cos halasuje/stuka podczas przyspieszania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
cos halasuje/stuka podczas przyspieszania
we wtorek pojechalem do pracy, wrocilem. i bylo wszystko ok.
wieczorem chcialem gdzies jechac i... zaczelo sie.
samochod na poczatek nie chcial odpalic, pozniej jak juz odpalil nie trzymal obrotow, pare razy zgasl.
w koncu po paru chwilach odpalil i obroty nie spadaly wiec ruszylem i... po przejechaliu kilkuset metrow uslyszalem z pod maski coraz glosniejsze trzaskanie gdy na giegu dodawalem gazu (na luzie jest ok - wali tylko jak przyspieszam)
co to moze byc ?
zauwazlem tez ze troche trzesie sie buda.
podjechalem na chwile do mechanika i po kilkunastu minutach sluchania i przejazdzki uznal ze warto by bylo zdjac glowice i zobaczyc w jakim stanie sa zawory.
odrazu mowie -
- silnik do wczorajszego wieczoru pracowal normalnie
- rozrzad nie przeskoczyl
- na postoju/na luzie pracuje "normalnie" - tj nie stuka, ale trzesie bardziej niz zwykle
- przy prubie przyspieszenia zaczyna coraz to glosniej klekotac
- moc jest mniejsza
- gasnie
- wydaje mi sie ze szybciej sie nagrzewa(ale moze to dlatego ze wreszcie swieci slonce)
- nie wiem tez jak sie ustosunkowac z ta awaria" do problemow z kontrolka oleju+bzeczykiem jakie mialem w zeszlym roku. w kazdym razie mechanik upiera sie ze to nie panewki, i ze wal (walek) jest caly - na poczatku mowil , ze moze jest pekniety i dlatego tylko podczas jazdy, ale pozniej zmienil zdanie
z gory dzieki za wszelkie sugestie
aha - silnik 1,6 abu, ok 240k km na lpg od ok 60k km
wieczorem chcialem gdzies jechac i... zaczelo sie.
samochod na poczatek nie chcial odpalic, pozniej jak juz odpalil nie trzymal obrotow, pare razy zgasl.
w koncu po paru chwilach odpalil i obroty nie spadaly wiec ruszylem i... po przejechaliu kilkuset metrow uslyszalem z pod maski coraz glosniejsze trzaskanie gdy na giegu dodawalem gazu (na luzie jest ok - wali tylko jak przyspieszam)
co to moze byc ?
zauwazlem tez ze troche trzesie sie buda.
podjechalem na chwile do mechanika i po kilkunastu minutach sluchania i przejazdzki uznal ze warto by bylo zdjac glowice i zobaczyc w jakim stanie sa zawory.
odrazu mowie -
- silnik do wczorajszego wieczoru pracowal normalnie
- rozrzad nie przeskoczyl
- na postoju/na luzie pracuje "normalnie" - tj nie stuka, ale trzesie bardziej niz zwykle
- przy prubie przyspieszenia zaczyna coraz to glosniej klekotac
- moc jest mniejsza
- gasnie
- wydaje mi sie ze szybciej sie nagrzewa(ale moze to dlatego ze wreszcie swieci slonce)
- nie wiem tez jak sie ustosunkowac z ta awaria" do problemow z kontrolka oleju+bzeczykiem jakie mialem w zeszlym roku. w kazdym razie mechanik upiera sie ze to nie panewki, i ze wal (walek) jest caly - na poczatku mowil , ze moze jest pekniety i dlatego tylko podczas jazdy, ale pozniej zmienil zdanie
z gory dzieki za wszelkie sugestie
aha - silnik 1,6 abu, ok 240k km na lpg od ok 60k km
1,6 ABU + LPG ; 93'
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
nic sie nie dowie...dzialem
cisnienie na cylindrach - 8 8 8,5 8
cisn. na pompie oleju.... nie pamietam - mierzylem z miesiac temu i bylo ok. z reszta czujniki by sie znowu odzywaly jak by bylo za niskie/wysokie a od jakiegos czasu jest cisza
[ Dodano: 18 Mar 2009 17:19 ]
mechanik jak obsluchiwal - powiedzial , ze raczej stuka na gorze , mnie tez sie tak wydaje (choc jest to bardzo ciezko ocenic, bo stuka tylko pod obciazeniem (podczas przyspieszania)
cisnienie na cylindrach - 8 8 8,5 8
cisn. na pompie oleju.... nie pamietam - mierzylem z miesiac temu i bylo ok. z reszta czujniki by sie znowu odzywaly jak by bylo za niskie/wysokie a od jakiegos czasu jest cisza
[ Dodano: 18 Mar 2009 17:19 ]
mechanik jak obsluchiwal - powiedzial , ze raczej stuka na gorze , mnie tez sie tak wydaje (choc jest to bardzo ciezko ocenic, bo stuka tylko pod obciazeniem (podczas przyspieszania)
Ostatnio zmieniony śr mar 18, 2009 18:20 przez chase1, łącznie zmieniany 1 raz.
1,6 ABU + LPG ; 93'
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
stuka tylko jak dodaje gazu
ale... co tloki ?
[ Dodano: 18 Mar 2009 17:49 ]
natomiast w calym zakresie obrotow pracuje nierowno
czy mozliwe zeby ktorys popychacz sie zablokowal ?
moze to wlasnie tego wina
[ Dodano: 30 Mar 2009 22:30 ]
ok - wiec tak..
w sobote zostala zdjeta glowica - jedyne co wygladalo nie tak, to przerwana uszczelka pod glowica miedzy pierwszym a 2'gim tlokiem.
zawory wygladaja ok, kanaly takze
pytanie - czy to cale stukanie pod obciazeniem, problemy z odpalaniem, ... to moze byc wina tej uszczelki ?
ale... co tloki ?
[ Dodano: 18 Mar 2009 17:49 ]
natomiast w calym zakresie obrotow pracuje nierowno
czy mozliwe zeby ktorys popychacz sie zablokowal ?
moze to wlasnie tego wina
[ Dodano: 30 Mar 2009 22:30 ]
ok - wiec tak..
w sobote zostala zdjeta glowica - jedyne co wygladalo nie tak, to przerwana uszczelka pod glowica miedzy pierwszym a 2'gim tlokiem.
zawory wygladaja ok, kanaly takze
pytanie - czy to cale stukanie pod obciazeniem, problemy z odpalaniem, ... to moze byc wina tej uszczelki ?
Ostatnio zmieniony śr mar 18, 2009 20:15 przez chase1, łącznie zmieniany 2 razy.
1,6 ABU + LPG ; 93'
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
a co z popychaczami? sprawdziles?
Ostatnio zmieniony pn mar 30, 2009 22:43 przez micky, łącznie zmieniany 1 raz.
niestety - nie amm pojecia jak. myslalem czy ich w sumie przy okazji zdejmowania glowicy nie wymienic - niestety nie chce zdejmowac walka bo jego ponowne zamontowanie juz ponoc nie jest takie proste i trzeba miec jakies specjalne narzedzia do pozniejszej regulacji ?
1,6 ABU + LPG ; 93'
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
cisnienie - no super wysokie nie jest, ale najwazniejsze ze rowne (o dziwo)
co do konkretow ... ciezko znaezc ile powinno wynosic - wg tej tabeli http://www.vwgolf.com.pl/index.php?opti ... &Itemid=41 9,3 , wiec moje 8 to niezly wynik
stukajace panewki to inny dzwiek i dobiega z dolu silnika a nie z gory...
tak czy inaczej - pogadalem z moim mechanikiem i ten jest pewny ze to wina tej uszczelki - bez obciazenia bylo ok, natomiast pod obciazeniem zamiast sprezac na jednym tloku nastepowal przeciek do 2'go i jego odbicie.
w piatek/sobote silnik bedzie skladany i zobaczymy
[ Dodano: 05 Kwi 2009 19:03 ]
ok - silnik zlozony, zaplon wyregulowany i.. musze powiedziec ze jezdzi jak powinien
operacja udana -winna uszczelka.
co do konkretow ... ciezko znaezc ile powinno wynosic - wg tej tabeli http://www.vwgolf.com.pl/index.php?opti ... &Itemid=41 9,3 , wiec moje 8 to niezly wynik
stukajace panewki to inny dzwiek i dobiega z dolu silnika a nie z gory...
tak czy inaczej - pogadalem z moim mechanikiem i ten jest pewny ze to wina tej uszczelki - bez obciazenia bylo ok, natomiast pod obciazeniem zamiast sprezac na jednym tloku nastepowal przeciek do 2'go i jego odbicie.
w piatek/sobote silnik bedzie skladany i zobaczymy
[ Dodano: 05 Kwi 2009 19:03 ]
ok - silnik zlozony, zaplon wyregulowany i.. musze powiedziec ze jezdzi jak powinien
operacja udana -winna uszczelka.
Ostatnio zmieniony wt mar 31, 2009 22:17 przez chase1, łącznie zmieniany 1 raz.
1,6 ABU + LPG ; 93'
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 158 gości