Problemy z automatyczną skrzynią biegów.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problemy z automatyczną skrzynią biegów.
Witam,
to mój pierwszy post na szacownym forum, trochę poczytałem odnośnie skrzyń automatycznych, ale chciałbym prosić o poradę w niżej wymienionej kwestii.
Mianowicie dwa tygodnie temu odebrałem dla narzeczonej Golfika II z 1987 roku z silnikiem RP + inst. LPG i automatyczną skrzynią biegów. Autko ogólnie jest w dość dobrym stanie, całość została oglądnięta przez mechanika i części do wymiany już czekają w garażu na wolny termin. Największym problemem jest temat postu, czyli skrzynia biegów:
- olej wycieka z niej wszystkimi możliwymi otworami
- gdy jest zimna trochę późno łapie bieg (parę sekund) po przejściu z P lub N na D, w związku z czym trochę szarpie przy ruszaniu
- czasami w trakcie postoju na przykład na światłach, pomimo brak zmian biegu na drążku sama przechodzi najprawdopodobniej w tryb N (na kilka sekund okresowo) gdyż po puszczeniu hamulca auto się nie toczy do przodu i nie czuć przenoszenia drgań na samochód, po chwili sama zaskakuje i można jechać
- czasami po dłuższym postoju, gdy auto jest zimne, przekręcanie kluczyka w stacyjce nie daje żadnego rezultatu, nie następuje zapłon, w ogóle nic się nie dzieje, trzeba wtedy przełączyć parę razy biegi na skrzyni i spróbować ponownie (za którymś razem odpala silnik)
Skontaktowałem się z dwoma warsztatami specjalizującymi się w skrzyniach biegów w okolicach Wrocławia, obydwa warsztaty po usłyszeniu że dość intensywnie cieknie ze skrzyni olej poinformowały mnie o konieczności całkowitej regeneracji skrzyni w cenie około 1500-2000zł (w tym 800zł netto robocizna).
Moje pytanie zasadnicze brzmi:
Czy zlecić u specjalisty całkowitą naprawę skrzyni we wspomnianej kwocie, czy też może spróbować dać ogłoszenie w dziale 'Kupię części' i poszukać używanej skrzyni od kogoś z forumowiczów... Czy istnieje szansa kupna sprawnej skrzyni za rozsądne pieniądze? Na allegro są do kupienia skrzynie automatyczne od MK2 1.8 w cenie 200-400zł, tylko skąd wiedzieć czy one sprawne? Z chęcią przeczytałbym co byście zrobili na moim miejscu.
Do Golfika (pomimo iż dla kobiety) zdążyłem już zapałać skrywanym uczuciem i chciałbym go w przyszłości odrestaurować na cacy, ale na stan obecny pragnę tylko naprawić elementy kluczowe dla bezpieczeństwa jazdy i żywotności elementów jak i całego auta.
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za wszelkie porady,
--
Michał
to mój pierwszy post na szacownym forum, trochę poczytałem odnośnie skrzyń automatycznych, ale chciałbym prosić o poradę w niżej wymienionej kwestii.
Mianowicie dwa tygodnie temu odebrałem dla narzeczonej Golfika II z 1987 roku z silnikiem RP + inst. LPG i automatyczną skrzynią biegów. Autko ogólnie jest w dość dobrym stanie, całość została oglądnięta przez mechanika i części do wymiany już czekają w garażu na wolny termin. Największym problemem jest temat postu, czyli skrzynia biegów:
- olej wycieka z niej wszystkimi możliwymi otworami
- gdy jest zimna trochę późno łapie bieg (parę sekund) po przejściu z P lub N na D, w związku z czym trochę szarpie przy ruszaniu
- czasami w trakcie postoju na przykład na światłach, pomimo brak zmian biegu na drążku sama przechodzi najprawdopodobniej w tryb N (na kilka sekund okresowo) gdyż po puszczeniu hamulca auto się nie toczy do przodu i nie czuć przenoszenia drgań na samochód, po chwili sama zaskakuje i można jechać
- czasami po dłuższym postoju, gdy auto jest zimne, przekręcanie kluczyka w stacyjce nie daje żadnego rezultatu, nie następuje zapłon, w ogóle nic się nie dzieje, trzeba wtedy przełączyć parę razy biegi na skrzyni i spróbować ponownie (za którymś razem odpala silnik)
Skontaktowałem się z dwoma warsztatami specjalizującymi się w skrzyniach biegów w okolicach Wrocławia, obydwa warsztaty po usłyszeniu że dość intensywnie cieknie ze skrzyni olej poinformowały mnie o konieczności całkowitej regeneracji skrzyni w cenie około 1500-2000zł (w tym 800zł netto robocizna).
Moje pytanie zasadnicze brzmi:
Czy zlecić u specjalisty całkowitą naprawę skrzyni we wspomnianej kwocie, czy też może spróbować dać ogłoszenie w dziale 'Kupię części' i poszukać używanej skrzyni od kogoś z forumowiczów... Czy istnieje szansa kupna sprawnej skrzyni za rozsądne pieniądze? Na allegro są do kupienia skrzynie automatyczne od MK2 1.8 w cenie 200-400zł, tylko skąd wiedzieć czy one sprawne? Z chęcią przeczytałbym co byście zrobili na moim miejscu.
Do Golfika (pomimo iż dla kobiety) zdążyłem już zapałać skrywanym uczuciem i chciałbym go w przyszłości odrestaurować na cacy, ale na stan obecny pragnę tylko naprawić elementy kluczowe dla bezpieczeństwa jazdy i żywotności elementów jak i całego auta.
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za wszelkie porady,
--
Michał
skrzynia automat
Wbrew opiniom, skrzynie automat do MKII łatwo zdobyć.
Moja zapasową (na wszelki wypadek) mam w garażu u kuzyna - koszt jaki mnie bedzie czekał, gdy to na czym jeżdzę się spsuje to 250 zł za skrzynię.
Sam sobie ja wsadzę, choć nigdy tego nie robiłem.
Z tego, co sie orientowałem, to skrzynie takie chodzą w okolicach 300 zł za SPRAWNĄ.
Regenerowac w "autoryzowanym" warsztacie się po prostu nie opłaca.
Moja zapasową (na wszelki wypadek) mam w garażu u kuzyna - koszt jaki mnie bedzie czekał, gdy to na czym jeżdzę się spsuje to 250 zł za skrzynię.
Sam sobie ja wsadzę, choć nigdy tego nie robiłem.
Z tego, co sie orientowałem, to skrzynie takie chodzą w okolicach 300 zł za SPRAWNĄ.
Regenerowac w "autoryzowanym" warsztacie się po prostu nie opłaca.
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 895
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
no nie jest aż tak trudne:) a i spalanie spadnieLukasz_mk2 pisze:jeśli chodzi o przerobienie na manuala to to nie jest takie proste - i napewno nie jest opłacalne ja bym szukał jakiejś używki. No chyba że naprawde auto bedzie u ciebie miało dożywocie to znalazł by zakład co zregeneruje starą. Napewno można to zrobić taniej niz piszesz
pół roku temu wywaliłem automat(sie popsuł) i mam teraz manualna skrzynie!
problem miałem tylko z wyjęciem skrzyni bo byłem sam i odkręceniem (dokręceniem) tzw koła zamachowego do silnika!
Ostatnio zmieniony pt mar 27, 2009 17:38 przez raf1al, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości