cos halasuje/stuka podczas przyspieszania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

cos halasuje/stuka podczas przyspieszania

Post autor: chase1 » śr mar 18, 2009 16:44

we wtorek pojechalem do pracy, wrocilem. i bylo wszystko ok.
wieczorem chcialem gdzies jechac i... zaczelo sie.
samochod na poczatek nie chcial odpalic, pozniej jak juz odpalil nie trzymal obrotow, pare razy zgasl.
w koncu po paru chwilach odpalil i obroty nie spadaly wiec ruszylem i... po przejechaliu kilkuset metrow uslyszalem z pod maski coraz glosniejsze trzaskanie gdy na giegu dodawalem gazu (na luzie jest ok - wali tylko jak przyspieszam)
co to moze byc ?

zauwazlem tez ze troche trzesie sie buda.

podjechalem na chwile do mechanika i po kilkunastu minutach sluchania i przejazdzki uznal ze warto by bylo zdjac glowice i zobaczyc w jakim stanie sa zawory.

odrazu mowie -
- silnik do wczorajszego wieczoru pracowal normalnie
- rozrzad nie przeskoczyl
- na postoju/na luzie pracuje "normalnie" - tj nie stuka, ale trzesie bardziej niz zwykle
- przy prubie przyspieszenia zaczyna coraz to glosniej klekotac
- moc jest mniejsza
- gasnie
- wydaje mi sie ze szybciej sie nagrzewa(ale moze to dlatego ze wreszcie swieci slonce)

- nie wiem tez jak sie ustosunkowac z ta awaria" do problemow z kontrolka oleju+bzeczykiem jakie mialem w zeszlym roku. w kazdym razie mechanik upiera sie ze to nie panewki, i ze wal (walek) jest caly - na poczatku mowil , ze moze jest pekniety i dlatego tylko podczas jazdy, ale pozniej zmienil zdanie


z gory dzieki za wszelkie sugestie


aha - silnik 1,6 abu, ok 240k km na lpg od ok 60k km


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » śr mar 18, 2009 17:50

Może na początek to pomierz kompresję na cylindrach. Przydałoby się zmierzyć też ciśnienie oleju i już czegoś konkretnego się dowiesz



Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

Post autor: J3L3N » śr mar 18, 2009 18:07

Niechce krakac ale wyglada na tloki lub szklanki.Zobacz o ile to mozliwe z kad wydobywa sie ten stukot jezeli z pod miski olejowej to szklanki.


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » śr mar 18, 2009 18:18

nic sie nie dowie...dzialem :)
cisnienie na cylindrach - 8 8 8,5 8
cisn. na pompie oleju.... nie pamietam - mierzylem z miesiac temu i bylo ok. z reszta czujniki by sie znowu odzywaly jak by bylo za niskie/wysokie a od jakiegos czasu jest cisza

[ Dodano: 18 Mar 2009 17:19 ]
mechanik jak obsluchiwal - powiedzial , ze raczej stuka na gorze , mnie tez sie tak wydaje (choc jest to bardzo ciezko ocenic, bo stuka tylko pod obciazeniem (podczas przyspieszania)
Ostatnio zmieniony śr mar 18, 2009 18:20 przez chase1, łącznie zmieniany 1 raz.


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

Awatar użytkownika
J3L3N
give it the gun
give it the gun
Posty: 989
Rejestracja: czw kwie 06, 2006 09:36
Lokalizacja: Lbk

Post autor: J3L3N » śr mar 18, 2009 18:28

Kolego a po odjeciu gazu dalej stuka? Jesli nie to na 99% tloki a jezeli dalej stuka to stawiam na popychacze zaworowe.


[size=117]
Samochód jest bogiem, Prędkość nałogiem,
Nitro zabawą, A tuning podstawą!
[/size]

chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » śr mar 18, 2009 18:48

stuka tylko jak dodaje gazu
ale... co tloki ?

[ Dodano: 18 Mar 2009 17:49 ]
natomiast w calym zakresie obrotow pracuje nierowno

czy mozliwe zeby ktorys popychacz sie zablokowal ?
moze to wlasnie tego wina

[ Dodano: 30 Mar 2009 22:30 ]
ok - wiec tak..
w sobote zostala zdjeta glowica - jedyne co wygladalo nie tak, to przerwana uszczelka pod glowica miedzy pierwszym a 2'gim tlokiem.
zawory wygladaja ok, kanaly takze

pytanie - czy to cale stukanie pod obciazeniem, problemy z odpalaniem, ... to moze byc wina tej uszczelki ?
Ostatnio zmieniony śr mar 18, 2009 20:15 przez chase1, łącznie zmieniany 2 razy.


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pn mar 30, 2009 22:42

a co z popychaczami? sprawdziles?
Ostatnio zmieniony pn mar 30, 2009 22:43 przez micky, łącznie zmieniany 1 raz.



chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » pn mar 30, 2009 23:11

niestety - nie amm pojecia jak. myslalem czy ich w sumie przy okazji zdejmowania glowicy nie wymienic - niestety nie chce zdejmowac walka bo jego ponowne zamontowanie juz ponoc nie jest takie proste i trzeba miec jakies specjalne narzedzia do pozniejszej regulacji ?


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem

Post autor: jgkurczak » wt mar 31, 2009 16:06

chase1 pisze:cisnienie na cylindrach - 8 8 8,5 8
Nie za niskie ciśnienie masz :shock: ?
Z tego co mi się zdaje to za niskie jest. Ja bym proponował coś z tym zrobić. Może Ci panewy stukają ?



chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » wt mar 31, 2009 19:24

cisnienie - no super wysokie nie jest, ale najwazniejsze ze rowne (o dziwo)
co do konkretow ... ciezko znaezc ile powinno wynosic - wg tej tabeli http://www.vwgolf.com.pl/index.php?opti ... &Itemid=41 9,3 , wiec moje 8 to niezly wynik
stukajace panewki to inny dzwiek i dobiega z dolu silnika a nie z gory...

tak czy inaczej - pogadalem z moim mechanikiem i ten jest pewny ze to wina tej uszczelki - bez obciazenia bylo ok, natomiast pod obciazeniem zamiast sprezac na jednym tloku nastepowal przeciek do 2'go i jego odbicie.
w piatek/sobote silnik bedzie skladany i zobaczymy

[ Dodano: 05 Kwi 2009 19:03 ]
ok - silnik zlozony, zaplon wyregulowany i.. musze powiedziec ze jezdzi jak powinien :)
operacja udana -winna uszczelka.
Ostatnio zmieniony wt mar 31, 2009 22:17 przez chase1, łącznie zmieniany 1 raz.


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 402 gości