Problem z ładowaniem akumulatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

slawekm65

Problem z ładowaniem akumulatora

Post autor: slawekm65 » pt gru 30, 2005 21:07

Mam problem z poprawnym ładowaniem akumulatora. W stanie jałowym, bez obciążenia mam napiecie na akumulatorze 13.8V. Niby jest ok. Jak zwiększam obroty silnika napięcie zamiast rosnąć spada o jakieś 0,5V. Przy zapalonych światłach podobnie, tylko o ok. 0.5V mniej. wymieniłem alternator i to samo. Mam wrażenie, że problem nie leży w alternatorze tylko gdzieś indziej. Dałem nawet akumulator do spawdzenia (ma ok 1,5 roku i jest na gwarancji) i testy wykazały stopień zużycia na 15%.
Nie mam pojęcia co z tym zrobić.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 30, 2005 21:19

Dziwne. Wymieniając alternator zmieniłeś też regulator napięcia i masz pewność że jest sprawny? Może w obu alternatorach jest zepsuty albo szczotki do wymiany? Bo gdzieżby ci tak zżerało prąd, musiałoby sie coś chyba raczej przepalić niż wziąć tyle prądu żeby taki duży był spadek napięcia.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » pt gru 30, 2005 21:41

Dokladnie to wypada ze regulator napiecia ale jak wymieniles i tak samo to dziwne, a nie masz jeszcze kogos z takim samy reg. zeby na szygko podmienic



Awatar użytkownika
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia

Post autor: JAFO » pt gru 30, 2005 22:12

Na dobry wieczór popraw wszystkie połączenia (rozkręć, wyczyść, przesmaruj i dobrze skręć) akumulator-alternator, akumulator-masa, alternator(silnik)-masa (chociaż w tym przypadku powinno być dobrze, bo silnik kręci), oraz przewód kontrolki ładowania.
Zmierz napięcie na alternatorze i na akumulatorze, albo lepiej -podłącz woltomierz między grubym przewodem na alternatorzea zaciskiem (+) akumulatora a wtedy powiesz nam, jaki jest spadek napięcia (co wskaże woltomierz), bo jeśli jest mały , to wtedy zaczyna się inwestycja w naprawę.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości