Znow padla zarowka w swiatlach mijania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kropek83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lut 20, 2009 00:38
Lokalizacja: Wrocław

Znow padla zarowka w swiatlach mijania

Post autor: kropek83 » wt mar 31, 2009 21:31

Witam.

Jakies 2 mieisace temu zmieniałem żarówke od strony posazera w światłach mijania.
Dzisiaj patrze i znowu ta sama żarówka jest przepalona.
Pytanie czy to możliwe ze przytrafiła sie felerna żarówka czy moze cos poważniejszego??
Dodam ze w czasie 2 miesiacy rowniez zmienilem zarówke po stroanie kierwocy bo sie przypalila ale to myslem ze poprstu byly juz stare a golfika kupilem jakies 4 mieisace temu.
Ostatnio zmieniony wt mar 31, 2009 21:45 przez kropek83, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
artur1902
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob mar 08, 2008 19:28
Lokalizacja: RJS

Post autor: artur1902 » wt mar 31, 2009 21:39

raczej przypadek ale zawsze mozesz sprawdzic napiecie ładowania. kup jakies lepsze zarówki


Old volkswagen's never die...

Awatar użytkownika
PawełekK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 22:06
Lokalizacja: KRA
Kontakt:

Post autor: PawełekK » wt mar 31, 2009 21:40

Jakiej firmy kupiłeś żarówki? Czy dotykałeś ją gołymi rękami? To nic groźnego przecież napięcie w instalacji nie jest większe niż 15V więc żarówka nie pali się z powodu zadużego napięcia



Awatar użytkownika
artur1902
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob mar 08, 2008 19:28
Lokalizacja: RJS

Post autor: artur1902 » wt mar 31, 2009 21:46

zarówki są wrażliwe na podwyzszone napieci. wiadomo ze 2V róznicy nie powoduje niczego złego.


Old volkswagen's never die...

kropek83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lut 20, 2009 00:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kropek83 » wt mar 31, 2009 21:47

żarówki kupowalem na orlenie jakies za 25 zl czy cos takiego firmy nie apmietam.
Oczywisice podczas zakladanie nie dotykałem palcami bo wiedziałem ze jak sie ja dotkie to mozez byc do wyzucenia.
Sadzisz ze to moze przez firme|??

[ Dodano: 31 Mar 2009 21:53 ]
a jak moge sprawdzic te napiecie ładowania??



Zbyszek56
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr mar 12, 2008 11:32
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Zbyszek56 » śr kwie 01, 2009 08:32

Miernik w rękę i pomierz napięcie na akumulatorze przy uruchomionym silniku.
Powinno być około 14V (nie więcej niż 14,5V).
Oczywiście wychodzę z złożenia że masz miernik lub możesz go pożyczyć na chwilę.
Pomiar powinno się wykonać po około 10min pracy silnika aby alternator się
rozgrzał (w moim golfie napięcie wynosi 14,28V).


Był GOLF IV ASZ jest GOLF VI 1,4 TSI 122KM

Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Post autor: adpap » śr kwie 01, 2009 08:44

a nie masz czasem luznej lampy? polamane zaczepy, itp?

najgorsze co moze spotkac zarowke to drgania i wstrzasy na "goraco" gdy zarnik jest rozgrzany... bardzo sie wtedy wyciaga i przeweza co powoduje szybkie przepalenie...



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » śr kwie 01, 2009 12:52

ewentualnie, klosze Ci nie parują? Może masz nieszczelną lampę?
chociaż obstawiam na kiepskiej jakości żarówkę z CPNu


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » śr kwie 01, 2009 16:12

No i podstawowa zasada: żarówki wymienia się parami. Później wielkie zdziwienie że się przepalają... :bajer:


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 401 gości