Zbyt niska temperatura pracy silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Sluchajcie z tym spalaniem to o co chodzi? Bo kwestia jest taka, ze na trasie 500km to on mi spalil nawet nie pol baku.j_jasiu pisze: Będzie lepiej grzał bo będzie miał większą temp. A stać to ci się nic nie stanie poza tym że będzie silniczek niedogrzany i będzie więcej palił.
I to jest duze spalanie 4,5-5l? O ja... zaczyna mi sie podobac ten samochod
Pozdrowionka
T.
kuffa - dzisiaj sprawdzalem po 10 km przejechanych z rana
i dolny waz od chlodnicy wychodzacy jest zimny..
To jednak nie termostat?? Jeszcze nie wymienilem.
Moze to jednak tylko czujnik? Temperatura na wskazniku
po przejechaniu tego dystansu ok 70 stopni, ale dopiero pod
koniec wczesniej baardzo powoli rosla.
i dolny waz od chlodnicy wychodzacy jest zimny..
To jednak nie termostat?? Jeszcze nie wymienilem.
Moze to jednak tylko czujnik? Temperatura na wskazniku
po przejechaniu tego dystansu ok 70 stopni, ale dopiero pod
koniec wczesniej baardzo powoli rosla.
- j_jasiu
- Ma gadane
- Posty: 205
- Rejestracja: czw lis 25, 2004 12:28
- Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
- Kontakt:
Oj chyba jednak termostat jak zimny wąż od chłodnicy, bo dolnym wężem od chłodnicy idzie płyn do pompy w której jest termostat (termostat otwiera się w pełni przy temp 85-87 stopni - ale powinieneś tę rurę mieć ciepłą a nie zimną). Więc termostat nie puszcza płynu, więc chyba coś nie tak, lub coś zablolowane masz lub pompa do dupy i możesz gotować płyn w bloku. Radzę zaglądnąć jak najszybciej.spawmaker pisze:kuffa - dzisiaj sprawdzalem po 10 km przejechanych z rana
i dolny waz od chlodnicy wychodzacy jest zimny..
To jednak nie termostat?? Jeszcze nie wymienilem.
Moze to jednak tylko czujnik? Temperatura na wskazniku
po przejechaniu tego dystansu ok 70 stopni, ale dopiero pod
koniec wczesniej baardzo powoli rosla.
Pozdrawiam
Jasiu II
Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104
Jasiu II
Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104
Nie puszcza plynu bo temperatura jest niska - wiec chybaj_jasiu pisze: Oj chyba jednak termostat jak zimny wąż od chłodnicy, bo dolnym wężem od chłodnicy idzie płyn do pompy w której jest termostat. Więc termostat nie puszcza płynu, więc chyba coś nie tak, lub coś zablolowane masz lub pompa do dupy i możesz gotować płyn w bloku. Radzę zaglądnąć jak najszybciej.
nie powinien puszczac? Sam juz nie wiem w morde, jade
do mechanika dzisiaj.. Mam nadzieje ze nie zabule $$ za
glupote ;(
- j_jasiu
- Ma gadane
- Posty: 205
- Rejestracja: czw lis 25, 2004 12:28
- Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
- Kontakt:
Termostat puszcza płyn przy odpowiedniej temp. Wolne nagrzewanie się silnika może być spowodowane niedziałającą pompą wodną lub ledwie działającą, otwartym termostatem (lub jego brakiem - ale wtedy wąż powinien być ciepły) lub zatkanymi przewodami. Jeżeli to termostat to koszt niewielki bo max 35 PLN + wymiana 30 PLN, ale jak pompa to już poważny wydatek.spawmaker pisze:Nie puszcza plynu bo temperatura jest niska - wiec chybaj_jasiu pisze: Oj chyba jednak termostat jak zimny wąż od chłodnicy, bo dolnym wężem od chłodnicy idzie płyn do pompy w której jest termostat. Więc termostat nie puszcza płynu, więc chyba coś nie tak, lub coś zablolowane masz lub pompa do dupy i możesz gotować płyn w bloku. Radzę zaglądnąć jak najszybciej.
nie powinien puszczac? Sam juz nie wiem w morde, jade
do mechanika dzisiaj.. Mam nadzieje ze nie zabule $$ za
glupote ;(
Pozdrawiam
Jasiu II
Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104
Jasiu II
Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104
To robi sie zupelnie nieciekawie - jesli sie sprawdzi ze pompa jest doj_jasiu pisze: Termostat puszcza płyn przy odpowiedniej temp. Wolne nagrzewanie się silnika może być spowodowane niedziałającą pompą wodną lub ledwie działającą, otwartym termostatem (lub jego brakiem - ale wtedy wąż powinien być ciepły) lub zatkanymi przewodami. Jeżeli to termostat to koszt niewielki bo max 35 PLN + wymiana 30 PLN, ale jak pompa to już poważny wydatek.
duszy, to umocze na calego ;/ Waz ten od gory jest cieply, chlodnica
tez troche ciepla, ale ten od dolu jest zimny..
A moze to jednak czujnik..? Jak nie dzisiaj to jutro bede u mech..
Thor ,wyższe spalanie może dotyczyć tylko benzyny. Moje zdanie na temat temperatury silnika diesla opisywałem już na forum. teraz posiadam 3-ciego diesla (1.6) i w KAŻDYM zakładałem termostat na 75 stopni. Jeżeli drażni Cie wskazówka ,bądż jest Ci zimno w samochodzie to zmień.Wiem że w ksążkach pisze.........,mechanicy mówią............a ja wiem na własnym przykładzie (w praktyce) że stare diesle 1.6/td/tdi , 1.9/td nie lubią dużych temperatur (nie dotyczy TDi !!!).Thor pisze:Sluchajcie z tym spalaniem to o co chodzi? Bo kwestia jest taka, ze na trasie 500km to on mi spalil nawet nie pol baku.j_jasiu pisze: Będzie lepiej grzał bo będzie miał większą temp. A stać to ci się nic nie stanie poza tym że będzie silniczek niedogrzany i będzie więcej palił.
I to jest duze spalanie 4,5-5l? O ja... zaczyna mi sie podobac ten samochod
Pozdrowionka
T.
90% usterek wynika z przegrzania ,wycieki z uszczelki pod głowicą,pęknięcia pomiędzy gniazdami zaworów itd.
Zmiejszenie temperatury roboczej silnika powoduje mniejsze naprężenia termiczne w silniku,dłuższe zachowanie własności smarnych oleju (mineralnego) itd. Zresztą napewno niektórzy z Was zauważyli że samochód w okresie zimowym bierze mniej oleju niż w letnim (oczywiście tym ,którym bierze).
Może to co napisałem to dla Was herezje,ale nie zawsze paz Zdzisiu mechanik i książka napisana przez inż.dypl. jest wyrocznią.
Pozdrawiam
- j_jasiu
- Ma gadane
- Posty: 205
- Rejestracja: czw lis 25, 2004 12:28
- Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
- Kontakt:
Po 10 km powinien być gorący a nie ciepły, może masz coś zatkane w chłodnicy, trzeba posprawdzać.spawmaker pisze:To robi sie zupelnie nieciekawie - jesli sie sprawdzi ze pompa jest doj_jasiu pisze: Termostat puszcza płyn przy odpowiedniej temp. Wolne nagrzewanie się silnika może być spowodowane niedziałającą pompą wodną lub ledwie działającą, otwartym termostatem (lub jego brakiem - ale wtedy wąż powinien być ciepły) lub zatkanymi przewodami. Jeżeli to termostat to koszt niewielki bo max 35 PLN + wymiana 30 PLN, ale jak pompa to już poważny wydatek.
duszy, to umocze na calego ;/ Waz ten od gory jest cieply, chlodnica
tez troche ciepla, ale ten od dolu jest zimny..
A moze to jednak czujnik..? Jak nie dzisiaj to jutro bede u mech..
Pozdrawiam
Jasiu II
Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104
Jasiu II
Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
O i ten post mi sie podoba bardzo.marek29 pisze: Thor ,wyższe spalanie może dotyczyć tylko benzyny. Moje zdanie na temat temperatury silnika diesla opisywałem już na forum. teraz posiadam 3-ciego diesla (1.6) i w KAŻDYM zakładałem termostat na 75 stopni. Jeżeli drażni Cie wskazówka ,bądż jest Ci zimno w samochodzie to zmień.Wiem że w ksążkach pisze.........,mechanicy mówią............a ja wiem na własnym przykładzie (w praktyce) że stare diesle 1.6/td/tdi , 1.9/td nie lubią dużych temperatur (nie dotyczy TDi !!!).
90% usterek wynika z przegrzania ,wycieki z uszczelki pod głowicą,pęknięcia pomiędzy gniazdami zaworów itd.
Zmiejszenie temperatury roboczej silnika powoduje mniejsze naprężenia termiczne w silniku,dłuższe zachowanie własności smarnych oleju (mineralnego) itd. Zresztą napewno niektórzy z Was zauważyli że samochód w okresie zimowym bierze mniej oleju niż w letnim (oczywiście tym ,którym bierze).
Może to co napisałem to dla Was herezje,ale nie zawsze paz Zdzisiu mechanik i książka napisana przez inż.dypl. jest wyrocznią.
Pozdrawiam
Wlasnie mnie nie drazni ze wskazowka jest nisko... ja po prostu nie wiem czy to dobrze czy nie... nie znam sie i tyle.
Dzis droga do pracy (ok 22km) z rana od zera doszlo do ok 65st.
Mnie to nie dziarga, nie boli tylko interesuje... dobrze to czy nie dobrze....
Pozdrawiam
T.
P.S.
W samochodzie mam cieplo po 5-10min, przy grzaniu na pol gwizdka... jezdze w sweterku lekkim )
Tu nie chodzi o dziarganie.. Wszystkie parametry silnika sa ustawianeThor pisze: O i ten post mi sie podoba bardzo.
Wlasnie mnie nie drazni ze wskazowka jest nisko... ja po prostu nie wiem czy to dobrze czy nie... nie znam sie i tyle.
Dzis droga do pracy (ok 22km) z rana od zera doszlo do ok 65st.
Mnie to nie dziarga, nie boli tylko interesuje... dobrze to czy nie dobrze....
i prawidlowe dla silnika ktory trzyma fabryczna temperature dla
niego przewidziana. To ze nic sie nie dzieje nie zmienia faktu ze
silnik nie pracuje w normalnych dla niego warunkach. Ani przegrzanie
ani niedogrzanie nie jest dobre, z tym ze to pierwsze moze byc kosztowne.
pozdr
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
sluchajcie prawidlowy zakres pracy silnika spalinowego wynosi ok ~88 stopni prawidlowo pracujacy uklad chlodzenia gwarantuje poprawna prace i spalanie w silniku wszystko jest tak skonstruowane ze przy zalozeniu iz uk. chlodzenia jest ok nie ma mozliwosci aby silnik ulegl przegrzaniu lub niedogrzaniu, obydwa rodzaje termostatow sa jak najbardziej wskazane i mieszcza sie w zakresie prawidlowej pracy silnika.
Najprostrza metoda na sprawdzeni czy termostat jest ok proponuje wjechac na jakas gore zagrzac silnik do odpowiedniej temp. i z gory zjezdzac na luzie jezeli temperatura chocby spadnie o klika stopni termostat jest do wymiany jezeli przez cala droge w dol temp jest stala jest wsio ok i nie ma potrzeby nic wymieniac
Najprostrza metoda na sprawdzeni czy termostat jest ok proponuje wjechac na jakas gore zagrzac silnik do odpowiedniej temp. i z gory zjezdzac na luzie jezeli temperatura chocby spadnie o klika stopni termostat jest do wymiany jezeli przez cala droge w dol temp jest stala jest wsio ok i nie ma potrzeby nic wymieniac
I wlasnie dlatego na jutro wieczor jestem umowiony z mechanikiemBruceLee30 pisze:sluchajcie prawidlowy zakres pracy silnika spalinowego wynosi ok ~88 stopni prawidlowo pracujacy uklad chlodzenia gwarantuje poprawna prace i spalanie w silniku wszystko jest tak skonstruowane ze przy zalozeniu iz uk. chlodzenia jest ok nie ma mozliwosci aby silnik ulegl przegrzaniu lub niedogrzaniu, obydwa rodzaje termostatow sa jak najbardziej wskazane i mieszcza sie w zakresie prawidlowej pracy silnika.
i wymieniam termostat..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 144 gości