54

Po podłączeniu silnika do komputera mechank zasugerował mi wymianę sondy lambda. Czy może mi ktoś wytłumaczyć co to jest, do czego to służy i ile ewentualnie kosztuje. Mam Golfa III 1.6 na benzynę. Z góry dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » czw gru 22, 2005 00:12




Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: maro » czw gru 22, 2005 13:01

pasiu23 pisze:Po podłączeniu silnika do komputera mechank zasugerował mi wymianę sondy lambda. Czy może mi ktoś wytłumaczyć co to jest, do czego to służy i ile ewentualnie kosztuje. Mam Golfa III 1.6 na benzynę. Z góry dzięki za pomoc.
Ile kosztuje to zalezy jaka chcesz kupic, taka orginalna z Boscha to kosztuje w granicach 320 - uniwersalna cztero przewodowa, i ok 390 adoptowana do konkretnego modelu tez cztero przewodowa, roznia sie tylko wtyczka, ja wymienialem i najpierw kupilem taka z allegro za 130 zł i pojechalem na warsztat okazalo sie ze zle pokazuje (wiecej pali) i musialem kupic taka za 320 z Boscha, moim zdaniem to takich czesci jak czujniki itp warto kupowac tylko orginalne.


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

pasiu23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 14:51
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: pasiu23 » czw gru 29, 2005 22:12

Teraz jeżdżę z odłączoną wtyczką sondy. Czym to może skutkować, oprócz większego spalania? Jakiej firmy sondę polecacie (Bosh, Siemens, NGK), bo nie mam przekonania do tanich zamienników z allegro. Wreszcie, czy po wymianie sondy trzeba kasować jakieś błędy? Nie wiem, czy ten fakt ma znaczenie, ale mam kata pustego w środku (rozsypał się i go wyrzuciłem). VW Golf III, 1.6 benzyna. Dzięki!



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » czw gru 29, 2005 23:32

pasiu23 pisze:Teraz jeżdżę z odłączoną wtyczką sondy. Czym to może skutkować, oprócz większego spalania?
Jesli bedziesz jezdzil dlugo z padnieta sonda nie dziw sie ze silnik moze zaczac Ci dziwnie chodzic nie bedzie chcial przyspieszac itp. Ja mialem tak u siebie.
pasiu23 pisze:Jakiej firmy sondę polecacie (Bosh, Siemens, NGK), bo nie mam przekonania do tanich zamienników z allegro.
Ja kupilem uniwersalny zamiennik Boscha z allegro za 80 zl pojezdzilem rok i teraz znowu mi padla. Znowu kupilem zamiennik ale jak mi szybko padnie to chyba kupie oryginal.
pasiu23 pisze:Wreszcie, czy po wymianie sondy trzeba kasować jakieś błędy? Nie wiem, czy ten fakt ma znaczenie, ale mam kata pustego w środku (rozsypał się i go wyrzuciłem). VW Golf III, 1.6 benzyna. Dzięki!
Po wymianie powinienes albo resetnac kompa albo podjechac na VAGa zeby Ci skasowali bledy glownie blad sondy lambda.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
maro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 501
Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Kontakt:

Post autor: maro » czw gru 29, 2005 23:33

pasiu23 pisze:Teraz jeżdżę z odłączoną wtyczką sondy. Czym to może skutkować, oprócz większego spalania? Jakiej firmy sondę polecacie (Bosh, Siemens, NGK), bo nie mam przekonania do tanich zamienników z allegro. Wreszcie, czy po wymianie sondy trzeba kasować jakieś błędy? Nie wiem, czy ten fakt ma znaczenie, ale mam kata pustego w środku (rozsypał się i go wyrzuciłem). VW Golf III, 1.6 benzyna. Dzięki!
Jesli nie masz kata to nic sie nie stanie oprocz tego wiekszego spalania, co do sondy to polecam Boscha, a po wymianie sondy warto zrobic reset kompa (odlaczyc plus i minus od akumulatora na pare minut)


Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966

Awatar użytkownika
imp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:31
Lokalizacja: mysłovwice/glivwice
Kontakt:

Post autor: imp » pt gru 30, 2005 23:56

to tak sie resetuje kompa ..odłączając od akumulatora + i - ??? hmmm..


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53310&postdays=0&postorder=asc&start=0]my ex mk3 GTI 20 jahre by ABF[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]

6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » sob gru 31, 2005 00:17

no na to wyglada :grin:

ja dotatkowo po zdjeciu podlaczam do klem zarowke - jako opornik zeby bylo szybciej :grin:



pasiu23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 14:51
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: pasiu23 » ndz sty 29, 2006 22:25

Wymieniłem sondę na Bosha i jest już ok. Jeżeli komuś w trakcie jazdy silnik zaczyna dusić się i gasnąć to przyczyną może być właśnie uszkodzona sonda lambda, tak jak w moim przypadku.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 214 gości