Urwana śruba prowadnicy zacisku
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Widzę, że dyskusja się rozwija
Moja śruba niestety(a może to dobrze) ukręciła się przy jarzmie i dlatego pomysły z rozwiercaniem, jak by się urwała przy łbie doszło by o wiele więcej pomysłów na wykręcenie jej.
Zacisk VWII ma otwory w jarzmie na wylot, a przynajmniej wczoraj je tam widziałem - więc kręcąc w prawo z drugiej strony śruba się wykręca.pusty pisze:niby gdzie Ci się wykręci, jak jarzmo zacisku nie ma otworu przelotowego......tympy mechanik pisze:patrząc od strony wkrecania bedzie sie wykrecac widzisz ty tez sie sporo dowiesz na forum
Moja śruba niestety(a może to dobrze) ukręciła się przy jarzmie i dlatego pomysły z rozwiercaniem, jak by się urwała przy łbie doszło by o wiele więcej pomysłów na wykręcenie jej.
Ostatnio zmieniony śr kwie 01, 2009 14:58 przez ceasar, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline
VW Golf MK1 Carbio
VW Golf MK1 Carbio
czemu nie kupisz sobie dobrego wykrętaka ? ma to wygląd korkociąga i bardzo fajnie się tym wykręca po nawierceniu otworka w urwanej śrubie , tylko wykrętaki kup firmowe !
[ Dodano: 01 Kwi 2009 15:53 ]
tu mechanik miał racje , ale mnożysz przez 7 , np. chcesz gwintować gwintownikiem M6 , to mnożysz 6x7 i wychodzi Ci 42 , czyli wiertło 4,2 , ale to tylko do rozmiaru M10
[ Dodano: 01 Kwi 2009 15:53 ]
Lipek81 pisze:Slusarzem nie jestem, ale kiedyś słyszałem od jednego śluzarza właśnie, że zasada jst taka, że mnożysz średnicę śruby przez 0,8 i wtedy masz średnicę otworu jaki wywiercić na śrubę. Czyli np. masz śrubę M10, to otwór wiercisz M8 i go gwintujesz. Dobrze jest nie zaczynać od razu końcowym wiertłem, tylko najpierw wywiercić sobie otwór np. 5 i go nagwintować, potem 5,5, dalej 6 itp. Po każdym wierceniu nagwintować. Osłabiasz tym samym starą śrubę i potem powstają pęknięcia między gwintem zewnętrznym śruby, a tym wewnętrznym , który Ty robisz. Dzieki temu powoli - ale skutecznie można usunąć śrubę, nie niszcząć oryginalnego gwintu w otworze.
Widziałem, jak właśnie ów ślusarz usuwał mi urwaną śrubę od czopa osi i tak to robił włsnie - efekt znakomity - gwint w otworze nienaruszony.
Trzymając się tej zasady 0,8 wychodzi że ostatnie wiertło powinno być 6,4mm.
tu mechanik miał racje , ale mnożysz przez 7 , np. chcesz gwintować gwintownikiem M6 , to mnożysz 6x7 i wychodzi Ci 42 , czyli wiertło 4,2 , ale to tylko do rozmiaru M10
Ostatnio zmieniony śr kwie 01, 2009 15:54 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
eeehhh rece opadywuja!! czlowieku , szklana kula mi mowsi ze dziury sa , a nawet sa na wylot ! widziales kiedys zwrotnice wogole? czy tylko ksiazki masz przed soba ?? miales ja w rece? chron nas Boze przed takimi szpecami .pusty pisze:niby gdzie Ci się wykręci, jak jarzmo zacisku nie ma otworu przelotowego......
w tym zoltym opakowaniu masz wiertla lewoskretne :D:D:D::D:D:D:D:D::D:D sie nazywaja wykrętaki:
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
o takie właśnie mi chodzi , jak są dobre jakościowo to się wykręca fajnie , tylko nic na siłe , bo jak to urwie to do widzenia
[ Dodano: 01 Kwi 2009 16:23 ]
a tak na marginesie panowie , to są , albo raczej były wiertła lewoskrętne , były one do tokarek , albo do starych stołowych wiertarek , jeszcze na korbe , nie elektryczne , sam takimi wierciłem
[ Dodano: 01 Kwi 2009 16:23 ]
a tak na marginesie panowie , to są , albo raczej były wiertła lewoskrętne , były one do tokarek , albo do starych stołowych wiertarek , jeszcze na korbe , nie elektryczne , sam takimi wierciłem
- pusty
- Użytkownik
- Posty: 430
- Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
- Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
- Kontakt:
ja mówiłem o wiertłach nie o wykrętakach... a tak one wyglądają
co do otworów w zacisku miałem inny zacisk na mysli,,,,, sorki
co do otworów w zacisku miałem inny zacisk na mysli,,,,, sorki
Ostatnio zmieniony śr kwie 01, 2009 17:31 przez pusty, łącznie zmieniany 1 raz.
4 x 4-- 4 FUN, 4 PROTECTION, 4 SWANK....
STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102
STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102
- pusty
- Użytkownik
- Posty: 430
- Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
- Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
- Kontakt:
zwrotnice to prawie na codzień widze, więc nie musisz z takimi tekstami wyjeżdżać.....guti pisze:widziales kiedys zwrotnice wogole? czy tylko ksiazki masz przed soba ??
4 x 4-- 4 FUN, 4 PROTECTION, 4 SWANK....
STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102
STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102
- tympy mechanik
- Forum Master
- Posty: 1001
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
- Lokalizacja: ERA
- Kontakt:
- pusty
- Użytkownik
- Posty: 430
- Rejestracja: pt sie 25, 2006 23:31
- Lokalizacja: Kutno / Łódź i na odwrót
- Kontakt:
JUŻ PISAŁEM ŻE MYSLAŁEM O INNYM ZACISKU. GDZIE JARZMO PRZYKRĘCANE JEST DO ZWROTNICY, A NIE ŻE JEST TO JEDNYM ELEMENTEM, ALE NIE WAŻNE....guti pisze:no jakbys widzial codziennie zwrotnice, to wiedzialbys o dziurach:)
4 x 4-- 4 FUN, 4 PROTECTION, 4 SWANK....
STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102
STR. 6->wykres, 10->fmic, 11->cięty zderzak, 13->nowe TURBO
a wszystko jest tutaj ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=226102
- tympy mechanik
- Forum Master
- Posty: 1001
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
- Lokalizacja: ERA
- Kontakt:
Witam ponownie.
Jasne, że po problemie już pisałem wystarczyło rozwiercić popukać małym przecinakiem i udało się wykręcić ale już o tym pisałem wczoraj, ale byliście tak zajęci sprzeczkami, że nie zauważyliście he he
Auto jeździ przyśpiesza i co najważniejsze hamuje.
Jeszcze raz wielkie dzięki.
Jasne, że po problemie już pisałem wystarczyło rozwiercić popukać małym przecinakiem i udało się wykręcić ale już o tym pisałem wczoraj, ale byliście tak zajęci sprzeczkami, że nie zauważyliście he he
Auto jeździ przyśpiesza i co najważniejsze hamuje.
Jeszcze raz wielkie dzięki.
VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline
VW Golf MK1 Carbio
VW Golf MK1 Carbio
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 404 gości